firmek Opublikowano 20 Marca 2011 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2011 Chcialem podzielic sie wynikami z recznej pracy nad tylnimi lampami. Do polerowania uzyte zostaly popularny Ultimate Compound wraz z SwirlX oraz aplikatorem TriColor. Na pierwszy rzut oka lampa wydawala sie byc w calkiem dobrym stanie. Wygladala na lekko zmeczona. Jednak podczas blizszej inspekcji ukazalo sie sporo rys: Lampa oklejona i przygotowana do 50/50 Na pierwszy ogien poszedl UC, jedna spora kropla tak by dobrze nasaczyc twarda, zolta strone aplikatora. Wpracowywana dlugo, az pojawil sie oleisty film. Po 2 probach rezultat wygladal bardzo obiecujaco: Po kolejnym, trzy krotnym uzyciu UC wiekszosc rys zniknela. UC pozostawil jednak morke ktora zdecydowanie wymagala wykonczenia mniej agresywnym srodkiem: Do wykonczenia uzyty zostal SwirlX na miekkiej, czerwonej stronie aplikatora. Po trzech probach wynik uznalem za zadawalajacy: Na koniec nie moglem odmowic sobie przyjemnosci i lampy zostaly recznie nawoskowane Dodo Diamond White ktory zdecydowanie poglebil wyglad wypolerowanych lamp Musze przyznac, ze wraz z praktyka bardzo polubilem zestaw UC + SwirlX + TriColor. Sam UC pozwala na usuwanie dosyc powaznych uszkodzen jednak wymaga wykonczenia. SwirlX bardzo dobrze w tej roli sie sprawdza. Co wiecej SwirlX uzyty na twardej stronie aplikagora samemu potrafi usunac sporo defektow. Warto wiec sprobowac najlpierw takiej, mniej agresywnej kombinacji. TriColor jest wrecz nieodzowny w pracy recznej. Zwykle aplikatory, jak np zolty megsa sa za miekkie by dobrze wspolgrac z srodkami sciernymi i co nie mniej wazne nie pracuja cala powierzchnia. Wystarczy powiedziec ze, nawet na tak miekkim tworzywie uzycie zoltego aplikatora megsa dawalo bardzo mizerne efekty. Uzyskany rezultat uwazam za zadowalajacy, pomimo ze nie zostaly usuniete wszystkie rysy przy wiekszej ilosci podejsc z UC na pewno taki wynik bylby do osiagniecia. Niestety nie mialem na to cierpliwosci gdyz plastiki byly na tyle miekkie, ze podczas wycierania pasty powstawaly nowe rysy. Na poczatku uzylem zwyklej "no-namowej" zoltej fibry ktora w znacznym stopniu zniszczyla rezultat pierwszego polerowania. W efekcie siegnlaem po najbardziej delikatna fibre jaka mialem, pulchna 3M. Niestety i ta zostawiala bardzo delikatne ryski . Przekonalem sie, ze fibra powinna byc jak najwyzszej jakosci Glownie dzieki problemom z fibra, na jedna lampe poswiecilem az 1,5h.
Justyna Opublikowano 21 Marca 2011 Zgłoś Opublikowano 21 Marca 2011 fajnie wyszło lampa wygląda znacznie lepiej mogłeś tylko wkleić jeszcze fotkę po spolerowaniu wosku
Masta Opublikowano 21 Marca 2011 Zgłoś Opublikowano 21 Marca 2011 mogłeś tylko wkleić jeszcze fotkę po spolerowaniu wosku No właśnie. U mnie się szykuje polerka przednich lamp
yukon Opublikowano 21 Marca 2011 Zgłoś Opublikowano 21 Marca 2011 Masta w Audi nie robi się polerki przednich lamp, a tym bardziej w C6.
sq8shq Opublikowano 21 Marca 2011 Zgłoś Opublikowano 21 Marca 2011 w Audi nie robi się polerki przednich lamp, a tym bardziej w C6. a jakie sa ku temu przeciwskazania? i czy dotycza konkretnych modeli, rocznikow czy jak?
