Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator
Opublikowano

kupusso, mógłbyś dokładnie opisać proces malowania listw ? Malowałeś pistoletem ? Jakich podkładów dokładnie używałeś ?

  • Odpowiedzi 138
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Wszystko było nanoszone sprayami, gość nabijał mi baze do puszki na moja odpowiedzialnośc bo miał reklamacje i nie chcial już tego sprzedawać w takiej formie jednak zaryzykowałem

 

1. Listwy wyczyszczone rozpuszczalnikiem Nitro żeby zmyć wszystkie dressingi, czernidła i inne srodki które były na nie nakładane. Wstępnie listwy były myte APC jednak to co z nich zmyło nitro przeszlo moje oczekiwanie szmaty zrobiły się mega czarne, myślałem ze listwy się rozpuszczaja jednak po chwili szmaty były czyste nie ściągały już brudu i oczywiście tworzywo nie rozpuszczalo się.

2. Matowienie papierami, 240 i 280 żeby podkład miał lepsza przyczepność

3. Umyłem je w ciepłej wodzie z płynem do naczyń

4. Odtłuszczanie, można użyć zmywacza silikonu jednak ja się posługiwałem IPA

5. Podkład do plastików, naniosłem dwie warstwy w przeciągu 5 min, za kolejne 5 min…

6. Podkład wypełniający, tutaj psikałem kilka warstw chyba 6 nie jestem pewien co 3 min kolejna warstwa jak poprzednia sie podsuszyła, w takiej formie listwy suszyły się prawie 24h, niby można po godzinie szlifować jednak miałem inna robote wiec czekały

7. Listwy w podkładzie szlifowałem na mokro papierami 600 i 800 chciałem się pozbyć tej struktury baranka jednak nie udało się to do konca

8. Po szlifowaniu mycie w wodzie z plynem do naczyn, odtłuszczenie IPA

9. Na tak przygotowane listwy psikałem baze, w sumie 3 warstwy kazda co ok. 5 min, po ostatniej warstwie odczekałem 15 min i na to 3 warstwy bezbarwnego w odstępach 15 min.

Suszenie jakos po 2 dniach były klejona na auto . Mogę dodac od siebie ze jestem mega zadowolony z efektu, kosz materiałów z taśma piankowa do ponownego przyklejenia wyszedł 126zł.

Wiedze czerpałem z Internetu i na koniec jeszcze podpytałem Pana w lakierniczym bardzo sympatyczny gość i dal mi kilka wskazówek min. żeby kupić ten podkład wypelniający akrylowy.

 

90362445.jpg

76551449.jpg

 

baza

62415824.jpg

19486515.jpg

  • Administrator
Opublikowano
2. Matowienie papierami, 240 i 280 żeby podkład miał lepsza przyczepność

 

7. Listwy w podkładzie szlifowałem na mokro papierami 600 i 800 chciałem się pozbyć tej struktury baranka jednak nie udało się to do konca

 

Tzn - czy po pkcie nr 2 listwy straciły już tą chropowatą teksture i zrobiły się gładkie ?

Opublikowano

Evo, po to jest farba do plastików, żeby wypełniła te pory. Gdy już było gładko, ale był baran, to kolega wyszlifował powierzchnię 600 i 800, żeby się go pozbyć. Pewnie tak to było ;)

Opublikowano

Super sprawa, auto profesjonalnie przygotowane do sezonu letniego, chetnie tez bym sie dowiedzial jaką farbą malowałeś bębny i czy ta farba nadaje się również do tłumika?

Jeszcze raz gratuluje i zycze innych fajnych prac. :good:

Opublikowano

Evo tak jak napisał Camel- ten podkład akrylowy jest po to zeby wypełnić pory w strukturze i poźniej zeszlifować na mokro, jednak nie udało mi sie do konca pozbyc struktury, jest ona widoczna ale w mniejszym stopniu. Koles w lakierniczym powiedział, że nie wie czy mi sie to uda bo normalnie robi się to pistoletem z dysza 1,7 wtedy jest gruba warstwa i jest co szlifować. Mogłem to bardziej przejechać papierem 240 jednak liczylem ze wypelnie podkładem.

 

Farba jaka malowałem bębny i zaciski to "Śnieżka na rdzę" kolor srebrny, cos pokroju Hamerite, jak to robiłem jest napisane w relacji, dodam, że nanosiłem pędzlem.

  • Administrator
Opublikowano

kupusso, czyli gdybyś miał to robić jeszcze raz, to rozumiem że w fazie jechania papierem 240 robiłbyś to dłużej, tak żeby ściągnąć więcej struktury ?

Opublikowano

czy sie nadaje do tlumika nie wiem, ale pomaluje nia swoj i sie przekonam jak dlugo wytrzyma, co sie stanie

 

[ Dodano: 3 Kwiecień 2011, 19:45 ]

Jeśli Ci zależy na pozbuciu sie struktury to tak, mi nie zależało do końca, chciałem mieć w kolorze bez zacieków, poprzyklejanych paprochów, rowno polakierowane.

