Skocz do zawartości

Seat Cordoba 6L - 2005r


kupusso

Rekomendowane odpowiedzi

danielek., Nie ma tragedii do póki nie załącze klimatyzacji, albo nie wiozę 3-4 osób.

 

Bula, Lakierowałem w piwnicy w zamkniętym pomieszczeniu, na stojakach, jeśli nawet sie coś przylepiło to na tyle mało, że nic nie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 138
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Bardzo mi sie podoba podejscie do tematu. Felgi i wnetrze na duzy plus. Przod bardziej agresywny sie zrobil z tymi lampami. Tez planuje zakupic gwint ap, z regulacja twardosci. Marka zbiera dobre opinie, gdzies mi sie obilo o uszy ze robione sa w tej samej fabryce co kw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

I co planujesz przez ten tydzień w garażu zmodzić :evil:

Podoba mi sie jak listwy boczne pod kolor auta zrobiłeś , zupełnie wygląd zewnętrzny zmienił się na duży plus, w swojej Fabii też to mam w planach :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej kolejności to co czeka na mnie od lutego czyli wymiana hamulców 256 na 312, wiąże się to z rozbiórka całego zawieszenie bo trzeba wymienić zwrotnice.

Przy okazji wpadną poliuretany, wymyje gwint.

Konserwacja wszystkich profili zamkniętych i drzwi od wewnątrz.

Mając rozebrane drzwi przy okazji je wygłoszę.

 

Na dzień dzisiejszy tyle, może jeszcze mi wpadnie jakiś głupi pomysł to go zrealizuje :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej kolejności to co czeka na mnie od lutego czyli wymiana hamulców 256 na 312
to czeka Cię też wymiana kół zimowych na 16" ;)

Oczywiście podziwiam i kibicuję takim zapaleńcom jak Ty, ale myślę sobie jaki efekt byłby gdybyś ten zapał włożył w auto, które już w serii ma choć trochę uroku... you know what I mean 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Borek Cordoba jest przeurocza :mrgreen:

podobnie jak wszystkie sedany na bazie aut klasy B... :lol:

Jestem na etapie kupna 16" na zimę i nie wiem czy kupić stalówki czy znowu alu :/ Nie mogę się zdecydować czy kierować się sercem czy rozumem ;)

ja myslę, że kupno alu to będzie rozum&serce bo takie fabryczne seatowskie 16" czasem można kupić w śmiesznej cenie, a wygląda to i nie rdzewieje. Ten wzór mz jest najbardziej udany https://www.parts-specs.com/photos/0546 ... I-2008.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rdzewieją, ale korodują. Tak miałem teraz, że po kilku zimach musiałem felgi oddać do lakierowania bo mnie denerwowały wżery i spuchnięty, odchodzący lakier na ramionach. Mam też obawy, że na profilu 45 mogę taką felgę skrzywić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

MarcinM, Bardzo dobrze, polecam.

 

 

Mozesz opisac porownawczo do serii? O ile wolniej przejezdzasz nierownosci, jak amortyzuje drobne uszkodzenia drogi? Szukam gwintu, ale nie chce betonu ktory sie nie rusza i kazda łata to urwany element....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy też jakim autem jeździsz i jakie masz w serii zawieszenie.

W Cordobie seria jest sztywna, czuć wszystkie dziury i nierówności. Po przesiadce na AP samochód zrobił sie trochę sztywniejszy, ale bardziej zwarty, po wjechaniu w dołek nie buja i szybko amortyzuje, układ kierowniczy jest bardziej precyzyjny. Nie podskakuje na dziurach jak w chinskich tanich zawieszeniach. Moj tata (65 lat) jak jechał ze mną to stwierdził, że jest bardziej komfortowo niż na starym zawieszeniu. Na nierówności i tak uważam ze względu na profil opony: 40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

W związku z planami swapowania silnika wziąłem się za przygotówkę.

 

Postanowiłem wymienić przednie hamulce z 256mm na 312mm. Taki zabieg wymaga wymiany zwrotnicy ze względu na jarzmo, które w przypadku systemu 256mm stanowi odlew zwrotnicy i nie można go zdemontować.

 

Części kupiłem ze zwrotnicami od Leona, jak się okazało nie pasują do mniejszych vagów. Po lekturze i doradztwie użytkownika fabiaclub.pl stałem się posiadaczem kompletnych zwrotnic z Fabii II. Miałem właściwie drugi komplet części do hamulców 288mm

 

VBs77on.jpg

 

Claj2Ve.jpg

 

Przygotowania:

 

Zaciski z Leona zregenerowałem, czyli wymieniłem wszystkie uszczelki, wyczyściłem i pomalowałem.

