Przemko Opublikowano 3 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 3 Maja 2011 Dzięki przekazaniu do testów przez firmę "Morawski-Hurt" próbek kilku produktów Autoglym z gamy chemii profesjonalnej miałem okazję sprawdzić w działaniu jeden z nich. Oto moja recenzja z przeprowadzonego testu. Cena i dostępność Produkt dostępny w następujących opakowaniach / wielkościach: BODY SHAMPOO CONDITIONER Szampon z odżywką 500ml - cena: 32,00zł BODY SHAMPOO CONDITIONER Szampon z odżywką 1l - cena: 49,00 zł BODY SHAMPOO CONDITIONER Szampon z odżywką 2,5l - cena: 69,00 zł Jest jeszcze opakowanie 5 litrowe. Jednak występuje pod nazwą Shampoo Conditioner (bez Bodywork) i w odróżnieniu od powyższych pochodzi z linii profesjonalnej Autoglym. I tutaj pytanie do Marka - czy jest to dokładnie ten sam produkt? SHAMPOO CONDOTIER Szampon z odżywką 5l - cena: 107,00 zł Użyty na Lakier szary metalic (grey hades) na 9-cio letnim Peugeot 406 Coupe. Na lakierze leżą dwie warstwy sealanta CG Dark Light położone 3 tygodnie przed przeprowadzeniem testu. Samochód był średnio zabrudzony - umyty tydzień wcześniej i od ostatniego mycia pokonał ok. 400 km. W tym czasie zaliczył lekki deszczyk, po którym na lakierze było sporo kurzu i zanieczyszczeń zebranych z powietrza przez opady oraz miejscowe silniejsze zabrudzenia - zacieki od ON przy wlewie paliwa oraz niewielkie plamy od smaru na krawędzi dachu. Informacje producenta i sposób użycia 1. Informacje z etykiety testowanego produktu BODYWORK SHAMPOO CONDOTIER Środek do mycia karoserii 325 ml Doskonały szampon z odżywką. Regularne stosowanie sprawia, że Twój samochód zawsze będzie wyglądał elegancko. Zawarte w preparacie olejki pielęgnują lakier i go wybłyszczają. Wlej 20 ml (2 pełne nakrętki) i dodaj 10 l. wody. Jeśli jest to możliwe najpierw spłucz warstwę brudu za pomocą węża. Umyj jedną połowę samochodu wykonując ruch od dołu do góry zaczynając od dachu. Po spłukaniu wykonaj to samo na drugiej stronie. Staraj się aby środek do mycia nie wysechł przed spłukaniem. Utrzymuj gąbkę w czystości. Unikaj mycia powierzchni gorących, znajdujących sii) w silnym promieniowaniu słonecznym lub mrozie. Aby uzyskać doskonały efekt, po spłukaniu samochodu wodą, do wytarcia stosuj syntetyczną irchę Aqua-Dry. UWAGA Zawiera 5-15% związki amfoteryczne, 5-15% niejonowe środki powierzchniowo czynne, <5% kationowe środki powierzchniowo czynne. Chronić przed dziećmi. Zabrudzone oczy przepłukać wodą. W razie połknięcia niezwłocznie zasięgnąć porady lekarza. 2. Informacje ze strony dystrybutora Dodatkowe składniki stwarzają błyszczącą, hydrofobowa barierę, która chroni i przedłuża działanie produktów marki Autoglym . Cechy i zalety: NIE ZMYWA NAŁOŻONEGO WCZEŚNIEJ WOSKU Duża wydajność 1:400 wystarcza na 25 myć Ostrożnie wyciąga brud drogowy Bez szkody dla lakieru i polerowanego wykończenia Nadaje się do regularnego stosowania Może być stosowany na wszystkich nadwoziach Zawiera zrównoważoną mieszankę substancji powierzchniowo-czynnych Składniki dają neutralne pH Ostrzeżenia! Uwaga: Przechowywać w miejscu niedostępnym dla dzieci Jeśli skóra jest wrażliwa należy używać rękawice z PVC Zanieczyszczone oczy - przemyć czystą wodą. Zdjęcie produktu Wygląd, zapach i konsystencja Konsystencja: gęsty płyn; Kolor: Zielony, nieklarowny; Zapach: Trudny do nazwania, przyjemny, niezbyt intensywny. Właściwości czyszczące Szampon zastosowany w rozcieńczeniu wg zaleceń producenta pieni się dobrze. Niemniej jednak podczas mycia „frędzlową” rękawicą z mikrofibry piana znika. W celu zachowania piany w wiadrze podczas mycia całego auta konieczne było wzburzenie wody za każdym razem kiedy zamaczałem rękawicę w roztworze. Jest to normalne zachowanie szamponów używanych z tego typu rękawicami. Inne, których używałem do tej pory zachowywały się tak samo. Na ich tle Bodywork Shampoo Conditioner wygląda podobnie. Właściwości czyszczące szamponu oceniam bardzo dobrze. Ilość brudu, którą wypłukałem z rękawicy podczas umycia całego auta zaskoczyła mnie. Przed myciem samochód nie wyglądał na jakoś specjalnie mocno zabrudzony. Łatwość użycia i wydajność Stopień rozcieńczania 