Jump to content

Moje pierwsze polerowanie


Recommended Posts

Witam wszystkich. Mam kilka pytań odnośnie pierwszej polerki samochodu.

Zaopatrzyłem się w polerke z regulacją obrotów.

Jak narazie mam takie dwa pady:

42b04f4914fbc7c9m.jpg279183dd9002f1f1m.jpg

Który służy do czego

 

 

- Chciałbym się dowiedzieć jaka jest najbardziej optymalna prędkość polerowania, żeby nie przesadzić :)

 

Po 2) po umyciu wozu niechce (puki co) przesadzać z tymi wszystkimi kosmetykami, chodzi mi o to czego mam użyć (jakiego środka), aby wypolerować samochód.

Chce jedną konkretną paste, którą nałoże po czym wypoleruje i nie będe musiał robić innych zabiegów.

Bo z tego co czytam na forum jest tyle różnych akcesoriów, do każdej rzeczy co innego, że niewiadomo co wybrać.

 

3) czym nakładamy pastę (jakim rodzajem pada)

w jakie pady najlepiej się zaopatrzeć

 

4) czym polerujemy karoserie (j/w)

 

5) jakiego środka użyć do polerowania felg pokrytych warstwą lakieru

 

6) czy felgi można polerować maszyną, czy lepiej pomęczyć się ręcznie

 

7) zakupiłem pianownicę z Karcher, na aukcji sprzedawca napisał, że płyn który dodaje należy rozcieńczyć z wodą (1:3 do 1:19) i mam pytanie może trochę głupie, ale czy pianę aktywną należy rozcieńczyć przed wlaniem do zbiorniczka czy nie, bo przecież przez myjkę leci strumień wody, który leci przez pianownice, który chyba również rozcieńcza koncentrat

 

 

Narazie to chyba tyle.

 

Z góry dzięki za odp ;)

Link to comment
Share on other sites

YYY zaraz zostaniesz zjechany jak zobaczą te twoje "pady" to jest pewno ta polerka co jak jeden forumowicz fajnie określił "po małych przeróbkach świetnie nadaje się na kule dyskotekową" także lepiej usuń to za nim reszta zobaczy :D

Link to comment
Share on other sites

A mi powiedzieli, że to tylko nadaje się do polerki butów :lol: Poszukaj sobie na forum w pokaż swój blask nie dawno ktoś robił bmw takim czymś jak Ty zamierzasz. Co do pasty to raczej UC, ale możesz bałagan też tym narobić na lakierze.

Link to comment
Share on other sites

Po dokładnym umyciu karoserii przystępujesz do glinkowania (instrukcja http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic. ... linkowanie), po glinkowaniu jak gdzieś na karoserii są jakieś plamki smoły, kleju to je usuwasz (bardzo dobrze radzi sobie VALETPRO CITRUS TAR & GLUE REMOVER). Po tak dokładnym oczyszczeniu możesz przystąpić do korekty lakieru. Na początek inspekcja: dokładnie obejrzyj cale nadwozie, zrób pomiary grubości lakieru. Jeśli chodzi o pady i pasty to potrzebujesz pasty gruboziarnistej do usuwania najgłębszych rys i zmatowień (3M FC PLUS) do tego twardego pada (CUTTING PAD), do usunięcia drobniutkich rysek po polerowaniu pasta gruboziarnista potrzebujesz mleczka polerskiego np. (3M EXTRA FINE) i do tego pad POLISHING. W zależności od kształtu paneli musisz dobrać odpowiednia średnice padów (125mm lub 75mm). Bym był zapomniał potrzebne Ci będą jeszcze talerze oporowe do padów.

Link to comment
Share on other sites

hmmmm niewiem o co wogóle te całe halo, ale ok, może małe sprostowanie :idea:

Maszyna to Kestrel Sim 180, taka została mi doradzona na forum, a pady nie były w zestawie z razem z maszyną, były dokupione. Z tego co pamiętam za kilkanaście zł w kauflandzie :evil: damianTDCi dlatego chciałem wiedzieć jakie pady najlepiej dokupić :kox:

 

 

:!:

 

YearOne dzięki za normalną odp

Link to comment
Share on other sites

tutaj masz np pady wszystko zależy jakich past będziesz używał. Ja kupiłem pasty menzerny i 2 pady flexipads. Ale gorąco zachęcam Cie do czytania forum i poszerzania wiedzy :)

Link to comment
Share on other sites

heh damianTDCi na szczęście nie, wybiliście mi ten pomysł z głowy, na początku też się napaliłem na właśnie taką polerke :kox: bo myślałem, że polerka to polerka, ale doradzony został mi właśnie Kestrelek :ad:

 

 

Joshua121 właśnie na forum jest tego zbyt dużo, przesyt ogromny, ale na początek wypróbuję te z tego wątku, dzięki za odp, pozdrawiam ;)

Link to comment
Share on other sites

Yoo!, Zwracam honor konkret polerkę nabyłeś :D Zmyliły mnie zdjęcia tych "padów" hehe

 

 

konkretna to raczej jest Makita czy coś z tej półki, ale wydaje mi się, że do najgorszych nie należy :evil: pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

Ma stabilizacje obrotów i soft start a to jest najważniejsze. Makita po prostu jest w tym lepsza, że może chodzić 24/24. Nie wiem czy kestrel by to wytrzymał bo nie miałem z nim do czynienia.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.