kupusso Opublikowano 12 Stycznia 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 12 Stycznia 2014 danielek., Nie ma tragedii do póki nie załącze klimatyzacji, albo nie wiozę 3-4 osób. Bula, Lakierowałem w piwnicy w zamkniętym pomieszczeniu, na stojakach, jeśli nawet sie coś przylepiło to na tyle mało, że nic nie widać.
kris1987 Opublikowano 12 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 12 Stycznia 2014 Szkoda że do przeróbki nie dałeś tych lamp Ważne że Tobie sie podobają.
kupusso Opublikowano 12 Stycznia 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 12 Stycznia 2014 Jakby ta lampa miała wyglądać po przeróbce?
kris1987 Opublikowano 12 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 12 Stycznia 2014 Jakby ta lampa miała wyglądać po przeróbce? Odwrotnie niż ori xenon. W miejscu dużego odbłyśnika soczewka. Mały pozostaje bez zmian.
Sucre Opublikowano 12 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 12 Stycznia 2014 Bardzo mi sie podoba podejscie do tematu. Felgi i wnetrze na duzy plus. Przod bardziej agresywny sie zrobil z tymi lampami. Tez planuje zakupic gwint ap, z regulacja twardosci. Marka zbiera dobre opinie, gdzies mi sie obilo o uszy ze robione sa w tej samej fabryce co kw.
lotniarz09 Opublikowano 12 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 12 Stycznia 2014 Widzę, że praca wre. I zgadzam się z większością, że zmierzasz w dobrym kierunku
biznes365 Opublikowano 15 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 15 Stycznia 2014 Praca w dobrym kierunku.Przed 17" to były 14"czy 15"?
kawa636 Opublikowano 15 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 15 Stycznia 2014 Gratuluję zapału. W Nowym Roku życzę Ci kolejnych fantastycznych projektów.
kupusso Opublikowano 15 Stycznia 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 15 Stycznia 2014 biznes365, Oba komplety lato/zima to 15" kawa636, Dzięki
kupusso Opublikowano 15 Maja 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2014 Kilka rzeczy się zmieniło, reszta czeka na urlop. Obskoczę z żoną jakieś szybkie wakacje i po powrocie zaszyje się na tydzień w garażu
Greg7 Opublikowano 15 Maja 2014 Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2014 Fajny wóz, nie jest Ci szkoda wkładać tak niskiej jakości filtrów? Jak nakładasz pianę ręczną pianownicą?
zecke Opublikowano 15 Maja 2014 Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2014 I co planujesz przez ten tydzień w garażu zmodzić Podoba mi sie jak listwy boczne pod kolor auta zrobiłeś , zupełnie wygląd zewnętrzny zmienił się na duży plus, w swojej Fabii też to mam w planach
kupusso Opublikowano 15 Maja 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2014 W pierwszej kolejności to co czeka na mnie od lutego czyli wymiana hamulców 256 na 312, wiąże się to z rozbiórka całego zawieszenie bo trzeba wymienić zwrotnice. Przy okazji wpadną poliuretany, wymyje gwint. Konserwacja wszystkich profili zamkniętych i drzwi od wewnątrz. Mając rozebrane drzwi przy okazji je wygłoszę. Na dzień dzisiejszy tyle, może jeszcze mi wpadnie jakiś głupi pomysł to go zrealizuje
Borek Opublikowano 16 Maja 2014 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2014 W pierwszej kolejności to co czeka na mnie od lutego czyli wymiana hamulców 256 na 312 to czeka Cię też wymiana kół zimowych na 16" Oczywiście podziwiam i kibicuję takim zapaleńcom jak Ty, ale myślę sobie jaki efekt byłby gdybyś ten zapał włożył w auto, które już w serii ma choć trochę uroku... you know what I mean
kupusso Opublikowano 16 Maja 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2014 Borek Cordoba jest przeurocza Jestem na etapie kupna 16" na zimę i nie wiem czy kupić stalówki czy znowu alu Nie mogę się zdecydować czy kierować się sercem czy rozumem MarcinM, Bardzo dobrze, polecam.
Borek Opublikowano 16 Maja 2014 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2014 Borek Cordoba jest przeurocza podobnie jak wszystkie sedany na bazie aut klasy B... Jestem na etapie kupna 16" na zimę i nie wiem czy kupić stalówki czy znowu alu Nie mogę się zdecydować czy kierować się sercem czy rozumem ja myslę, że kupno alu to będzie rozum&serce bo takie fabryczne seatowskie 16" czasem można kupić w śmiesznej cenie, a wygląda to i nie rdzewieje. Ten wzór mz jest najbardziej udany https://www.parts-specs.com/photos/0546 ... I-2008.jpg
kupusso Opublikowano 16 Maja 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2014 Nie rdzewieją, ale korodują. Tak miałem teraz, że po kilku zimach musiałem felgi oddać do lakierowania bo mnie denerwowały wżery i spuchnięty, odchodzący lakier na ramionach. Mam też obawy, że na profilu 45 mogę taką felgę skrzywić.