yukon Opublikowano 21 Marca 2011 Zgłoś Opublikowano 21 Marca 2011 Audi specjalnie zabezpiecza lampy. po prosty jest to zakazane, nawet Julian na spotkaniu zaznaczył od razu, że w audicach nie dotykamy się do przednich. wiem, że coś tam na nich jest i nie możemy tego zetrzeć bo zepsujemy strukturę lampy. to jest tak jak z pasami nie pierzemy ze względów bezpieczeństwa.
sq8shq Opublikowano 21 Marca 2011 Zgłoś Opublikowano 21 Marca 2011 pytanie czy w 94r audi rowniez stosowalo takie patenty na lampach czy dopiero pozniej? moze orientujesz sie doglebniej w tej kwestii? w praktyce pytam o swoja 80tke z 94r (lampy sa ori helli)
rogo Opublikowano 21 Marca 2011 Zgłoś Opublikowano 21 Marca 2011 w praktyce pytam o swoja 80tke z 94r (lampy sa ori helli) ale tam to masz raczej szklane klosze
yukon Opublikowano 21 Marca 2011 Zgłoś Opublikowano 21 Marca 2011 myślę, że możesz spróbować. jeżeli szkło nie ma problemu. jeśli się nie mylę to są gładkie bez żadnych przetłoczeń?
sq8shq Opublikowano 21 Marca 2011 Zgłoś Opublikowano 21 Marca 2011 jeśli się nie mylę to są gładkie bez żadnych przetłoczeń? jak sprecyzujesz co oznacza "bez przetloczen" to pewnie Ci odpowiem - niestety nie bardzo wiem co masz na mysli. Klosze sa takie : Zdjecie zapożyczone z czeluści Internetu
firmek Opublikowano 22 Marca 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 22 Marca 2011 mogłeś tylko wkleić jeszcze fotkę po spolerowaniu wosku Zrobilo sie juz pozno wiec musialem pozbierac zabawki a wosk troche schnal Jak bedzie ladna pogoda obiecuje zdjecie lamp na aucie W porownaniu do przednich lamp, tylne jest dosyc latwo doprowadzic do porzadku. Przednie maja odpryski od kamieni ktore do usuniecia wymagaja wykorzystania papieru sciernego (wodnego). Natomiast tylne jak widac mozna przy odrobinie czasu i przy wykorzystaniu popularnych srodkow ladnie odnowic.
miHoo79 Opublikowano 26 Marca 2011 Zgłoś Opublikowano 26 Marca 2011 Audi specjalnie zabezpiecza lampy. po prosty jest to zakazane, nawet Julian na spotkaniu zaznaczył od razu, że w audicach nie dotykamy się do przednich. wiem, że coś tam na nich jest i nie możemy tego zetrzeć bo zepsujemy strukturę lampy. to jest tak jak z pasami nie pierzemy ze względów bezpieczeństwa. Wieeesz dlaczego jest to zakazane??? zebys pojechal do autoryzowanego serwisu i kupil nowe lampy po 1000 zl sztuka..... taka sama powloka jest w lampach od astry 2 generacji.... zrobilem niejedna taka lampe, zabezpieczylem i po roku nic sie nie dzieje... sa to celowe opowiadania bajek zeby zniechecic klienta do regeneracji... Lampy sa pokrywane lakierem UV tylko po to zeby plastik szybko nie matowial, co i tak sie dzieje tyle ze z malym opoznieniem Wierzz mi po usunieciu mechanicznym tej powloki i wypolerowaniu plastiku lampa jest jak nowa, na koniec plast X i jakis dobry wosk i nic sie nie dzieje A propos pasow to nie podadajmy w paranoje.... jak ktos czysci z glowa to nic sie pasom nie stanie sk8shq Ty masz szklany klosz wiec polerowanie tlenkiem ceru i filcem albo kupno samych kloszy i wymiana
Justyna Opublikowano 26 Marca 2011 Zgłoś Opublikowano 26 Marca 2011 to jest tak jak z pasami nie pierzemy ze względów bezpieczeństwa u mnie w książce seata jest napisane aby pasy bezpieczeństwa utrzymywać w czystości i wrazie potrzeby wyprać dla bezpieczeństwa podróżujących