1:400 – 1:500 powoduje, że jest to produkt o dobrej wydajności. Opakowanie 500 ml wystarczy na 20 – 25 myć przy użyciu 10 l. wody. Szampon wymaga spłukiwania. Po spłukaniu pozostawia na powierzchni warstwę jakby wosku. Prawdopodobnie jest to spowodowane zawartością odżywki. Należy o tym pamiętać i dobrze przyłożyć się do wycierania, które powinno wyglądać właśnie jak polerowanie wosku. Po pierwszym użyciu szamponu zauważyłem, że samochód jest jakby pomazany. Dopiero powtórne wytarcie puszystym ręcznikiem spowodowało zniknięcie tych efektów, jednocześnie dodając blasku wycieranej powierzchni. Podczas kolejnego mycia – nauczony doświadczeniem – więcej czasu poświęciłem na osuszanie i zadowalający efekt uzyskałem tym razem bez poprawek. Zauważyłem również, że zastosowanie Bodywork Shampoo Conditioner do mycia powoduje znacznie szybsze wysychanie wody. Mimo tego, że myłem auto w cieniu przy temperaturze ok. 17 st. C. części karoserii myte na początku zdążyły wyschnąć zanim umyłem całe auto. Szampon wysychając pozostawia sporo zacieków. Nie stanowi do dużego problemu, gdyż po spłukaniu i osuszeniu zniknęły one bez śladu. Wykończenie Jak już wspomniałem wyżej – szampon pozostawia po sobie swego rodzaju film, który po uważnym wytarciu nadał karoserii połysku. Poniżej zamieszczam dwa zdjęcia kropelkowania. Pierwsze przedstawia krople bezpośrednio po woskowaniu, drugie po zastosowaniu Bodywork Shampoo Conditioner, po trzech tygodniach od woskowania. Jak widać jest dużo gorzej. Nie potrafię powiedzieć czy na taki stan rzeczy bardziej wpłynął film pozostawiony przez szampon czy słaba trwałość CG Black Light. Po woskowaniu: Po umyciu Bodywork Shampoo Conditioner: Trwałość Nie dotyczy. Podsumowanie Szampon jest bardzo dobrą alternatywą dla marketowych szamponów z woskiem. W zależności od wielkości opakowania i zastosowanego rozcieńczenia koszt jednego mycia zawiera się w przedziale 0,55 – 1,60 zł. (nie brałem pod uwagę opakowania 5 litrowego). W tej cenie nie ma chyba alternatywy wśród innych markowych szamponów. Podczas używania należy jednak pamiętać o odżywce, którą zawiera szampon i odpowiednio ją „wypracować” podczas osuszania auta. Pozwala nam to jednak zaoszczędzić czas, gdyż zastępuje użycie quick detailera. Jedynym mankamentem jest przyspieszone wysychanie podczas mycia. Jeżeli nie chcemy dopuścić do całkowitego wyschnięcia powierzchni przed spłukaniem – proces mycia musimy podzielić przynajmniej na dwa etapy. Tytułem zakończenia: Bodywork Shampoo Conditioner to produkt, do którego właściwego używania trzeba się przyzwyczaić. Zmianę nawyków zrekompensuje fajne wykończenie umytego samochodu, a przede wszystkim stosunek cena / jakość. Dziękuję bardzo Markowi z "Morawski - Hurt" z Wrocławia za udostępnienie do testów próbki produktu.
MsMajor Opublikowano 11 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 11 Marca 2016 Odkopie kotleta, ponieważ ostatnio przetestowałam powyższy szampon. Szkoda, że zdjęcia wygasły. W pracy z tym produktem przeszkadzał mi brak piany - dosłownie jakiejkolwiek bo patrząc na niego miałam wrażenie, że pracuję z samą wodą. Zgadzam się z poprzednikiem, że trzeba bacznie przyłożyć się do wycierania auta, inaczej pozostaną smugi. Myłam w temp. 7st. w cieniu, więc nie miałam problemu z szybkim wysychaniem. Jednak samo wycieranie nie było jakimś wielkim problemem, ponieważ sam produkt posiada właściwości osuszające. Domywanie na całkiem przyzwoitym poziomie, śliskość bardzo przyjemna, zapachu nie wyczułam z powodu kataru Auto wygląda na zadowolone... Trochę bez historii, niedługo skonfrontuje go z Koch Nano Magic Shampoo. Myślę, że szampon godny polecenia na nieco chłodniejsze, pochmurne dni gdzie mamy za zadanie odświeżyć auto w tak zwanym dniu bez woskowania
yacek _b Opublikowano 12 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 12 Marca 2016 Szkoda, że zdjęcia wygasły. po przesiadce na nowy serwer wszystkie wartościowe testy poszły się walić , brak zdjęć a test bez zdjęć jest praktycznie nic nie warty , kupa ciężkiej pracy kolegów poszła w piz..
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się