Jump to content

Reczna korekta tylnych lamp


Recommended Posts

Chcialem podzielic sie wynikami z recznej pracy nad tylnimi lampami. Do polerowania uzyte zostaly popularny Ultimate Compound wraz z SwirlX oraz aplikatorem TriColor.

 

Na pierwszy rzut oka lampa wydawala sie byc w calkiem dobrym stanie. Wygladala na lekko zmeczona. Jednak podczas blizszej inspekcji ukazalo sie sporo rys:

 

d171d5a5fd262c84.jpg

 

Lampa oklejona i przygotowana do 50/50

 

cea3600717a4fa30.jpg

 

Na pierwszy ogien poszedl UC, jedna spora kropla tak by dobrze nasaczyc twarda, zolta strone aplikatora. Wpracowywana dlugo, az pojawil sie oleisty film. Po 2 probach rezultat wygladal bardzo obiecujaco:

 

2e2470bf6f61c402.jpg

 

Po kolejnym, trzy krotnym uzyciu UC wiekszosc rys zniknela. UC pozostawil jednak morke ktora zdecydowanie wymagala wykonczenia mniej agresywnym srodkiem:

 

1523485277e0d4c4.jpg

 

Do wykonczenia uzyty zostal SwirlX na miekkiej, czerwonej stronie aplikatora. Po trzech probach wynik uznalem za zadawalajacy:

 

cff9982457e6b3ba.jpg

 

Na koniec nie moglem odmowic sobie przyjemnosci i lampy zostaly recznie nawoskowane Dodo Diamond White ktory zdecydowanie poglebil wyglad wypolerowanych lamp :D

 

7c0d6f87e06330fb.jpg

 

Musze przyznac, ze wraz z praktyka bardzo polubilem zestaw UC + SwirlX + TriColor. Sam UC pozwala na usuwanie dosyc powaznych uszkodzen jednak wymaga wykonczenia. SwirlX bardzo dobrze w tej roli sie sprawdza. Co wiecej SwirlX uzyty na twardej stronie aplikagora samemu potrafi usunac sporo defektow. Warto wiec sprobowac najlpierw takiej, mniej agresywnej kombinacji. TriColor jest wrecz nieodzowny w pracy recznej. Zwykle aplikatory, jak np zolty megsa sa za miekkie by dobrze wspolgrac z srodkami sciernymi i co nie mniej wazne nie pracuja cala powierzchnia. Wystarczy powiedziec ze, nawet na tak miekkim tworzywie uzycie zoltego aplikatora megsa dawalo bardzo mizerne efekty.

 

Uzyskany rezultat uwazam za zadowalajacy, pomimo ze nie zostaly usuniete wszystkie rysy przy wiekszej ilosci podejsc z UC na pewno taki wynik bylby do osiagniecia. Niestety nie mialem na to cierpliwosci gdyz plastiki byly na tyle miekkie, ze podczas wycierania pasty powstawaly nowe rysy. Na poczatku uzylem zwyklej "no-namowej" zoltej fibry ktora w znacznym stopniu zniszczyla rezultat pierwszego polerowania. W efekcie siegnlaem po najbardziej delikatna fibre jaka mialem, pulchna 3M. Niestety i ta zostawiala bardzo delikatne ryski :wallbash: . Przekonalem sie, ze fibra powinna byc jak najwyzszej jakosci :!:

Glownie dzieki problemom z fibra, na jedna lampe poswiecilem az 1,5h.

Link to comment
Share on other sites

Audi specjalnie zabezpiecza lampy. po prosty jest to zakazane, nawet Julian na spotkaniu zaznaczył od razu, że w audicach nie dotykamy się do przednich. wiem, że coś tam na nich jest i nie możemy tego zetrzeć bo zepsujemy strukturę lampy.

 

to jest tak jak z pasami nie pierzemy ze względów bezpieczeństwa.

Link to comment
Share on other sites

pytanie czy w 94r audi rowniez stosowalo takie patenty na lampach czy dopiero pozniej? moze orientujesz sie doglebniej w tej kwestii? w praktyce pytam o swoja 80tke z 94r (lampy sa ori helli)

Link to comment
Share on other sites

jeśli się nie mylę to są gładkie bez żadnych przetłoczeń?