MarcinM Opublikowano 21 Maja 2014 Zgłoś Opublikowano 21 Maja 2014 MarcinM, Bardzo dobrze, polecam. Mozesz opisac porownawczo do serii? O ile wolniej przejezdzasz nierownosci, jak amortyzuje drobne uszkodzenia drogi? Szukam gwintu, ale nie chce betonu ktory sie nie rusza i kazda łata to urwany element....
kupusso Opublikowano 23 Maja 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 23 Maja 2014 Zależy też jakim autem jeździsz i jakie masz w serii zawieszenie. W Cordobie seria jest sztywna, czuć wszystkie dziury i nierówności. Po przesiadce na AP samochód zrobił sie trochę sztywniejszy, ale bardziej zwarty, po wjechaniu w dołek nie buja i szybko amortyzuje, układ kierowniczy jest bardziej precyzyjny. Nie podskakuje na dziurach jak w chinskich tanich zawieszeniach. Moj tata (65 lat) jak jechał ze mną to stwierdził, że jest bardziej komfortowo niż na starym zawieszeniu. Na nierówności i tak uważam ze względu na profil opony: 40.
kupusso Opublikowano 7 Października 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 7 Października 2014 W związku z planami swapowania silnika wziąłem się za przygotówkę. Postanowiłem wymienić przednie hamulce z 256mm na 312mm. Taki zabieg wymaga wymiany zwrotnicy ze względu na jarzmo, które w przypadku systemu 256mm stanowi odlew zwrotnicy i nie można go zdemontować. Części kupiłem ze zwrotnicami od Leona, jak się okazało nie pasują do mniejszych vagów. Po lekturze i doradztwie użytkownika fabiaclub.pl stałem się posiadaczem kompletnych zwrotnic z Fabii II. Miałem właściwie drugi komplet części do hamulców 288mm Przygotowania: Zaciski z Leona zregenerowałem, czyli wymieniłem wszystkie uszczelki, wyczyściłem i pomalowałem. Zaciski i jarzma na gotowo Osłony tarcz- jak się okazało jest tylko jeden rodzaj osłon do 265, 288, 312 Zwrotnice Nowe nakrętki do półosi Przy okazji nowe łożyska amortyzatorów, tuleje wahacza i gumy stabilizatora Kilka zdjęć z prac, ręce brudne więc nie chciało mi się dokładnie wszystkiego focić Ściągnięty zacisk, tarcza, osłona, wyjęty czujnik ABS, odkręcam półoś, łącznik stabilizatora, sworzeń wahacza, końcówkę drążka kierowniczego, Kolumna wyciągnięta Nadkole już nie takie czyste jak wcześniej Stanowisko pracy Poliuretany założone Wyczyszczony amortyzator Stare łożysko amortyzatora rozpadło się przy wyciąganiu z poduszki Składanie do kupy Na gotowo 312 Tutaj z 256 Porównanie zacisków Zwrotnic Klocków Tarcza - od lewej 312, 288, 256 312 i 256 Nie obyło się bez wpadek Ukręcona gwint śruby (po lewej ) od obejmy gumy stabilizatora. Miałem inne śruby ale wytrzymałości 5.8 czyli plastelina. Dorobiłem nową ze śruby 8.8 Czujnik ABS nie chciał wyjść i sie wyrwal Żeby nie było za kolorowo to przy hamowaniu okazało się, że bije kierownica :-( Dylemat czy kupić nowe tarcze, czy oddać do toczenia. Obie miały grubość 25mm więc zaryzykowałem i dałem do przetoczenia. Demontaż Tarcze oddałem rano, po południu odebrałem. Po toczeniu wyszło 24,5mm druga 24,6mm obie w osi. Liźnięte także środki tam gdzie przychodzi na piastę i koło. Przy hamowaniu wszystko ok jednak powyżej 100km/h bije kierownica :-( Podejrzenie padło na krzywą piastę. Popytałem u mechaników ile kosztuje pomiar tarcz i stwierdziłem, że taniej wyjdzie zakup czujnika i samodzielny pomiar. Dorobiłem uchwyt do statywu znalezionego w czeluściach garażu. Pomiar nie jest do końca prawidłowy, lepiej by było gdyby czujnik był na ramieniu przymocowany do zwrotnicy lub amortyzatora, miałoby to wpływ na zmniejszenie wartości błędu pomiaru. Można przypuszczać, że te wartości które mi wyszły są trochę mniejsze. Tarcze były ściągane kolejny raz żeby zmierzyć piasty Według ATE dopuszczalne bicie piasty wynosi max 0,020mm, bicie max tarczy 0,090mm. U mnie wyszło : - strona kierowcy piasta 0,010mm tarcza 0,040mm - strona pasażera piasta 0,020mm tarcza 0,060mm Teoretycznie w normie Mam kolegę serwisanta GM i doradził, żeby zmienić tylne tuleje przedniego wahacza na sztywniejsze. W insignisach był taki problem i wymieniali. Okazało się, że poprzednie tuleje które zakładał mechanik były źle założone, tzn obrócone o kilka stopni i trzpień wahacza nie siedział w sześciokątnym gnieździe tylko był poprzecznie (jeśli wiecie co mam na myśli ) Lewa pełna Cupra, prawa stara wzmocniona Wyciągnięty wahacz Stanowisko pracy, śruby i podkładki do wprasowania nowych tulejek Wymiana bardzo pomogła, mam wrażenie, że jeszcze coś tam bije powyżej 140km/h ale nie zawsze. W aucie jest gwint, dużo cięższy układ hamulcowy i mogą się przenosić nierówności z drogi. W razie czego, moim zdaniem jest do wymiany prawa piasta. Na obecną chwile, już nic nie ruszam, przód jest skończony
marasec Opublikowano 7 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 7 Października 2014 fajnie lubie takie mody. też bym tak chciał
Nietykalny Opublikowano 7 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 7 Października 2014 Ładnie kolego działasz z autkiem, tak trzymać
Pan Miyagi Opublikowano 8 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 8 Października 2014 jest zapał jesteś mechanikiem? zdjęcia z pierwszej strony nie działają..
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się