Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, przyszła pora i na moje auto, pacjentem jest Mitsubishi Pajero z 2000r

rem8eoe8w89lyq066ig.jpg

mam go od pol roku i postanowilem troche zadbac o jego lakier, i troche poprawić, chociaż wiem że nie uda mi się za wiele dizłać, bo poprzedni właściciele to raczej nie dbali o niego.

Uzyte materiały i urządzenia:

Myjka Karcher 5.55J + piana aktywna Eskimos, warunki atmosferyczne: pochmurnie, potem zaczęło padać.

Po umyciu auta zabrałem się za glinkowanie glinką BILT HAMBER AUTO CLAY 200g, jako nawilżenie powierzchni posłużył mi deszcz :)

Pogoda trochę popsuła mi plany, chiałem więcej zrobić pryz aucie a udało sie tylko niewielką część.

 

356yvvmg1chsxek5f4xg.jpg

 

po glinkowaniu maski:

 

laofa0euw0dbqym1lk.jpg

 

a to po glinkowaniu jedej strony samochodu:

 

ptjksm2tzd3m7do5kn.jpg

 

Z racji że lakier był w opłakanym stanie, pełno rys i to nie takich malych postanowiłem ostro go potraktować, w ruch poszła pasta FARECLA G3 najpierw na białej gąbce, potem ta sama pasta na czarnej.

Pasta ta może nie jest jakaś super w pracy z pododu tego że robi straszny bałagan dookła, ale udało mi sie zabezpieczyć auto, wiec tylko ja byłem w białe kropki :)

Na koniec zabezpieczyłem lakier politurą sonaxa, nic innego nie miałem akurat pod ręka. To są moje początki w auto detailingu i z czasem myśle że będe miał bardziej profesjonalne środki.

wjnb3232yb8f44dkj9.jpg

 

a oto efekt mojej pracy:

 

jc2m6ifimn2igjyrh1q.jpg

2xujhzst9xn17wkgt4.jpg

2j4e4999r667xuu21153.jpg

56414r83nryaxt1tcpd.jpg

 

na tych fotkach widać chociaż troche różnice nadkole, a wypolerowana maska. (sorrki za fotki, ale robiłem je telefonem)

 

rwuvhhwarkmghyvknlel.jpg

b033hxyujrshrq6ptdk.jpg

 

No i to było by na razie na tyle, jak tylko będe miał wiecej czasu zabiorę się za reszte samochodu.

Opublikowano

witam kolejnego kolege z Koszalina, ciesze sie ze nas jest coraz wiecej tutaj na forum, Misiek faktycznie wymaga duzo pracy ale jestes na dobrej drodze, od razu nie ma co szalec , po trochu . Najwazniejsze to czekac na wymarzoną cieplejsza pogodę.A praca jak dla mnie :good:

Opublikowano
A praca jak dla mnie :good:

 

a dla mnie :thumbdown: tak naprawdę to nic nie widać na tych fotkach, ani żadnych detali ani stanu lakieru :/

Opublikowano

Noooo w sumie z tych fotek to malo wynika...

Kup sobie testery innych srodkow (ostatnio ktos wystawial 3M) do do farecli juz nie wrocisz ..

Co z tego ze auto okleisz jak wszystko inne wokol jest w biale kropki....

Co to za maszyna, ktorej uzywales??

Opublikowano

nastepnym razem zrobie lepsze fotki, maszynka to taka mała kątówka z regulacją obrotów, na razie nic lepszego nie mam, wiec radze sobie jak mogę.

Opublikowano

wiem wiem, robie na czuja, ale nie mam na razie wolnych środków na jakąś polerkę.

yukon, chętnie kupiłbym ale to dopiero w przyszłym miesiącu :)

Opublikowano

w sumie to założyłem sobie, że jeżeli nie pójdą do końca przyszłego tygodnia to przelewam do swoich litrówek. potrzebuje opakowania od testerów :mrgreen:

Opublikowano

oki, to jak co ma czas do konca przyszłego tygonie, ale jak co to odeze się w poniedziełek-wtorek, oki

 

[ Dodano: 19 Marzec 2011, 13:36 ]

Kilka fotek w lepszym świetle:

lakier na nadkolu bez poprawek:

 

rm367snb6sx4j1ycfrk.jpg

 

2e54zucdkeinz51bbfx.jpg

 

porównanie nadkole i polerowana maska:

 

3f0cr6eepliv1i89sr.jpg

 

i fotki samej maski:

 

wcg1f5txxjh8z44gu1hd.jpg

 

vahloxcpokzkfq3q8al8.jpg

 

Jeszcze troche takim malutkich rys zostało, ale i tak jestem zadowolony z efektu.

A tutaj osłona koła zapasowego mimo polerowania jest nadal kupa rys, może problem tkwi że ona jest z plastiku i ktoś po prostu kiedyś nie umiejętnie to polakierował. Albo muszę ją czymś innym potraktować.

 

w66ao4anxmyagbl0ql72.jpg

 

i zbliżenie :

 

2lx0xkpw8dyl1ych1w17.jpg

Opublikowano

Od razu niczego się nie umie perfekcyjnie,powolutku,pomalutku trzeba próbowac,kombinowac i z czasem nasze"doświadczenia" będą się poszerzały. :) Na tych ostatnich zdjęciach maski już coś lepiej,bardziej widac. :) A moim zdaniem przy bardzo nie wielkich ilościach wody do G3 wcale tak strasznie nie jest i tak nie rozrzuca pasty. No,ale to tylko jest moje zdanie. :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

z braku ładnej pogody, zabrałem się za silnik.

Przed porządkami wyglądał tak:

sam0378y.jpg

 

sam0380r.jpg

 

sam0382j.jpg

 

sam0381a.jpg

 

a po porządkach:

 

sam0561d.jpg

 

sam0562v.jpg

 

sam0560s.jpg

 

sam0550z.jpg

 

użyty MEGUIARS ALL PURPOSE CLEANER w stężeniu 1:4, kilka pędzelków okrągłych i szczotek, na koniec jakis noname konserwant do plastików, nie miałem nic lepszego pod ręką. Czas pracy około 3h.

Opublikowano

chciałem raz a porządnie, ale i tak nie wszystko się udało, na tej jesnej pokrywie zostało kilka plam których nie udało mi się domyć. Co do stężnenia to na forum mi podpowiedzieli aby dać większe, do innych celów to używam 1:10, ale silnik jak widać był mega brudny.

Opublikowano

moje 50/50, materiały pasta G3 i 2 pady, biały i czarny + coś co miało przypominać polerkę :)

 

sam0591g.jpg

 

sam0590.jpg

 

sam0589.jpg

 

Ogólnie wyszło bardzo fajnie, ale są niedociągnięcia więc muszę jeszcze nad tym popracować.

 

Wnioski:

- kupić porządną polerkę (czaje się na Silverline Silverstorm)

- zrezygnować z G3, myślę o M3 (żółty, zielony i niebieski korek, pierw może w wersji testowej)

- zakupić lepsze pady (ale pierw zmęcze te co posiadam)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.