miHoo79 Opublikowano 19 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Lutego 2011 Minusem farecli jest sprzatanie po niej, zwlaszcza jesli zaschnie na plastikach.... no i gdy polerujesz maske zachlapane masz pol auta... Przejdz na "suche" pasty a do farecli juz nie wrocisz...
Caddy Opublikowano 20 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 20 Lutego 2011 Małe OT: swoją drogą to ciekawe auto. Volvo jako jeden z niewielu producentów ma tradycję robienia aut na gaz ziemny. Można nawet tankować z przydomowej instalacji po dokupieniu specjalnej sprężarki. Sam się zastanawiałem nad V70 z taką instalacją.
melvin Opublikowano 20 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 20 Lutego 2011 Caddy, możesz podać źródło swoich informacji?
Bronc Opublikowano 20 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 20 Lutego 2011 Tak masz rację ale z tego co wiem to nie w Polsce niestety.
CMQ Opublikowano 20 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 20 Lutego 2011 Sieć CNG w PL jest słaba, dodatkowo ASO nie może pomóc posiadaczom tych aut z przeglądami, bo oficjalnie brak homologacji tej wersji na PL.
mutra Opublikowano 20 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 20 Lutego 2011 bez przesady Dużo zależy od tego gdzie mieszkasz. We Wrocławiu, Warszawie i na Śląsku bez problemu znajdziesz i stację 24h i warsztat.
Gość Opublikowano 20 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 20 Lutego 2011 W Poznaniu są chyba tylko dwie tego typu stacje.
Caddy Opublikowano 20 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 20 Lutego 2011 @melvin - nie wiem o źródło której konkretnie informacji Ci chodzi. To, że Volvo buduje od wielu lat auta Bi-Fuel to żadna tajemnica. Jak zaczniesz zgłębiać trochę temat instalacji CNG, dowiesz się szybko o sposobach tankowania, kompresorach itd. Na początek liźnięcie tematu na portalu polskim: http://cng.auto.pl/ Niestety do C70 takiej instalacji nie przewidziano, głownie chyba ze względu na gabaryty (spore butle, kiepski zasięg bo paliwo jest przechowywane w stanie gazowym, pod ciśnieniem) @CMQ - oficjalnie to instalacja z paliwem CNG jest w Polsce traktowana przez prawo jako LPG co jest uproszczeniem bo instalacje i właściwości fizykochemiczne tych paliw zupełnie różne a także pokazuje, że prawo jest na ten rodzaj zasilania nieprzygotowane i tu potrzeba zmian. Są samochody mające polską homologację i sprzedawane w salonach, choć trzeba specjalnie o nie pytać; przykładem mogą być modele VW (passat, caddy) albo Fiat Panda Natural Power.
CMQ Opublikowano 21 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 21 Lutego 2011 Caddy, pracuję w ASO, mam dostęp do informacji. BI-FUEL nie jest homologowany na PL i nigdy w PL nie był sprzedawany. Zadzwoń do VAP i sam sprawdź.
Caddy Opublikowano 21 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 21 Lutego 2011 CMQ - nie zrozumieliśmy się. Ja mówiłem o innych markach, które mają w sprzedaży w Polsce auta na CNG. Faktycznie Volvo nie miało nigdy oficjalnie w sieci dilerskiej BI-FUELA u nas. Mówiłem o statusie prawnym instalacji CNG w ogóle.
adii Opublikowano 21 Lutego 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 21 Lutego 2011 Auto już instalacji bi-fuel nie ma właśnie przez brak homologacji , niedawno został zamontowany lpg sekwencyjny oczywiście z korkiem wlewu w miejscu oryginalnego (bi-fuel) .
ENERGY_NET Opublikowano 21 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 21 Lutego 2011 W Poznaniu są chyba tylko dwie tego typu stacje. Jest tylko jedna ogólnie dostępna, druga znajduje sie na terenie zakładów Volkswagen. Stacja ta obecnie nie jest dostępna dla klientów zewnętrznych
Caddy Opublikowano 21 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 21 Lutego 2011 Adii - jeśli dobrze pamiętam to brak homologacji polskiej nie jest przeszkodą w przypadku auta już sprowadzonego. Przytoczę tu informacje, które kiedyś znalazłem: Homologację (europejską) na butle musi uzyskać producent butli, a nie właściciel samochodu. Na zbiorniku powinny być wybite przez producenta butli oznaczenia (Ex) R110-yyyyyy, gdzie "x" to jedno lub dwu-cyfrowy kod kraju UE, a "yyyyyy" to numer homologacji producenta. Jest też wybita data, do której można eksploatować butlę. Napisy te TDT przepisuje do paszportów.
micha-ł Opublikowano 21 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 21 Lutego 2011 Auto już instalacji bi-fuel nie ma właśnie przez brak homologacji , niedawno został zamontowany lpg sekwencyjny oczywiście z korkiem wlewu w miejscu oryginalnego (bi-fuel) . Jakie części instalacji cng zostawiłeś przy zamianie na lpg? Podobno wtryski, sterownik i przewody do gazu mogą zostać te same.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się