Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, chciałbym przedstawić efekty pracy nad swoim samochodem, którym jest Seat Cordoba 6L.

Autko ma najechane 41 tyś km, rocznik 2005 pierwsza rejestracja luty 2006, od początku garażowany, myty wyłącznie ręcznie jednak w pierwszym okresie używałem „miękkiej” szczotki, następnie gabek i od zeszłego roku rękawicy mikrofibrowej. Samochod bezwypadkowy lecz niebezkolozyjny tzn: miałem szkode parkingową, zahaczyłem tylnym lewym błotnikiem podczas cofania o sterczący stalowy element w wyniku czego cały panel był lakierowany + robione przejście na drzwi pasażera.

 

 

47572047.jpg77088560.jpg

 

61580369.jpg

 

69548488.jpg

 

57963153.jpg

 

Czas pracy: ponad 40 godzin

 

W pierwszej kolejności zabrałem się za wymiane zewnętrznej osłony przegubu lewego koła. Przetarł się kołnierz w wyniku czego rzucało smarem po nadkolu, a co najgorsze jakby dostała się woda z piaskiem to mogło dojść do zatarcia przegubu.

Wyciągnieta półoś, wybity przegub, wymyty ropą, nałożony nowy smar, poskładane, i włożona na swoje miejsce. Relacja fotograficzna uboga bo rece miałem usmarowane i nie chciałem brudzić aparatu,a zdjęcia i tak robione telefonem.

 

zdjcie432.jpg

 

zdjcie433.jpg

 

zdjcie434q.jpg

 

zdjcie435.jpg

 

zdjcie436.jpg

 

 

 

 

Następnie mycie nadkoli.

Użyte środki:

- aktywna piana z OBI w stężeniu 1:4 z opryskiwaczu

- APC Megs poźniej Yplon oba w stężeniu 1:3

- rekawice, szczotki, pędzle

 

 

28244692.jpg

 

40585919.jpg

 

39021019.jpg

 

86565731.jpg

 

19481936.jpg

 

 

Spontaniczna decyzja i zabrałem się za mycie silnika i klapy od wewnątrz. Osłoniłem alternator, komputer, wlot do filtra powietrza i do dzieła. Posługiwałem się takimi samymi środkami jak przy nadkolach, jednak APC zmyło tylko lekkie zabrudzenia z resztą sobie nie poradziło nawet w stężeniu 1:2, jeśli nie macie środka mocniejszego środka na pierwsze mycie silnika to nie ma się nawet za co zabierać. Przy pomocy odkurzacza Karcher WD 5.400 ustawionego na dmuchanie, wydmuchałem wode z zakamarków, wtyczek, peszli etc. Na koniec, gumy i przewody zabezpieczone pianka do konserwacji opon nanoszoną pędzlem oraz na plastiki nałożony PB Trim Restorer.

 

86485271.jpg

 

74242048.jpg

 

27208184.jpg

 

16539931.jpg

 

60136278.jpg

 

77931451.jpg

 

84980081.jpg

 

98106917.jpg

 

51831513.jpg

 

 

 

Mycie

Aktywna piana z OBI+płyn do naczyń żeby zmyć wszystkie woski, stężenie "na oko"

- mycie na 2 wiadra Duraglosem 902

- mycie APC Yplon 1:3 wnęki drzwi, wlew paliwa, uszczelki wokół okien, przednie atrapy etc etc

- usuwanie smoły Nielsenem

- następnie glinowanie- glinka BH Soft + ONR rozrobiony do QD

- opłukanie myjką, osuszanie Fluffy Dryerem i ręcznikiem Stella

 

50176258.jpg

 

89083438.jpg

 

90618126.jpg

 

94620287.jpg

 

50003704.jpg

 

60857003.jpg

 

74269526.jpg

 

76666788.jpg

 

 

Korekta lakieru

Mycie szczotka narobiło troche szkody jednak nie było tragedii, po inspekcji oklejanie taśma, uzupełnianie ubytków po zimie i polerka przy pomocy:

- Metabo PE 12-175

- Menzerna FG500, FC+, Menzerna SF4000 jako finish

- Pady ABW pomarańczowy cutting/polishing, niebieski hard cutting wafel, 75mm cutting z Boll'a i 3M niebieski jako finiszowy

Na początku kombinacja FG500 i pomarańczowy pad w zupełności wystarczała

 

31473355.jpg

 

61815641.jpg

 

17068844.jpg

 

64857634.jpg

 

61537390.jpg

 

75818377.jpg

 

10051089.jpg

 

40794862.jpg

 

37543191.jpg

 

21621667.jpg

 

16762456.jpg

 

16833947.jpg

 

83315119.jpg

 

70555853.jpg

 

85530227.jpg

 

10000773.jpg

 

68879109.jpg

 

98569871.jpg

 

30234692.jpg

 

30234692.jpg

 

 

Na lakierowanym błotniku i drzwiach użyłem agresywniejszego pada czyli niebieskiego ABW bo poprzednia kombinacja słabo dawała sobie rade, korzystając z okazji zmiany gabki zmieniłem tez paste na FC+ żeby mieć porównanie do menzerny i reszte samochodu dojechałem na tym setapie.