Opublikowano

Bardzo ladna relacja, masa pracy wlozona w auto. Gratuluje Zymoli :)

 

Jezeli mozesz, napisz dlaczego tak rewelacyjnie oceniasz cleaner HDC. Ja szczerze mowiac nie widzialem w nim nic swietnego, nie zauwazylem zadnej roznicy po nalozeniu go po 3 stopniowej korekcie 3M i IPA. Nalozylem zeby nalozyc i tyle.

 

Szkoda ze masz jasny kolor lakieru, ciemny na pewno bardziej by Ci sie odwdzieczyl. Jeszcze raz gratulacje!!

Opublikowano

HDC jest wydajnym cleanerem i mała ilość wystarczała na pokrycie sporej powierzchni to jest raz, dwa- lakier dostał szklistości w moim odczuciu, natomiast nie zauważyłem już różnicy po Carbonie.

Ciemny lakier na pewno bardziej cieszyłby oko po korekcie.

Opublikowano

nooo powiem że ciekawa relacja i bardzo dobra praca. Jak widzę takie zdjęcia ( jeszcze na klubowym aucie z KSI ) to aż chce się pracować :ad:

 

Widzę że arsenał też ciekawy 8-)

Opublikowano

super relacja no i sentyment bo mam to samo auto :song: pytania co do listew itp to już puszcze na priv co by nie zaśmiecać tematu, pytanie z ciekawości- jakie plastiki w środku są dokładnie wiesz, co wg Ciebie najlepiej wygląda, testuje już nie wiem który z kolei środek i cały czas nie jest tak jak być powinno...np PB NL wygląda w drugim moim aucie idealnie a tutaj szału nie ma...

Opublikowano

Jak dla mnie pełna profeska... a z tego co mogę powiedzieć ze zdjęć to listwy masz polakierowane mega dobrze. Widać kupę pracy wsadzonej w auto. Gratuluję!

Opublikowano

wielkie gratulacje :good: relacja z pracy super aż miło się ogląda, sama lubię podłubać przy aucie ;) listwy wyszły bardzo fajnie wyglądają jakby wyjechały tak z fabryki :-] Jestem ciekawa jak długo utrzyma się farba na zaciskach i bębnach bo sama chce pomalować swoje tylko w lipcu bo teraz nie mam jak :)

Opublikowano

ja robiłem w 2ch cordobach zaciski i bębny motipem dwu składnikowym i wyszło idelanie, trzymało się to w jednej cordobie 4 lata, w nowej jeszcze nie wiem bo dopiero pomalowałem, też bym pomalował listwy ale nabijany w puchę biały kolor niestety lubi po czasie żółknąć...a nie myślałeś żeby jeszcze ciapnąć dolną dokładkę zderzaka tylnego pod kolor?

Opublikowano

Dzieki za slowa uznania, jednak jest jeszcze kilka rzeczy które trzeba poprawić.

 

Farba jest koloru srebrny półmat, róznie opinie słyszełem na temat lakierów do zacisków, że Motip jest super, extra, drudzy pisali, że zwykły Hammerite doskonale sobie daje rade, głosy podzielone, generalnie dla mnie to nie problem odświeżać co sezon.

 

a nie myślałeś żeby jeszcze ciapnąć dolną dokładkę zderzaka tylnego pod kolor?

Mam w starym komputerze zdjecia z pomalowana dokładka i jakoś nie bardzo mi sie to podoba, natomiast zastanawiam sie nad polakierowaniem zaslepek halogenów i bede chcial w koncu zmienić lampy przednie na dwukomorowe, pewnie bedzie jak z listwami czyli nabierze mocy wykonawczej po dwóch latach :P

Opublikowano
że zwykły Hammerite doskonale sobie daje rade, głosy podzielone, generalnie dla mnie to nie problem odświeżać co sezon.

 

Ja malowalem zwykla farba za 3zl i nic sie nie dzialo.

Opublikowano
No jak na bezwypadkową ibizę, ta strukturka jest lekko nieudana.

Wszystko jest napisane- może przypomne, tylni lewy botnik lakierowany i robione przejście własnie na te drzwi, zdjecie miało zobrazować jak to zostało polakierowane

 

Katastrofa jak dla mnie ta powłoka na drzwiach po prawej stronie w odbiciu lampy.

Dla mnie też

 

Praca ładna, jednak niewiem czy nie doczytałem jak te listwy przygotowywałes przed podkładem?? Akrylowym??

Podkład akrylowy

Opublikowano

Wszystko jest napisane- może przypomne, tylni lewy botnik lakierowany i robione przejście własnie na te drzwi, zdjecie miało zobrazować jak to zostało polakierowane

Spoko.

Muszę dodać że kolor dobrałeś bardzo fajnie a Twoja robota z wylaniem lakieru na listwach, bije tą spartolona powłoke lakiernika, na łeb.

Gratulacje.

Jakiego typu lakier bezbarwny???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.