Jump to content

Prośba o porade dotyczącą zestawu do polerowania.


Recommended Posts

Panowie pomóżcie bo zaraz zwariuje :)

Chce kupić polerkę dla siebie i przy okazji zrobić auta znajomym żeby troche sie kasa zwróciła..

Wybrałem polerkę rotacyjną, prawdopodobnie będzie to Makita 9227.

Do tego system 3M czyli 3M żółty korek (80349), 3M Zielony korek (50417), 3M Niebieski korek (58383) 113zł

No i tutaj do Was pytanie jakie pady do tego potrzebne, sam wybrałem pełny zestaw, ale chciałbym żebyście podpowiedzieli z czego można zrezygnować/dodać.

-do Zielonego korka- 3M płaski zielony i płaski pomarańczowy 150mm (do bardzo mocnego ścierania) (musze mieć oba?)

-do Żółtego korka- 3M żółty profilowany 150mm

-do Granatowego UF- 3M niebieski profilowany 150mm

 

Na ile czasu/aut mi one wystarczą? Pewnie umyje je szotką po pracy.

Które pady przyda sie kupić małe 75mm? wszystkie? A może brać z innej firmy zamiast 150mm 125mm? (wtedy trzeba inny talerz dobrać)

 

A może zamiast padów 3m brać tańsze ABW/monster shine/lake country/megsa? Ale jak mają krócej wytrzymać to bezsensu.

 

Pyt.2 dotyczące Talerza oporowego... no właśnie jaki wziąć po też jest kilka rodzai :/

Trzeba kupować te z 3M za 150zł? Może coś tańszego innej firmy?

co wy na to ( http://www.showcarshine.pl/391-flexipad ... fibry.html , http://www.showcarshine.pl/562-lake-cou ... yjnej.html )

 

Dzięki za pomoc. Dzięki za wszystkie za i przeciw.

Link to comment
Share on other sites

prawdopodobnie będzie to Makita 9227
Drogo ale dobrze.
system 3M czyli 3M żółty korek (80349), 3M Zielony korek (50417), 3M Niebieski korek (58383)
Ja bym sobie niebieski odpuścił. Jakiś cleaner zamiast tego.
płaski zielony i płaski pomarańczowy 150mm (do bardzo mocnego ścierania) (musze mieć oba?)
Cutting padów nigdy dość-one lecą najszybciej.
-do Żółtego korka- 3M żółty profilowany 150mm

-do Granatowego UF- 3M niebieski profilowany 150mm

:good:
Pewnie umyje je szotką po pracy.
Szczoteczką czyści się pady podczas pracy-praktycznie po każdym przejeździe.Te cuttingowe zwłaszcza. Pranie swoja drogą-po zakończonej pracy.
Które pady przyda sie kupić małe 75mm? wszystkie? A może brać z innej firmy zamiast 150mm 125mm? (wtedy trzeba inny talerz dobrać)
JA 75mm nie używam,zamiast tego świetnie mi się pracuje 125mm,jeszcze się nie zdarzyło żebym gdzieś nie doszedł.Do 125 używam tego samego BP 125mm
A może zamiast padów 3m brać tańsze ABW/monster shine/lake country/megsa? Ale jak mają krócej wytrzymać to bezsensu.
LC i Megs raczej tańsze nie są ,ale ABW cioram cały czas i polecam. Śmiem twierdzić ze są bardziej żywotne niż 3M.
Trzeba kupować te z 3M za 150zł? Może coś tańszego innej firmy?
3M to dobra rzecz,ale czy warta tych pieniędzy...Ja mam zdecydowanie tańszy(APP) i tez daje rade.
Link to comment
Share on other sites

Trzeba kupować te z 3M za 150zł? Może coś tańszego innej firmy?

Mam 3m i jeden tańszy, tańszy bije strasznie i nie da się pracować;/

 

 

ABW/monster shine/lake country/megsa

 

Megs jest droższy, monster jest kiepski i nie dużo tańszy niż 3m. ABW i lake nie miałem w ręce.

Link to comment
Share on other sites

Ja bym sobie niebieski odpuścił. Jakiś cleaner zamiast tego.

to co lime prime zamiast niego i na to walić odrazu wosk? No tak ale po ostatnim kroku chce przejechać IPA żeby zoabczyć co wyszło, szkoda tep LP wtedy.. chyba że IPa przed LP

 

Cutting padów nigdy dość-one lecą najszybciej.

kurcze wiem że cięzko powiedzieć ale tak pi razy oko, na ile wystarcza jeden? jedno auto czy kilka?

 

JA 75mm nie używam,zamiast tego świetnie mi się pracuje 125mm,jeszcze się nie zdarzyło żebym gdzieś nie doszedł.Do 125 używam tego samego BP 125mm

to co kupić BP 125mm, pady 125 i olać 150 i 75? dlamnie ok :)

 

ABW cioram cały czas i polecam. Śmiem twierdzić ze są bardziej żywotne niż 3M.

to zastąpić te moje wybrane:

"do Zielonego korka- 3M płaski zielony i płaski pomarańczowy 150mm (do bardzo mocnego ścierania) (musze mieć oba?)