yukon Opublikowano 26 Marca 2011 Zgłoś Opublikowano 26 Marca 2011 miHoo79 polerowałeś w astrze ale nie w audi. nie będę się kłócił bo mam trochę więcej doświadczenia z tym modelem i wiem, że tutaj tego się nie robi i tyle. widziałem lampy w C6 po polerce które nadawały się do wywalenia. jedyne co można było spolerować do samego plastiku i tak jeździć ale nie wiem jak z trwałością. ps. nie jest to tylko moja opinia ale wielu użytkowników forum Audi, na potwierdzenie możesz napisać do Juliania z CarSpa. Na spotkaniu wyraźnie zaznaczył, że tego nie robimy
miHoo79 Opublikowano 26 Marca 2011 Zgłoś Opublikowano 26 Marca 2011 Napisalem ze w astrze jest taka sama powloka a nie ze nie robilem w A6... Tak wlasnie trzeba mechanicznie usunac lakier UV - skoro lampa jest porysowana i zmatowiala to i tak trzeba ja korygowac... Z odpowiednio zabezpieczonym plastikiem (i zabezpieczanym pozniej ) nic sie nie dzieje ..obiecuje ze nastepne z A6 zrobie z 50/50 i wrzuce na forum
yukon Opublikowano 26 Marca 2011 Zgłoś Opublikowano 26 Marca 2011 ok tylko żeby to było C6. i tak wyniku nie będziemy znać bo chciałbym zobaczyć taką lampę po przebiegu 30tyś km. na dodatek przód ma przetłoczenia.
miHoo79 Opublikowano 26 Marca 2011 Zgłoś Opublikowano 26 Marca 2011 ja mialem na mysli model starszy czyli C5 nie doczytalem ze mowa o c6... przepraszam moja wina... zalapalem dopiero jak napisales o przetloczeniach.... sobotnie zmeczenie wybacz, C6 nie mialem w rekach
yukon Opublikowano 26 Marca 2011 Zgłoś Opublikowano 26 Marca 2011 no właśnie dziwiłem się, że tak sztywno trzymasz się swojej teorii polerowałeś może przednie w mercu s 2001 rok? czyli ten starszy.
miHoo79 Opublikowano 26 Marca 2011 Zgłoś Opublikowano 26 Marca 2011 Niestety nigdy nie mialem do czynienia z tym modelem gwiazdy
yukon Opublikowano 26 Marca 2011 Zgłoś Opublikowano 26 Marca 2011 są szkła więc zaryzykuje z fast cut + zielony korek, może trochę się odświeżą
miHoo79 Opublikowano 26 Marca 2011 Zgłoś Opublikowano 26 Marca 2011 Jesli jest szklo tooo ruszysz je tylko tlenkiem ceru i filcem (jesli chcesz spolerowac) Szkla nie ruszysz pastami... no moze wyczyscisz je mocniej tylko
witles Opublikowano 30 Marca 2011 Zgłoś Opublikowano 30 Marca 2011 Ja również bawiłem się dziś aplikatorem TriColor + PlastX na tylnych lampach i odczucia mam dokładnie takie jak firmek odnośnie pracy z tym zestawem. Jeśli macie jakieś większe, głębsze rysy to warto zacząć od UC a później PlastX. Generalnie jestem bardzo zadowolony z efektu i produktów zastosowanych. Różnica jest też bardzo wyczuwalna w strukturze powierzchni lampy, choć auto ma niespełna dwa lata, to tylne lampy były już bardzo chropowate po zastosowaniu powyższych środków stały się bardzo gładkie
Stefan-16 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Ja mam problem z przednimi Lampami, są z plastiku i troszkę porysowane i delikatnie matowe i nie wiem czy kupić PlastX i na maszynie polecieć?? Dobry pomysł??
paull Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Jak nabardziej dobry. Może jakaś relacja z pracy?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się