Jump to content

Dobór padów i past dla początkującego


Recommended Posts

Witam wszystkich!

Ponieważ idzie do mnie właśnie kurierem polerka Silverline z Amazona, przyszedł czas, abu dokonać wyboru BP, padów i wszystkich innych "okoliczności towarzyszących". :)

 

Wymyśliłem sobie taki zestaw - wybór produktów raczej budżetowy, ale z głową (mam nadzieję :))

 

- Zestaw Backing Plate Flexipads (125 mm + 75 mm)

 

- Pady ABW 150 mm

- niebieski (profilowany) czy biały? tu mam zagwozdkę

- pomarańczowy (profilowany)

- czarny (płaski)

 

- Pady ABW 80 mm

- niebieski lub biały - znowu nie wiem

- pomarańczowy

- czarny

 

Pady 80 mm wszystkie płaskie. Ponieważ tak naprawdę nie wiem czym się kierować w wyborze pad płaski vs. profilowany, kierowałem się zgadywaniem. :)

 

Tyle z hardware'u. Jeśli chodzi o pasty, to chciałbym kupić Megsa UC jako cutting (może być potrzebny) i ScratchX jako finisz. Chyba, że polecacie SwirlX zamiast Scratcha. Mam już Autoglym SRP, ale chłopaki z CarSPA przekonali mnie, że jeżeli chcę się nauczyć korekty lakieru, a nie tylko uzyskać chwilowy efekt, nie powinienem go stosować.

Do tego oczywiście IPA i wosk - chyba kupię jakiś tester w CarSPA (Raceglaze?).

Glinkę oczywiście już mam, żeby ktoś nie pomyślał, że chcę jechać polerką po nieprzygotowanym lakierze. :)

 

Poligonem testowym będzie 23 letni lakier Renault w kolorze srebrnym, a kolejna korekta będzie przeprowadzana na Alfie 156 w kolorze granatowy metalic (wiek lakieru waha się w zależności od elementu od 13 lat do 6 miesięcy :)).

 

Co o tym myślicie? Z góry dzięki za wszystkie opinie.

 

Pozdrawiam,

krzychoo

Link to comment
Share on other sites

Do rotacji lepiej kupić pasty typowo profesjonalne. ScratchX i SwrilX to nie najlepszy pomysł, średnio się tym pracuje zwłaszcza na rotacji. Kup Megsa 105 i 205, albo 3M, Menzernę, SSRy Poorboysa. Można znaleźć sklepy, które oferują niewielkie ilości.

Link to comment
Share on other sites

3M to raczej nie, bo czytałem, że nie są to najłatwiejsze w pracy pasty dla laika.

Megs #105 nie będzie za bardzo ścierny? Może kombinacja UC i #205 będzie bezpieczniejsza?

Link to comment
Share on other sites

To jeszcze mam pytanie o BP. W zbliżonej cenie do Flexipads (99,99 zł za 125mm + 75mm w SCS) można kupić BP Monster Shine Ultra Flexi (65 zł za 125 mm i 44,90 za 75 mm w all4auto). Czy ktoś miał okazję używać jednych bądź drugich i mógłby podzielić się wrażeniami?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

A, to odświeżę stary temat, żeby nie było, że wpadł, zapytał i uciekł. :)

Kupiłem co następuje:

Pady Flexipads 135 i 80 mm (biały/pomarańczowy/żółty)

BP Flexipads 120 i 75 mm (biała gąbka)

System Menzerna FG500/PF2500/FF3000

Do tego IPA, papiery 1500/2000/2500 3M, taśma 3M itd.

 

Silverline w łapę i zaatakowałem swoją Alfę. Pierwsze efekty (klapa bagażnika) są takie:

 

Przed:

beforel.jpg

 

(te okrągłe plamy to wżery po płynie do spryskiwaczy - nie wiem co kto tam kiedyś ktoś zalał, ale cały dach i tylna klapa ma takie kwiatki)

 

Po (oczywiście po przetarciu IPA):

aftere.jpg

 

Do ideału oczywiście daleko, ale nie taki jest mój cel. Ważne, że coś się dzieje, a czego Menzerną nie usunę, to SRP przykryje. :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.