 

45383448.jpg

 

89432123.jpg

 

78473982.jpg

 

39862589.jpg

 

52347917.jpg

 

95837326.jpg

 

22977706.jpg

 

23707254.jpg

 

86585654.jpg

 

53252513.jpg

 

Wykończenie SF4000 i niebieski 3M, oczywiście przed finiszem była inspekcja z IPA

 

20419576.jpg

 

38784100.jpg

 

92883466.jpg

 

SF4000 jest bardzo tłusta pastą wiec po zakończeniu polerowania samochód zostal umyty w celu odtłuszczenia, kropelki po paście

 

87644537.jpg

 

24167213.jpg

 

74661744.jpg

 

 

Przygotowanie lakieru pod wosk za pomocą HDC na czarnym waflu 3M.

HDC rewelacyjny cleaner, mega wydajny, super pachnie czekoladą bardzo fajnie się nim pracowało.

 

64628211.jpg

 

36927839.jpg

 

76215081.jpg

 

20904698.jpg

 

47120400.jpg

 

19538637.jpg

 

 

Woskowanie Zymol Carbon

 

77813598.jpg

 

39796814.jpg

 

61042778.jpg

 

25429212.jpg

 

70437455.jpg

 

 

Miałem taki wcześniejszy zamysł, że przy okazji korekty polakieruje listwy z drzwi w kolor nadwozia.

Największym problemem było wyczyszczenie pozostałości taśmy mocującej z listwy i drzwi, trwało to ok. 4h, namaczanie tasmy i mozolne skrobanie.

 

85237486.jpg

 

14477881.jpg

 

30903875.jpg

 

78264058.jpg

 

79487478.jpg

 

72640087.jpg

59306157.jpg

 

82209267.jpg

 

23264876.jpg

 

 

Listwy wyczyszczone NITRO ze wszystkich czernideł i dressingów które wcześniej były nakładane, a było tego sporo, następnie:

- matowanie papierem 240, 280

- mycie plynem do naczyń, odtłuszczenie za pomocą IPA

- 2 warstwy podkładu do plastików

- 5-6 warstw nie pamiętam dokładnie podkładu wypełniającego akrylowego

- szlifowanie na mokro papierem 600, 800, mycie w płynie do naczyń i odtłuszczenie

- 3 warstwy bazy

- 3 warstwy bezbarwnego

- oklejanie wewnętrznej strony taśma piankową APP szerokoś 6mm

- przyklejenie listew do drzwi

 

szmaty po NITRO

42242408.jpg

 

87952804.jpg

 

54752048.jpg

 

3x baza

 

19370552.jpg

 

17648121.jpg

 

42434858.jpg

 

3x klar

 

59028337.jpg

 

21044075.jpg

 

21044075.jpg

 

100ai.jpg

 

101oj.jpg

 

103qxa.jpg

 

104xg.jpg

 

105lu.jpg

 

 

Wymieniłem także koła na letnie. Felgi zabezpieczone były colli 476 a opony Endurance od Megsa, od razu pomalowałem bębny i zaciski. Wyczyszczone z wszelkich smarów NITRO, rdza wyczyszczona papierem 240, jeszcze raz NITRO i 2 warstwy srebrnej farby na korozje.

 

106hnx.jpg

 

107jv.jpg

 

108sk.jpg

 

110tho.jpg

 

111dq.jpg

 

112dun.jpg

 

 

 

Zająłem się także wnętrzem:

- odkurzone w całości, plastiki wyczyszczone Megsowym APC 1:10, na to PB NL

- wyczyszczone pedały i podstopnica, czyszczenie szyb Autoglym CGP (swietny preparat) + niewidzialna wycieraczka Unique na przednia i tylna szybe

- wymiana gumowych dywaników na ori welury

- PB Trim Restorer na uszczelki wokół szyb na zewnątrz

- wewnętrzne cześci drzwi oraz doły zabezpieczone Optimum Car Wax

- wymiana filtra kabinowego i odgrzybianie klimatyzacji

- na koniec nasączyłem stare choiniki w bagażniku zapachem „chińskiego trampka” czyli CG New Car

 

114qx.jpg

 

115z.jpg

 

116qo.jpg

 

117qm.jpg

 

113vbd.jpg

 

119xs.jpg

 

 

Do skraplacza dostaje się od strony filtra,

 

120rc.jpg

 

Nadmiar pianki wydostaje się przez wylot ze skraplacza

 

122yi.jpg

 

121rc.jpg

 

123ab.jpg

 

118wo.jpg

 

124bx.jpg

 

126v.jpg

 

125ga.jpg

 

 

Zdjęcia robione na trzeci dzien po woskowaniu, samochód stał w garażu jednak delikatnie sie przykurzył

 

1004119.jpg

 

1004122x.jpg

 

1004123p.jpg

 

1004124.jpg

 

1004128i.jpg

 

1004129h.jpg

 

1004138s.jpg

 

1004139.jpg

 

1004140h.jpg

  • Odpowiedzi 138
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Taki żart bo to razem 6 warstw.