-do Żółtego korka- 3M żółty profilowany 150mm

-do Granatowego UF- 3M niebieski profilowany 150mm "

 

gąbkami ABW?

 

Ja mam zdecydowanie tańszy(APP) i tez daje rade.

Który który? gdzie dostać go?

 

kuflik, Marco, dzięki za pomoc.

 

[ Dodano: 1 Luty 2011, 11:29 ]

Panowie a ja w komplecie z polerką makity nie będe miał już tego talerza z rzepem?

Link to comment
Share on other sites

chyba że IPa przed LP
Tak
jedno auto czy kilka?
Przy ostrożnym działaniu -kilka.Ale generalnie kilka.
pady 125 i olać 150 i 75?
Nie,nie 150 to podstawa. Jeśli potrzebuje się gdzieś precyzyjnie dostać -wtedy 125. Taki pad na BP125 ma ta zaletę ze się nie wywijają boki i pracuje cała powierzchnią. A wiec wszelkie słupki czy inne mniejsze powierzchnie można jechać krawędzią.
to zastąpić te moje wybrane:gąbkami ABW?
Twoja sprawa.Ja złego słowa na ABW powiedzieć nie mogę.
Marco, dzięki za pomoc.
Nie ma za co ale wiesz ;)
Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Nie,w zestawie jest tylko 180mm BP.

 

Ja początkującej osobie nie polecałbym padów 125mm na talerz 125mm ze względów bezpieczeństwa.

Link to comment
Share on other sites

Evo, na początku będe sie uczył na 150tkach, jak sie wczuje na całym aucie, spróbuje 125mm na węższych miejscach. Jak coś to domówie talerz 75 i pady :/ ale jestem dobrej myśli :)

 

Nie,w zestawie jest tylko 180mm BP.

to po kij to..

 

Marco, skąd masz ten BP APP? Niewiem czy zamawiać tan z 3m .. kurcze 130zł..

Link to comment
Share on other sites

Pyt.2 dotyczące Talerza oporowego... no właśnie jaki wziąć po też jest kilka rodzai :/

Trzeba kupować te z 3M za 150zł? Może coś tańszego innej firmy?

co wy na to ( http://www.showcarshine.pl/391-flexipad ... fibry.html , http://www.showcarshine.pl/562-lake-cou ... yjnej.html )

Ten zestaw flexipads z SCS daje radę. Nic nie bije i bardzo przyjemnie się nimi pracuje. Mam, używam i jestem zadowolony. Za tą cenę ciężko znaleźć coś lepszego.

Link to comment
Share on other sites

micha-ł, ale widze że one niedostępne są.

Fakt, nie zauważyłem. Kup na razie taki talerz oporowy w castoramie. Na stoisku z filcami i innymi pierdołami do polerowania. 125 mm, kosztuje jakieś 20 zł. Jest całkiem dobry. Później zostanie Ci do papieru ściernego ;)

Link to comment
Share on other sites

Flexipadsy maja byc pod koniec tygodnia u Mariusza. A app kupilem w App :) ,a dokladniej na allegro jest firma ktora sprzedaje ich produkty. Napisalem zapytanie bo i tak kupowalem pady i wzialem. Nic specjalnego ale cos kolo 30zl . Poszukaj,w katalogu app jest.

Link to comment
Share on other sites

Marco, no ale jemu chodziło chyba oto że na talerz 125 nakładasz 125 gąbke.. i masz krawędź odrazu i można pojechać lakier, a na 75mm nakładasz chyba 80mm.

 

Nie no zawsze moge kupić 1 talerz flexipad'a 125mm i gąbki 150mm i 125mm, o ile ma bć to bezpieczniejsze (szczególnie dlamnie początkującego), właśnie poto pytam na forum :)

Link to comment
Share on other sites

no i już nic niewiem :ad::acute:

laki, użytkownik z takim stażem nie powinien mieć takich problemów :D.

Kupuj polerkę, talerz 125mm, jakieś gąbki i do dzieła... Jak zajedziesz gąbki to kupisz inne i tym sposobem wybierzesz optymalny system :P

Ja gdybym miał teraz wybierać polerkę, to kupiłbym sp18va. Talerze oporowe już wybrałeś - bardzo dobre według mnie.

Pady APP są fajne i niedrogie.

Link to comment
Share on other sites

Ja nie polecam talerza oporowego z castoramy bo bije tak że polerki nie da się utrzymać w dłoniach, no chyba że trafiłem na jakiś kiepski egzemplarz ...

 

Nie tylko ty :) W szczegolnosci na zielonym/pomaranczowym padzie, na waflowych nie ma tego problemu.

Link to comment
Share on other sites

Ja nie polecam talerza oporowego z castoramy bo bije tak że polerki nie da się utrzymać w dłoniach, no chyba że trafiłem na jakiś kiepski egzemplarz ...

 

Nie tylko ty :) W szczegolnosci na zielonym/pomaranczowym padzie, na waflowych nie ma tego problemu.

Jestem winien sprostowanie bo to ja podrzuciłem pomysł z padami z casto. Mnie nie biją prawie w ogóle i pracuje się nimi dość komfortowo. Ale nigdy nie polerowałem nim lakieru samochodowego :oops: Używam go do papieru ściernego i do filcu.... innych bp mi szkoda.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.