 

jak sprecyzujesz co oznacza "bez przetloczen" to pewnie Ci odpowiem - niestety nie bardzo wiem co masz na mysli. Klosze sa takie :

1490627359

Zdjecie zapożyczone z czeluści Internetu

Link to comment
Share on other sites

mogłeś tylko wkleić jeszcze fotkę po spolerowaniu wosku :-]
Zrobilo sie juz pozno wiec musialem pozbierac zabawki a wosk troche schnal :P Jak bedzie ladna pogoda obiecuje zdjecie lamp na aucie ;)

W porownaniu do przednich lamp, tylne jest dosyc latwo doprowadzic do porzadku. Przednie maja odpryski od kamieni ktore do usuniecia wymagaja wykorzystania papieru sciernego (wodnego). Natomiast tylne jak widac mozna przy odrobinie czasu i przy wykorzystaniu popularnych srodkow ladnie odnowic.

Link to comment
Share on other sites

Audi specjalnie zabezpiecza lampy. po prosty jest to zakazane, nawet Julian na spotkaniu zaznaczył od razu, że w audicach nie dotykamy się do przednich. wiem, że coś tam na nich jest i nie możemy tego zetrzeć bo zepsujemy strukturę lampy.

 

to jest tak jak z pasami nie pierzemy ze względów bezpieczeństwa.

 

Wieeesz dlaczego jest to zakazane??? zebys pojechal do autoryzowanego serwisu i kupil nowe lampy po 1000 zl sztuka..... taka sama powloka jest w lampach od astry 2 generacji.... zrobilem niejedna taka lampe, zabezpieczylem i po roku nic sie nie dzieje... sa to celowe opowiadania bajek zeby zniechecic klienta do regeneracji...

Lampy sa pokrywane lakierem UV tylko po to zeby plastik szybko nie matowial, co i tak sie dzieje tyle ze z malym opoznieniem

Wierzz mi po usunieciu mechanicznym tej powloki i wypolerowaniu plastiku lampa jest jak nowa, na koniec plast X i jakis dobry wosk i nic sie nie dzieje

 

A propos pasow to nie podadajmy w paranoje.... jak ktos czysci z glowa to nic sie pasom nie stanie

 

sk8shq Ty masz szklany klosz wiec polerowanie tlenkiem ceru i filcem albo kupno samych kloszy i wymiana

Link to comment
Share on other sites

to jest tak jak z pasami nie pierzemy ze względów bezpieczeństwa

u mnie w książce seata jest napisane aby pasy bezpieczeństwa utrzymywać w czystości i wrazie potrzeby wyprać dla bezpieczeństwa podróżujących

Link to comment
Share on other sites

miHoo79 polerowałeś w astrze ale nie w audi. nie będę się kłócił bo mam trochę więcej doświadczenia z tym modelem i wiem, że tutaj tego się nie robi i tyle. widziałem lampy w C6 po polerce które nadawały się do wywalenia. jedyne co można było spolerować do samego plastiku i tak jeździć ale nie wiem jak z trwałością.

 

ps. nie jest to tylko moja opinia ale wielu użytkowników forum Audi, na potwierdzenie możesz napisać do Juliania z CarSpa. Na spotkaniu wyraźnie zaznaczył, że tego nie robimy ;)

Link to comment
Share on other sites

Napisalem ze w astrze jest taka sama powloka a nie ze nie robilem w A6...

Tak wlasnie trzeba mechanicznie usunac lakier UV - skoro lampa jest porysowana i zmatowiala to i tak trzeba ja korygowac... Z odpowiednio zabezpieczonym plastikiem (i zabezpieczanym pozniej ) nic sie nie dzieje ..obiecuje ze nastepne z A6 zrobie z 50/50 i wrzuce na forum

Link to comment
Share on other sites

ja mialem na mysli model starszy czyli C5 nie doczytalem ze mowa o c6... przepraszam moja wina... zalapalem dopiero jak napisales o przetloczeniach.... sobotnie zmeczenie wybacz, C6 nie mialem w rekach :oops:

Link to comment
Share on other sites

Ja również bawiłem się dziś aplikatorem TriColor + PlastX na tylnych lampach i odczucia mam dokładnie takie jak firmek odnośnie pracy z tym zestawem. Jeśli macie jakieś większe, głębsze rysy to warto zacząć od UC a później PlastX. :ad:

Generalnie jestem bardzo zadowolony z efektu i produktów zastosowanych.

Różnica jest też bardzo wyczuwalna w strukturze powierzchni lampy, choć auto ma niespełna dwa lata, to tylne lampy były już bardzo chropowate po zastosowaniu powyższych środków stały się bardzo gładkie :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.