Jump to content

Dla ludzi o mocnych nerwach czyli jak nie polerować auta.


TWes

Recommended Posts

Dzisiaj razem z jednym z forumowiczów ( nie chce zdradzać Nicka bo moderatorom chyba nie wypada robić takich rzeczy :lol:) przeprowadziliśmy dość niecodzienny test który miał na celu sprawdzenie czasu jaki jest potrzebny do zniszczenia lakieru bezbarwnego przy pomocy polerki.

 

Do testu użyty został dość poczciwy samochód jakim jest rodzinny Seat Cordoba:

 

exp00054.jpg

 

Parametry testu:

 

Maszyna Eurotec

Obroty 2100

Nacisk Bardzo Mocny

Pasta FC+

Pad Farecla Miękki

 

 

 

Efekt:

 

dsc0170ys.jpg

 

Staraliśmy się żeby nacisk był miejscowy, maska malowana była kilka lat temu , po malowania polerowana przez blacharza, ostatnio także była korekta akurat tego fragmentu maski na zielonym korku i FC+ tak więc lakier nie był zbyt gruby.

 

Lakier strasznie się nagrzał, przy tym pojawił się straszny smród a gąbka zaczęła się rozpadać co było widać na szybie:

 

dsc0172wq.jpg

 

dsc0169ni.jpg

 

Następnie spróbowaliśmy na większym fragmencie z dość szybkimi przejazdami - naprawdę trzeba było się chwilę namęczyć żeby choć lekko zetrzeć klar.

 

dsc0174rb.jpg

 

Na koniec spróbowaliśmy porysować maskę kluczykiem od samochodu, efekt:

 

dsc0175x.jpg

 

Rysa bardzo płytka, spokojnie do usunięcia polerką - czyli nawet kluczem nie jest tak łatwo...

 

Na koniec był jeszcze test przeszlifowania maski samą podkładką pod pady na polerkę... Po kilku przejazdach efekt jak po delikatnym papierze ściernym - po UC na padzie tri color prawie że zniknęło wszystko.

Link to comment
Share on other sites

To na plaskiej powierzchni, zrobcie to zamo na jakims rancie ;)

 

Przetłoczenie maski może być? Tylko nie wiem czy dam rade bo winowajca już sobie pojechał a żeby to nakręcić potrzebne są dwie osoby :-] Chyba że jakiś statyw pod komórkę zbuduje :idea:

Link to comment
Share on other sites

Nie nie, bardziej chodzi mi o np. tylni blotnik przy klapce wlewu czy jakis inny podobny rant, dla samego testu np. rant otwartej maski.

 

A nie narobię lakiernikowi dodatkowej roboty? tzn nie ma opcji żebym go za bardzo przy szlifował? Tylny błotnik odpada bo nie będzie malowany.

 

P.S. Znajomy na innym forum prosił żebym zobaczył czy da się zrobić krzywdę Ultrafina na finiszowym padzie? Ktoś jeszcze ma jakieś pomysły? Może jakiś cleaner? Albo np UC, Swirlx czy jeszcze coś innego? Po weekendzie oddaje do lakiernika, do tego czasu mogę testować.

Link to comment
Share on other sites

Tego nie wiem, tak tylko mowie bo na plaskiej powierzchni przetrzec lakier to nie tak latwo, natomiast na rancie, szczegolnie brzegiem pada nie stanowi zbyt wielkiego problemu ;)

 

Kazda pasta sie przedrzesz, bo temp. robi gabka...

Link to comment
Share on other sites

Szczerze mówiąc boje się trochę rantów żeby nie przegiąc ale z drugiej strony co mogę zrobić? Metalu i tak nie zetrę a do lakierowania i tak do gołej blachy wszystko ściągną z maski...

 

Mam jeszcze sprytny plan naprawy tego... Puszkę klaru mam to się pobawię :-]

Link to comment
Share on other sites

Szczerze mówiąc boje się trochę rantów żeby nie przegiąc ale z drugiej strony co mogę zrobić? Metalu i tak nie zetrę a do lakierowania i tak do gołej blachy wszystko ściągną z maski...

 

Oby na pewno? :)

Link to comment
Share on other sites

Szczerze mówiąc boje się trochę rantów żeby nie przegiąc ale z drugiej strony co mogę zrobić? Metalu i tak nie zetrę a do lakierowania i tak do gołej blachy wszystko ściągną z maski...

 

Oby na pewno? :)

 

W sensie że ściągnę metal czy że nie będą do gołej blachy wszystkiego ściągać?

 

Wiesz co mam do piaskowania/malowania zimowe alu to może wtedy pojade po rantach :D

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
nie bedzie mu latwo stopic klar taka kombinacja, chyba ze na szlifierce . Test bardzo ciekawy hehe

 

Nie ma reguły. Są lakiery które ciężko nagrzać Fc+ na twardej gąbce, a są takiej które są gorące po kilku przejazdach finishem.

Link to comment
Share on other sites

Położyłem klar :-] Tam gdzie jest zdarte do bazy wygląda ekstra, tyle że dookoła jest przypalony klar... Ciekawe jak teraz to do poleruje... Co radzicie? Matowanie papierkiem i dalej 3m-ami jechać?

Link to comment
Share on other sites

czy że nie będą do gołej blachy wszystkiego ściągać?

 

Ze beda sciagac do golej blachy :)

 

Trzeba bylo ten klar najpierw zamtowac jakims papierem i dopiero przywalic nowy klar :) A jak wykonczyc? Zalezy jak i ile klaru dales :P

Link to comment
Share on other sites

TWes, A kto i jak będzie ściągał do gołej blachy :lol: oby zadyszki nie dostał, a tak na serio spotkałem się tylko raz jak klient zażyczył sobie do gołej blachy ale to był zabytkowy merc, wtedy tylko piaskowanie i kąpiel robione to było w Stoczni Gdańskiej.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.