Skocz do zawartości

Auto Detailing - Trójmiasto lub...


Gość Hydraulik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

W związku z tym, że moje auta już mają już trochę na karku, wiadomo wszystko niszczeje i starzeje się to jednak chciałbym zacząć przeprowadzać operacje na autkach w celu poprawy estatyki.

 

Poniżej zdjęcia i pytania:

 

Lakier to Szara Suzuka - 1 rok, szukam najlepszego nabłyszczacza/wosku do lakieru bezpiecznego tuż po myciu i suszeniu.

 

audittrs1.th.jpg

 

Na piastach TTRS zaczęły się robić ślady spieczonych klocków, których na mocnej myjce nie domyję, czytałem na forum o IronX, czy jest to warte polecenia w tym przypadku?

 

audittrs2.th.jpg

 

 

Również wyżłobione ranty na felgach zalegają w brud między szczelinami, który jest bardzo uporczywy i ciężko go wymyć.

 

audittrs3.th.jpg

 

 

Poniżej znowu spieczone klocki i ślady korozji resztek tarcz:

 

audittrs4.th.jpg

 

 

 

Plastiki na progach wycierają się od butów (tutaj zapewne kłania się Auto Detailin i wypełnianie ubytków plastikiem) również szukam info.

 

audittrs5.th.jpg

 

Poniżej widać z daleka jak nieładnie to wygląda:

 

audittrs6.th.jpg

 

 

Kolejna rzecz na perforowanej skórze z inicjałami auta wdziera się brud, jak bezinwazyjnie nie niszcząc skóry można wyczyścić to skutecznie? (skóra Feinappa)

 

 

audittrs7.th.jpg

 

 

Na kierownicy zszarzały szwy jak również ze względu na miękkość i charakterystykę skróy na kierownicy pojawiły się zadziory od paznokci, co możecie na to poradzić.

Poniżej foto relacji:

 

audittrs8f.th.jpg

 

 

I kolejne foto perforowanej Feinappy gdzie wdziera się brud:

 

audittrs9.th.jpg

 

 

 

 

Na koniec jeszcze efekt odprysków na kloszach i "wtopionego" brudu, sam nie wiem jak to nazwać:

 

audittrs10.th.jpg

 

 

 

Jest jeszcze jeden aspekt tego, tył foteli kubełkowych jest zabudowany czarnym świecącym plastikiem fortepianowym (odblaskowy kolor czarny), jak można wypełnić ubytki foteli? Czy ktoś z auto detailingu się tym zajmuje.

 

Pozdrawiam serdecznie,

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Zależy Ci na jak najlepszym blasku, jak najdłuższej trwałości czy jak największej ochronie? Nie ma środka najlepszego we wszystkim. Najlepsze woski naturalne dobierzesz z palety Swisswaxa i Zymola, świetnego sealanta robi Wolfgang, a najfajniejszą powłoką ochronną jest obecnie chyba Cquartz.

 

2. Tak, spróbowałbym tego.

 

3. Dobry cleaner do felg, pędzelek, woda pod ciśnieniem.

 

4. Mycie, oczyszczanie itp. Żeliwo na tarczy i tak będzie rdzewieć.

 

5,6. Dr Auto, polecam. Jest do namierzenia w necie. Ja też dysponuję kontaktem.

 

7,9. Nie będę się zgrywał, że wiem. Ja bym improwizował z jakimś cleanerem do skóry i odsysaniem tego odkurzaczem oraz wykałaczką ;)

 

8. Szwy to najcięższa sprawa do doczyszczenia i tu nie wiem co poradzić. Na zaawansowaną kosmetykę skóry w Trójmieście na Twoim miejscu rozmawiałbym z Car Spa.

 

10. Wypiaskowywanie się kloszy to normalka. Dodatkowo skupione światło ksenonowe pięknie pokazuje defekty. Cześć można wypolerować, reszta pewnie zostanie. Może cquartz na kloszu sprawdzi się jak o ochrona.

 

Jesteś bardzo wymagającą osobą i masz sprecyzowane oczekiwania, myślę że sporo można zrobić, by je spełnić. Ale niestety, najcięższe do zaakceptowania pozostaje to, że auto zużywać się będzie i nie w każdym detalu będzie wyglądać jak z fabryki. A szkoda, bo jest piękne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć,

 

Rozumiem, na pewno zgłoszę się do Car Spa w najbliższym czasie, w każdym razie dziękuję za cenne rady. Zabiorę się również za lekturę forum, bo sporo interesujących informacji tutaj znalazłem. Warto podszkolić się.

