Administrator Evo Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Administrator Zgłoś Opublikowano 3 Kwietnia 2011 kupusso, mógłbyś dokładnie opisać proces malowania listw ? Malowałeś pistoletem ? Jakich podkładów dokładnie używałeś ?
kupusso Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Wszystko było nanoszone sprayami, gość nabijał mi baze do puszki na moja odpowiedzialnośc bo miał reklamacje i nie chcial już tego sprzedawać w takiej formie jednak zaryzykowałem 1. Listwy wyczyszczone rozpuszczalnikiem Nitro żeby zmyć wszystkie dressingi, czernidła i inne srodki które były na nie nakładane. Wstępnie listwy były myte APC jednak to co z nich zmyło nitro przeszlo moje oczekiwanie szmaty zrobiły się mega czarne, myślałem ze listwy się rozpuszczaja jednak po chwili szmaty były czyste nie ściągały już brudu i oczywiście tworzywo nie rozpuszczalo się. 2. Matowienie papierami, 240 i 280 żeby podkład miał lepsza przyczepność 3. Umyłem je w ciepłej wodzie z płynem do naczyń 4. Odtłuszczanie, można użyć zmywacza silikonu jednak ja się posługiwałem IPA 5. Podkład do plastików, naniosłem dwie warstwy w przeciągu 5 min, za kolejne 5 min… 6. Podkład wypełniający, tutaj psikałem kilka warstw chyba 6 nie jestem pewien co 3 min kolejna warstwa jak poprzednia sie podsuszyła, w takiej formie listwy suszyły się prawie 24h, niby można po godzinie szlifować jednak miałem inna robote wiec czekały 7. Listwy w podkładzie szlifowałem na mokro papierami 600 i 800 chciałem się pozbyć tej struktury baranka jednak nie udało się to do konca 8. Po szlifowaniu mycie w wodzie z plynem do naczyn, odtłuszczenie IPA 9. Na tak przygotowane listwy psikałem baze, w sumie 3 warstwy kazda co ok. 5 min, po ostatniej warstwie odczekałem 15 min i na to 3 warstwy bezbarwnego w odstępach 15 min. Suszenie jakos po 2 dniach były klejona na auto . Mogę dodac od siebie ze jestem mega zadowolony z efektu, kosz materiałów z taśma piankowa do ponownego przyklejenia wyszedł 126zł. Wiedze czerpałem z Internetu i na koniec jeszcze podpytałem Pana w lakierniczym bardzo sympatyczny gość i dal mi kilka wskazówek min. żeby kupić ten podkład wypelniający akrylowy. baza
Administrator Evo Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Administrator Zgłoś Opublikowano 3 Kwietnia 2011 2. Matowienie papierami, 240 i 280 żeby podkład miał lepsza przyczepność 7. Listwy w podkładzie szlifowałem na mokro papierami 600 i 800 chciałem się pozbyć tej struktury baranka jednak nie udało się to do konca Tzn - czy po pkcie nr 2 listwy straciły już tą chropowatą teksture i zrobiły się gładkie ?
Camel- Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Evo, po to jest farba do plastików, żeby wypełniła te pory. Gdy już było gładko, ale był baran, to kolega wyszlifował powierzchnię 600 i 800, żeby się go pozbyć. Pewnie tak to było
krzychu147 Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 3 Kwietnia 2011 kapusso mogł bys powiedziec też dokładniej czym malowałeś bębny? tzn jaka farba i jak przebiegały prace, czym malowałeś itd
Sebastian Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Super sprawa, auto profesjonalnie przygotowane do sezonu letniego, chetnie tez bym sie dowiedzial jaką farbą malowałeś bębny i czy ta farba nadaje się również do tłumika? Jeszcze raz gratuluje i zycze innych fajnych prac.
kupusso Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Evo tak jak napisał Camel- ten podkład akrylowy jest po to zeby wypełnić pory w strukturze i poźniej zeszlifować na mokro, jednak nie udało mi sie do konca pozbyc struktury, jest ona widoczna ale w mniejszym stopniu. Koles w lakierniczym powiedział, że nie wie czy mi sie to uda bo normalnie robi się to pistoletem z dysza 1,7 wtedy jest gruba warstwa i jest co szlifować. Mogłem to bardziej przejechać papierem 240 jednak liczylem ze wypelnie podkładem. Farba jaka malowałem bębny i zaciski to "Śnieżka na rdzę" kolor srebrny, cos pokroju Hamerite, jak to robiłem jest napisane w relacji, dodam, że nanosiłem pędzlem.
Administrator Evo Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Administrator Zgłoś Opublikowano 3 Kwietnia 2011 kupusso, czyli gdybyś miał to robić jeszcze raz, to rozumiem że w fazie jechania papierem 240 robiłbyś to dłużej, tak żeby ściągnąć więcej struktury ?
kupusso Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 3 Kwietnia 2011 czy sie nadaje do tlumika nie wiem, ale pomaluje nia swoj i sie przekonam jak dlugo wytrzyma, co sie stanie [ Dodano: 3 Kwiecień 2011, 19:45 ] Jeśli Ci zależy na pozbuciu sie struktury to tak, mi nie zależało do końca, chciałem mieć w kolorze bez zacieków, poprzyklejanych paprochów, rowno polakierowane.