 

46zeoGT.jpg

 

Zaciski i jarzma na gotowo

 

4OpPff5.jpg

 

Osłony tarcz- jak się okazało jest tylko jeden rodzaj osłon do 265, 288, 312

 

ymuZbP6.jpg

 

Zwrotnice

 

dcrKRfs.jpg

 

Nowe nakrętki do półosi

 

ovfKbBL.jpg

 

Przy okazji nowe łożyska amortyzatorów, tuleje wahacza i gumy stabilizatora

 

pkGbMBi.jpg

 

Ty6SzC1.jpg

 

0WS7OHE.jpg

 

Kilka zdjęć z prac, ręce brudne więc nie chciało mi się dokładnie wszystkiego focić

Ściągnięty zacisk, tarcza, osłona, wyjęty czujnik ABS, odkręcam półoś, łącznik stabilizatora, sworzeń wahacza, końcówkę drążka kierowniczego,

 

K5F8hA2.jpg

 

Kolumna wyciągnięta :lol:

 

TAinerP.jpg

 

Nadkole już nie takie czyste jak wcześniej

 

8LLpr7J.jpg

 

Stanowisko pracy

 

25OeWrr.jpg

 

Poliuretany założone

 

AKCwBr3.jpg

 

Wyczyszczony amortyzator

 

ZoE9RXA.jpg

 

Stare łożysko amortyzatora rozpadło się przy wyciąganiu z poduszki

 

BX36IRS.jpg

 

Składanie do kupy

 

ctIlKFh.jpg

 

Na gotowo 312

 

fXQjEQA.jpg

Tutaj z 256

XNpqBDK.jpg

 

Porównanie zacisków

 

ngHSZ0u.jpg

 

Zwrotnic

 

AdkoOtx.jpg

 

Klocków

 

YdHcYYK.jpg

 

Tarcza - od lewej 312, 288, 256

 

PkvHszg.jpg

 

312 i 256

 

sNx5Qc5.jpg

 

Nie obyło się bez wpadek

 

Ukręcona gwint śruby (po lewej ) od obejmy gumy stabilizatora. Miałem inne śruby ale wytrzymałości 5.8 czyli plastelina. Dorobiłem nową ze śruby 8.8

 

sLsJr4N.jpg

 

Czujnik ABS nie chciał wyjść i sie wyrwal :lol:

 

y2fsgRl.jpg

 

 

Żeby nie było za kolorowo to przy hamowaniu okazało się, że bije kierownica :-( Dylemat czy kupić nowe tarcze, czy oddać do toczenia. Obie miały grubość 25mm więc zaryzykowałem i dałem do przetoczenia.

 

Demontaż

 

RCpkFzP.jpg

 

Tarcze oddałem rano, po południu odebrałem. Po toczeniu wyszło 24,5mm druga 24,6mm obie w osi. Liźnięte także środki tam gdzie przychodzi na piastę i koło.

 

ZeSD1Ig.jpg

 

uOt0RlM.jpg

 

Przy hamowaniu wszystko ok jednak powyżej 100km/h bije kierownica :-( Podejrzenie padło na krzywą piastę. Popytałem u mechaników ile kosztuje pomiar tarcz i stwierdziłem, że taniej wyjdzie zakup czujnika i samodzielny pomiar.

Dorobiłem uchwyt do statywu znalezionego w czeluściach garażu.

 

ZMaZ7FH.jpg

 

Rr2HnGC.jpg

 

o5BL6aK.jpg

 

PQNZ1MY.jpg

 

Pomiar nie jest do końca prawidłowy, lepiej by było gdyby czujnik był na ramieniu przymocowany do zwrotnicy lub amortyzatora, miałoby to wpływ na zmniejszenie wartości błędu pomiaru. Można przypuszczać, że te wartości które mi wyszły są trochę mniejsze.

 

Tarcze były ściągane kolejny raz żeby zmierzyć piasty :mrgreen:

 

Według ATE dopuszczalne bicie piasty wynosi max 0,020mm, bicie max tarczy 0,090mm.

U mnie wyszło :

- strona kierowcy

piasta 0,010mm

tarcza 0,040mm

 

- strona pasażera

piasta 0,020mm

tarcza 0,060mm

 

Teoretycznie w normie

 

Mam kolegę serwisanta GM i doradził, żeby zmienić tylne tuleje przedniego wahacza na sztywniejsze. W insignisach był taki problem i wymieniali.

 

Okazało się, że poprzednie tuleje które zakładał mechanik były źle założone, tzn obrócone o kilka stopni i trzpień wahacza nie siedział w sześciokątnym gnieździe tylko był poprzecznie (jeśli wiecie co mam na myśli :lol: )

 

Lewa pełna Cupra, prawa stara wzmocniona

 

G5lT0Q1.jpg

 

Wyciągnięty wahacz

 

cszwY9J.jpg

 

Stanowisko pracy, śruby i podkładki do wprasowania nowych tulejek

 

Pjn7POV.jpg

 

Wymiana bardzo pomogła, mam wrażenie, że jeszcze coś tam bije powyżej 140km/h ale nie zawsze. W aucie jest gwint, dużo cięższy układ hamulcowy i mogą się przenosić nierówności z drogi. W razie czego, moim zdaniem jest do wymiany prawa piasta. Na obecną chwile, już nic nie ruszam, przód jest skończony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.