Jump to content

Problem ze swirlami


Recommended Posts

Witam

Przydarzył mi się problem ze "zdjęciem" swirli i mnie gnębi :D Z trudem ale wygrywałem ze swirlami w VW (jedynie w Golfie II w ori lakierze z 90'r. nie zeszły wszystkie), w X-Type to była bajka bo schodziły lekko i bez oporów, wziąłem się za auto rodziców Peugeota 206 i poległem. Auto jest z 2000r., lakier oryginalny na całym aucie, zielony akryl, nigdy nie był na polerce, oblatany dawno temu jakimś tempem, ogólnie widać że zmęczony.

zdjcie0102d.th.jpg

 

Umyłem auto, wyglinkowałem (Valet Pro Clay Bar), umyłem ponownie, korektę zacząłem robić maszyną Ferm FCP-180K, gąbka Monster Shine pomarańczowa (zdawała egzamin w poprzednich autach) środek to PB SSR 2,5 i... zero reakcji, jedyne co zdjąłem to taki nalot i "wypłowiałość" lakieru oraz może trochę najdrobniejszych swirli:

zdjcie0107t.th.jpg

Przepraszam, że nie pod lampą, ani słońcem zdjęcie, ale swirle są i to spore. Obleciałem całe auto z rezygnacją, żeby nie wyglądało jak 50/50 i żeby lakier nie był taki "goły" to położyłem Lusso Oro, ale nie daje mi to spokoju.

Co zrobić?

Jako, że u mnie w mieście nie ma wyposażonych sklepów w odpowiednie środki, kupiłem twardą gąbkę z Farecli i nie wiem czy jechać to dalej SSR 2,5, czy zamówić trójkę?

Czy w Peugeotach jest aż tak niewdzięczny lakier? :dontknow:

Help please :ad::cry:

Link to comment
Share on other sites

Musisz dobrze wypracować mleczko ścierne to swirli nie będzie. Jeżeli za szybko zaczniesz zmniejszać obroty polerki i nie zrobisz odpowiedniej ilości przejść to swirle będą.

Link to comment
Share on other sites

minetoo no maszynę mam bez rewelacji, ale jak się nie ma co się lubi, to trzeba się starać dawać radę na tym co się ma :P Może i masz rację co do tego 3M, trzeba będzie sprawdzić na innych środkach niż PB ;)

YearOne, postępuję wg porad zawartych w "biblii" :mrgreen: Mam skalę 6-stopniową na maszynie, maszyna ma max 3000 obr., więc rozprowadzam na "2" dwoma przejściami, podkręcam pomiędzy "2" a "3" dwoma przejściami, jadę na "3" 3-4 przejścia, pomiędzy "3" a "4" 3 przejścia i w drugą stronę tyle samo przejść na takich samych prędkościach. Może zbyt słaby lub zbyt silny nacisk stosuję na maszynę? Panele wytyczam sobie wielkości średnio 40x50, 40x40 może w tym leży problem? A może powinienem kilkukrotnie na jednym panelu pastę wypracowywać?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Podepnę się pod temat otóż gnębi mnie temat swirli,najbardziej widoczne są w nocy na parkingu gdy światło pada z góry wyglada to mniej wiecej tak:

 

<a href=59783627.jpg' alt='59783627.jpg'>

 

 

Zwracam się z prośba o pomoc czym to osunąć??

Myślałem o Uc. Niestety nie posiadam maszyny tak wiec pozostaje mi ręczne polerowanie. Będę wdzięczny za trafna podpowiedź,w razie potrzeby zrobię lepsze zdjęcia.

Pacjent to Toledo 2000r lakier na całym aucie oryginalny.

Link to comment
Share on other sites

danielek., czeka Cie ciezka zmudna praca UC recznie jesli ma to przynies jakis zadowalajacy rezultat. Jesli tak dobrze widac rysy na srebrnym przy takim oswietleniu to gdy podstawisz halogen to sie za glowe zlapiesz :shock:

Link to comment
Share on other sites

Zestaw 3m albo Menzerna.

To drugie chyba łatwiej dostępne w małych opakowaniach.

Do tego pady,BP,IPA,taśmy,chemia.....PRzygotuj sięna koszta albo umów się z kimś bo jak na jednorazową przygodę kompletnie Ci się nie opłaca wszystkiego kupować.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.