 

Nie dało się ściągnąć gumy bez wyciągania całej półosi?

Opublikowano

DOC dzięki

Nie dało się ściągnąć gumy bez wyciągania całej półosi?

Na 99% nie dało sie, zresztą zestaw naprawczy zawierał części które zakłada się po ściągnieciu przegubu, a nie ściągniesz przegubu bez zdjecia półosi :)

 

[ Dodano: 2 Kwiecień 2011, 23:32 ]

6 warst lakieru też nie ma bo były one nakładane w odstępie co ok 10-15 min, kolejna warstwa na jeszcze nie wyschnieta poprzednia zeby to sie powiązało, jedynie podklad wypełniający miał 24h na wyschnięcie

Opublikowano

Aha, no to jednak mój pojazd jest bardziej przyjazny dla majsterkowiczów bo gumę można wymienić bez wyciągania półosi.

Opublikowano

O stary, z tego co pamietam najlepsza robota indywidualna od bardzo długie czasu na forum :good:

Nie jednen zakład detalingowy mógłby sie spokojnie chwalić taką robotą.

Opublikowano

Nieźle napstrykałeś tych zdjęć,

dałoby radę wykończyć samą FG500 ?

 

B. ładnie wyszło tylko kolorek taki mało fajny

Opublikowano

Bardzo obszerna relacja.Ładny efekt.Pod listwami mega dużo syfu się nazbierało :cry: Czas pracy robi wrażenie :)

Opublikowano
Piękna robota - ile czasu ci to wszystko zajęło liczyłeś w ogóle? :mrgreen:

Na górze jest napisane.Ok 40h

Opublikowano

Widzę duzy talent w temacie.

Kolor mało wdzięczny do detailingu ale efekt jest widoczny.

Zmotywowałeś mnie do pomalowania zacisków na srebrny(albo czarny) kolor.

 

Bardzo fajna relacja! :good:

Opublikowano

relacja i wykonanie - I liga!

fajnie zalatwiles te paskudne listwy, pewnie jakby nie byly na zatrzaski to bys je wywalil, ale w 6L nie jak w 6k, gdzie sa tylko na tasme.

 

lakier niewdzieczy i uwazam ze bez szalu ale fotki 50/50 i tak bardzo dobre wyszly.

Opublikowano

Z tym talentem to może troche przesadzacie :P Po prostu lubie sobie pogrzebać :-]

 

dałoby radę wykończyć samą FG500 ?

po FG500 spokojnie można było zostawić jednak finish ma wygładzic powierzchnie i usunąc ewentualne hologramy które faktycznie porobiłem na dachu

 

Piękna robota - ile czasu ci to wszystko zajęło liczyłeś w ogóle? :mrgreen:

Na górze jest napisane.Ok 40h

Moze nawet i wiecej niz 40h, w sumie 7 dni grzebania w tym 3 dni przymusowego urpolu

 

 

lakier niewdzieczy i uwazam ze bez szalu ale fotki 50/50 i tak bardzo dobre wyszly.

 

Zdjęcia nie oddaja efektu i jak wspominałem juz był delikatnie przykurzony :)

Opublikowano
Piękna robota - ile czasu ci to wszystko zajęło liczyłeś w ogóle? :mrgreen:

Na górze jest napisane.Ok 40h

 

Ahh zapatrzyłem się na zdjęcia i nie doczytałem :/

Opublikowano

To co zrobiłeś z autkiem to bardzo dobrze świadczy o Tobie, lakier, naprawa, listwy, hamulce, jedyne co mi się nie podoba to pokrowce na fotelach, ale pewnie je sciągniesz :-] Pozdro

Opublikowano

Świetna praca i równie dobra fotorelacja, miałem nawet przyjemność zobaczyć na żywo.

 

Ciężko o drugie takie auto, no i ten przebieg!

Doskonały obiekt do popełnienia detailingu.

 

Oby tak dalej!

 

 

jedyne co mi się nie podoba to pokrowce na fotelach, ale pewnie je sciągniesz

Już był komentarz z mojej strony :D

Opublikowano
jacek_gti napisał/a:

jedyne co mi się nie podoba to pokrowce na fotelach, ale pewnie je sciągniesz

 

Już był komentarz z mojej strony :D

 

Mi tez sie nie podobaja ale boczek w siedzeniu kierowcy sie przecierał stad te pokrowce, teraz zastanawiam sie nad sciagnieciem :-]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.