Pacek Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Bardzo ladna relacja, masa pracy wlozona w auto. Gratuluje Zymoli Jezeli mozesz, napisz dlaczego tak rewelacyjnie oceniasz cleaner HDC. Ja szczerze mowiac nie widzialem w nim nic swietnego, nie zauwazylem zadnej roznicy po nalozeniu go po 3 stopniowej korekcie 3M i IPA. Nalozylem zeby nalozyc i tyle. Szkoda ze masz jasny kolor lakieru, ciemny na pewno bardziej by Ci sie odwdzieczyl. Jeszcze raz gratulacje!!
kupusso Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 3 Kwietnia 2011 HDC jest wydajnym cleanerem i mała ilość wystarczała na pokrycie sporej powierzchni to jest raz, dwa- lakier dostał szklistości w moim odczuciu, natomiast nie zauważyłem już różnicy po Carbonie. Ciemny lakier na pewno bardziej cieszyłby oko po korekcie.
MyszaKr Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 3 Kwietnia 2011 nooo powiem że ciekawa relacja i bardzo dobra praca. Jak widzę takie zdjęcia ( jeszcze na klubowym aucie z KSI ) to aż chce się pracować Widzę że arsenał też ciekawy
daniels Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 3 Kwietnia 2011 super relacja no i sentyment bo mam to samo auto pytania co do listew itp to już puszcze na priv co by nie zaśmiecać tematu, pytanie z ciekawości- jakie plastiki w środku są dokładnie wiesz, co wg Ciebie najlepiej wygląda, testuje już nie wiem który z kolei środek i cały czas nie jest tak jak być powinno...np PB NL wygląda w drugim moim aucie idealnie a tutaj szału nie ma...
SZyBA Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Gratulacje można uznać project bardzo ładnie opisany i z fotografowany
Marek__82 Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Niech to , konkretna praca, gratulacje efektu Jednym słowem całokształt "rewelacyjnie"
stefino Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Jak dla mnie pełna profeska... a z tego co mogę powiedzieć ze zdjęć to listwy masz polakierowane mega dobrze. Widać kupę pracy wsadzonej w auto. Gratuluję!
Justyna Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 4 Kwietnia 2011 wielkie gratulacje relacja z pracy super aż miło się ogląda, sama lubię podłubać przy aucie listwy wyszły bardzo fajnie wyglądają jakby wyjechały tak z fabryki Jestem ciekawa jak długo utrzyma się farba na zaciskach i bębnach bo sama chce pomalować swoje tylko w lipcu bo teraz nie mam jak
daniels Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 4 Kwietnia 2011 ja robiłem w 2ch cordobach zaciski i bębny motipem dwu składnikowym i wyszło idelanie, trzymało się to w jednej cordobie 4 lata, w nowej jeszcze nie wiem bo dopiero pomalowałem, też bym pomalował listwy ale nabijany w puchę biały kolor niestety lubi po czasie żółknąć...a nie myślałeś żeby jeszcze ciapnąć dolną dokładkę zderzaka tylnego pod kolor?
kupusso Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Dzieki za slowa uznania, jednak jest jeszcze kilka rzeczy które trzeba poprawić. Farba jest koloru srebrny półmat, róznie opinie słyszełem na temat lakierów do zacisków, że Motip jest super, extra, drudzy pisali, że zwykły Hammerite doskonale sobie daje rade, głosy podzielone, generalnie dla mnie to nie problem odświeżać co sezon. a nie myślałeś żeby jeszcze ciapnąć dolną dokładkę zderzaka tylnego pod kolor? Mam w starym komputerze zdjecia z pomalowana dokładka i jakoś nie bardzo mi sie to podoba, natomiast zastanawiam sie nad polakierowaniem zaslepek halogenów i bede chcial w koncu zmienić lampy przednie na dwukomorowe, pewnie bedzie jak z listwami czyli nabierze mocy wykonawczej po dwóch latach
spons Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 4 Kwietnia 2011 że zwykły Hammerite doskonale sobie daje rade, głosy podzielone, generalnie dla mnie to nie problem odświeżać co sezon. Ja malowalem zwykla farba za 3zl i nic sie nie dzialo.
Lukas G Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Baardzo fajna praca... prawdziwy detailing. Oby tak dalej. Pozdrawiam i zazdraszczam
miHoo79 Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 6 Kwietnia 2011 bardzo fajna relacja z przebiegu prac, profesjonalna robota
AutoOdNowa Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 9 Kwietnia 2011 http://img15.imageshack.us/img15/803/52347917.jpg No jak na bezwypadkową ibizę, ta strukturka jest lekko nieudana. Lakiernik jakiś przypadkowy czy jak??? Katastrofa jak dla mnie ta powłoka na drzwiach po prawej stronie w odbiciu lampy. Praca ładna, niejeden lakiernik mógłby brac przykład jak powinna wyglądać powłoka po polerowaniu.
kupusso Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 9 Kwietnia 2011 No jak na bezwypadkową ibizę, ta strukturka jest lekko nieudana. Wszystko jest napisane- może przypomne, tylni lewy botnik lakierowany i robione przejście własnie na te drzwi, zdjecie miało zobrazować jak to zostało polakierowane Katastrofa jak dla mnie ta powłoka na drzwiach po prawej stronie w odbiciu lampy. Dla mnie też Praca ładna, jednak niewiem czy nie doczytałem jak te listwy przygotowywałes przed podkładem?? Akrylowym?? Podkład akrylowy
AutoOdNowa Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Wszystko jest napisane- może przypomne, tylni lewy botnik lakierowany i robione przejście własnie na te drzwi, zdjecie miało zobrazować jak to zostało polakierowane Spoko. Muszę dodać że kolor dobrałeś bardzo fajnie a Twoja robota z wylaniem lakieru na listwach, bije tą spartolona powłoke lakiernika, na łeb. Gratulacje. Jakiego typu lakier bezbarwny???
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się