Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Minusem farecli jest sprzatanie po niej, zwlaszcza jesli zaschnie na plastikach.... no i gdy polerujesz maske zachlapane masz pol auta... Przejdz na "suche" pasty a do farecli juz nie wrocisz...

Opublikowano

Małe OT: swoją drogą to ciekawe auto. Volvo jako jeden z niewielu producentów ma tradycję robienia aut na gaz ziemny. Można nawet tankować z przydomowej instalacji po dokupieniu specjalnej sprężarki. Sam się zastanawiałem nad V70 z taką instalacją.

Opublikowano

Sieć CNG w PL jest słaba, dodatkowo ASO nie może pomóc posiadaczom tych aut z przeglądami, bo oficjalnie brak homologacji tej wersji na PL.

Opublikowano

bez przesady ;) Dużo zależy od tego gdzie mieszkasz. We Wrocławiu, Warszawie i na Śląsku bez problemu znajdziesz i stację 24h i warsztat.

Opublikowano

@melvin - nie wiem o źródło której konkretnie informacji Ci chodzi. To, że Volvo buduje od wielu lat auta Bi-Fuel to żadna tajemnica. Jak zaczniesz zgłębiać trochę temat instalacji CNG, dowiesz się szybko o sposobach tankowania, kompresorach itd. Na początek liźnięcie tematu na portalu polskim: http://cng.auto.pl/

Niestety do C70 takiej instalacji nie przewidziano, głownie chyba ze względu na gabaryty (spore butle, kiepski zasięg bo paliwo jest przechowywane w stanie gazowym, pod ciśnieniem)

 

@CMQ - oficjalnie to instalacja z paliwem CNG jest w Polsce traktowana przez prawo jako LPG co jest uproszczeniem bo instalacje i właściwości fizykochemiczne tych paliw zupełnie różne a także pokazuje, że prawo jest na ten rodzaj zasilania nieprzygotowane i tu potrzeba zmian. Są samochody mające polską homologację i sprzedawane w salonach, choć trzeba specjalnie o nie pytać; przykładem mogą być modele VW (passat, caddy) albo Fiat Panda Natural Power.

Opublikowano

Caddy, pracuję w ASO, mam dostęp do informacji. BI-FUEL nie jest homologowany na PL i nigdy w PL nie był sprzedawany. Zadzwoń do VAP i sam sprawdź.

Opublikowano

CMQ - nie zrozumieliśmy się. Ja mówiłem o innych markach, które mają w sprzedaży w Polsce auta na CNG. Faktycznie Volvo nie miało nigdy oficjalnie w sieci dilerskiej BI-FUELA u nas. Mówiłem o statusie prawnym instalacji CNG w ogóle.

Opublikowano

Auto już instalacji bi-fuel nie ma właśnie przez brak homologacji , niedawno został zamontowany lpg sekwencyjny oczywiście z korkiem wlewu w miejscu oryginalnego (bi-fuel) .

Opublikowano
W Poznaniu są chyba tylko dwie tego typu stacje.

 

Jest tylko jedna ogólnie dostępna, druga znajduje sie na terenie zakładów Volkswagen. Stacja ta obecnie nie jest dostępna dla klientów zewnętrznych

Opublikowano

Adii - jeśli dobrze pamiętam to brak homologacji polskiej nie jest przeszkodą w przypadku auta już sprowadzonego. Przytoczę tu informacje, które kiedyś znalazłem:

Homologację (europejską) na butle musi uzyskać producent butli, a nie właściciel samochodu.

Na zbiorniku powinny być wybite przez producenta butli oznaczenia (Ex) R110-yyyyyy, gdzie "x" to jedno lub dwu-cyfrowy kod kraju UE, a "yyyyyy" to numer homologacji producenta. Jest też wybita data, do której można eksploatować butlę. Napisy te TDT przepisuje do paszportów.

Opublikowano
Auto już instalacji bi-fuel nie ma właśnie przez brak homologacji , niedawno został zamontowany lpg sekwencyjny oczywiście z korkiem wlewu w miejscu oryginalnego (bi-fuel) .

Jakie części instalacji cng zostawiłeś przy zamianie na lpg? Podobno wtryski, sterownik i przewody do gazu mogą zostać te same.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.