Skocz do zawartości

Zabezpieczenie lakieru


PalMac

Rekomendowane odpowiedzi

Zacznijmy od tego że jestem kompletnie zielony w kwestii higieny auta.

Kupiłem nowe auto mianowicie e46 330d czarne. Auto ma całkiem niezły lakier jeszcze nie uszkodzony jakoś bardzo.

Chcąc zadbać o lakier zacząłem się interesować jak go dobrze czyścić i zabezpieczyć.

Im więcej czytam tym mniej wiem. No i tak trafiłem na to forum.

1) Po pierwsze chcę Chce zabezpieczyć lakier. Przeglądając oferty natknąłem się na produkty takie jak:

1. Cquartz

2. Diamondbrite Lacroe

Czytałem trochę o tych produktach ale raczej moja wiedza na ich temat jest cały czas mizerna. Podobno zabezpieczają lakier na 2-3 lata (czegoś takiego własnie szukam).Nie wiem czy to działa czy są może jakieś lepsze produkty.

No i teraz pytanie do was. Co o nich sadzicie, może znacie jakieś lepsze?

2) Druga sprawa to przygotowanie do zabezpieczenia lakieru. Wiem że trzeba dobrze przygotować lakier do zabezpieczania.

Jak wygląda dokładnie kolejność czyszczenia. Jakich produktów użyć. Szampon, glinka?

3) No i ostatnia kwestia czyli zabezpieczanie lakieru na bieżąco. Czy będzie starczyć tylko dokładne mycie i woskowanie 1 w miesiącu czy trzeba to robić częściej. Wyobrażam sobie to tak (już po zabezpieczeniu): mycie na myjni bezdotykowej 1 raz w tygodniu, no i dodatkowo raz w miesiącu jakieś dokładne czyszczenia i woskowanie.

Analogicznie może jakieś produkty do polecenia?

 

ps: domyślam się że na forum są pewnie odpowiedzi, ale dokładnie przeglądając forum nie znalazłem odpowiedzi w 100% pasującej do mojego pytania.

 

Zdjęcia:

fotka fotka 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) temat o CQuartz - jest w fazie testów. Na 100% pod wzgledem zabezpieczenia lakieru jest lepszy oraz dłużej się utrzyma od DiamondBrite'a itp. Diamondbrite napewno nie zabezpieczy Ci powłoki na 2-3 lata. Podejrzewam, że bez odpowiedniej pielegnacji nie wytrzyma nawet roku.