 

Co do detailingu na własną rękę - zabrałem się zabawę wykałaczkami i odkurzaczek.

Swoją drogą czytałem gdzieś o regeneracji plastiku i wypełnianiu luk.

 

IronX przetestowany, działa dobrze, ale żeby ładnie wypolerować uchwyty tarcz hamulcowych to nie obejdzie się bez ściągania kół i polerki jakimiś delikatnymi materiałami o delikatnej fakturze, no i na mokro będę to robił.

 

Pozdrawiam ;)

 

 

ps.: CMQ - zależy mi na blasku, aczkolwiek nie wiem czy w przypadku jasno popielatego lakieru efekt będzie widoczny, na pewno idzie to za sobą również taką kwestię, iż lakier jest póki co roczny i nie rozwalony przez nieumiejętne traktowanie powierzchni - na fakturze lakieru w pełnym słońcu nie dorobiłem się jeszcze hologramów kulistych rys (niestety nie znam się na profesjonalnej terminologii) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy jasnym kolorze dobry efekt powinien dać sealant więc możesz wypróbować Wolfganga lub testowac co Ci się podoba, np. Black Light lub spróbować np. FINISH KARE 1000P Hi-Temp Paste Wax, łądne efekty na jasnym.

 

nie dorobiłem się jeszcze hologramów kulistych rys

 

hologramy i 'kuliste rysy' to dwie różne rzeczy, o ile hologramów mogłeś się wystrzec to jestem pewien, że swirle są. Musisz obejrzec lakier w silnym świetle np. halogenowym, wtedy wszystko będzie jasne. Na jasnych lakierach czasem ciężko dostrzec cokolwiek.

 

No i oczywiście po 1 fali inwestowania w wygląd auta czas na regularne dbanie. Zakup dobry szampon, rękawice, ręcznik, pędzelki szczotkę do felg i jakis dedykowany bezkwasowy płyn, np. VP bilberry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również wyżłobione ranty na felgach zalegają w brud między szczelinami, który jest bardzo uporczywy i ciężko go wymyć.

 

Ja jestem amatorem sam czyszczę auto ale jeśli dasz do firmy to zrobią wszystko na tiptop co im karzesz :good:

 

Ja do mycia felg stosuje Autoglym Custom Wheel Cleaner po tym stosuje Poorboys Wheel Sealant i na to Collinite 476

 

felga przed

p1100780j.th.jpg

 

sealant 15-20 minut i polerowanie

p1100796m.th.jpg

 

wosk 20-30 minut i polerownie

p1100799f.th.jpg

 

Końcowy efekt

p1100804.th.jpg

 

Plastiki na progach wycierają się od butów (tutaj zapewne kłania się Auto Detailin i wypełnianie ubytków plastikiem) również szukam info.

Nie wiem czy dobrze doradze ale przemyj ten próg APC i na to albo np Autoglym Bumper Care jest silniejszy lub Autoglym Vinyl & Rubber Care ale jesli sa głebokie przetarcia to nie wiem az tak sie nie znam :/

 

Na kierownicy zszarzały szwy jak również ze względu na miękkość i charakterystykę skróy na kierownicy pojawiły się zadziory od paznokci, co możecie na to poradzić.

 

Ja od chwili zakupu swojej A3 czyszczę i konserwuje swoja kierownice tez Autoglym-em jak tylko czuje ze kierownica zaczyna powoli się kleić do skóry rak ;) to stosuje dwa preparaty

czyszcze Autoglym Leather Cleaner

i zabezpieczam Leather Care Balm

 

i po tej aplikacji kierownica jest fajna w dotyku i skóra jest sprężysta i fajnie się trzyma dłoni

Jak masz jakieś zadziory to skontaktuj się z firma http://lederzentrum.pl/ oni wtedy doradza co i jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hydraulik, po pierwsze to fajne auto :)

po drugie jeśli chodzi o wosk, to kwestia tego, jaki efekt chcesz uzyskać?

Ja mam białe auto i stosowałem już na lakierze sealant Duragloss'a 111 oraz wosk naturalny POLISHANGEL® Concours De Beauty dedykowany dla jasnych lakierów.

O ile pierwszy środek dał mocny, ale sztuczny błysk, o tyle drugi z nich daje efekt bardziej naturalny i mokry.

Z tego też względu zalecam Ci zastanowienie się nad zakupem wosku dedykowanego dla lakierów jasnych, a dla porównania również sealanta:)

 

Mój test POLISHANGEL® Concours De Beauty http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?t=5761

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.