Skocz do zawartości

Nasze pieszczochy


bucki

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 7,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ciekawa ciekawostka, tarczy 17" z przodu nie mam ja, a Ty masz? Skad bledne nazewnictwo, ktore sie pojawia tu i uwdzie. Duze kolo wyglada fajnie, mi osobiscie sie podoba, ale jak pisal fernando jesli trzeba za nim szukac hamulca :thumbdown: , dlatego w S3 mam stockowe felgi bo i heble sa stockowe.

 

Są modele felg, też i w dużych rozmiarach, za którymi nie trzeba szukać hamulca, bo są praktycznie "pełne" jak klasyczny kołpaczek :mrgreen: polecam.

 

A w całej dyskusji nie powinno chodzić o rozmiar felgi, tylko o jej wagę, bo to ten parametr (jeżeli obwód opony założonej na dużej feldze jest porównywalny z obwodem opony oryginalnej) realnie obniża osiągi samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa ciekawostka, tarczy 17" z przodu nie mam ja, a Ty masz? Skad bledne nazewnictwo, ktore sie pojawia tu i uwdzie. Duze kolo wyglada fajnie, mi osobiscie sie podoba, ale jak pisal fernando jesli trzeba za nim szukac hamulca :thumbdown: , dlatego w S3 mam stockowe felgi bo i heble sa stockowe.

 

Są modele felg, też i w dużych rozmiarach, za którymi nie trzeba szukać hamulca, bo są praktycznie "pełne" jak klasyczny kołpaczek :mrgreen: polecam.

 

A w całej dyskusji nie powinno chodzić o rozmiar felgi, tylko o jej wagę, bo to ten parametr (jeżeli obwód opony założonej na dużej feldze jest porównywalny z obwodem opony oryginalnej) realnie obniża osiągi samochodu.

 

Sadze, ze mam w miare lekka felge, chociaz nie mala bo 19" ale za to magnez i hamulca tam nie trzeba szukac, bo ledwo sie miesci w kole :song:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wojtassss, czyli autostradową prędkość po 3minutach osiągnie :-]:kox:

 

No jak to mówicie 2 jabłka i 3 ogryzki czy tam pestki czy jak to tam :D :D :D

 

[ Dodano: 11 Czerwiec 2013, 15:25 ]

A ile wyciągają z tych silników?

 

Na razie ludzie w większości tylko boxy wkładają z dwóch powodów:

1. gwarancja

2. ponoć krąży teoria, że jak masz wgrany soft i podepną się nawet po gwarancji w serwisie to komp z automatu wgrywa najnowszy soft dostępny od GM. Ile w tym prawdy nie wiem, nie znam się.

 

Ja boxa nie założę nigdy. I jak się uda uzbierać pieniąchy to będzie remap.

2 wykresy remapu widziałem to tak 205/490 tak bezpiecznie oczywiście. Ponoć serie są naprawdę zdrowe i kilkanaście wykresów na forum widziałem to 160-170 KM i wszystko ponad 400 Niuta mimo, że producent podaje książkowo mniej.

 

[ Dodano: 11 Czerwiec 2013, 15:29 ]

Ciekawa ciekawostka, tarczy 17" z przodu nie mam ja, a Ty masz? Skad bledne nazewnictwo, ktore sie pojawia tu i uwdzie. Duze kolo wyglada fajnie, mi osobiscie sie podoba, ale jak pisal fernando jesli trzeba za nim szukac hamulca :thumbdown: , dlatego w S3 mam stockowe felgi bo i heble sa stockowe.

 

Są modele felg, też i w dużych rozmiarach, za którymi nie trzeba szukać hamulca, bo są praktycznie "pełne" jak klasyczny kołpaczek :mrgreen: polecam.

 

A w całej dyskusji nie powinno chodzić o rozmiar felgi, tylko o jej wagę, bo to ten parametr (jeżeli obwód opony założonej na dużej feldze jest porównywalny z obwodem opony oryginalnej) realnie obniża osiągi samochodu.

 

U mnie różnica jest 0.26 % 20" względem 18" jednak osiągi siłą rzeczy lekko spadły. Nie ma się co oszukiwać. Waga 18 a 20. Przy okazji jak będę czyścił 3 raz nadkola od kwietnia to zważę koła :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Vectrze C wtryski są wydajne do 220KM, wyższe moce to tylko po zmianie wtryskiwaczy :)

Nie wiem czy w Insignii nie ma czasem takich samych :o

 

Może być. Jak kupowałem to gość mnie straszył/namawiał na 195 KM wersję i tłumaczył ile tam oni nie pozmieniali. Że wytrzymuje dużo większe moce. A te 160 co mam to przy 400 Nm padają i ciągle do nich na serwis przyjeżdżają po remapach właśnie skatowane. A się okazuje, że większość wychodzi z fabryki mając ponad 400 Nm i żyją.

 

Ja bym tak chciał bardzo bezpiecznie. Dobić do 190/195 wystarczy i Nm tak 470-480 żeby było trochę żwawiej ale i bezpieczniej zarazem. Po co robić ok 220/510 i później płakać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie testowalem rozne. Wycohdzi na to, ze dobra felga stockowa - jest porownywalna z kuta i wytrzymalsza od "zwyklego" alu klasy tupu OZ. Magnez to juz wyzsza liga - oczywiscie da sie zabic, ale nie robi sie jajem i nie peka po sezonie na naszych drogach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JM63, :)

Dla mnie to nie tylko waga, nie znam innej felgi która by lepiej pasowała do tego auta jeśli chodzi o wygląd. Mają też przyjemną konstrukcję (przekrój) - z odpowiednim zaciskiem mieści się tarcza 380mm.

Jak to często bywa kiedy człowiek sam prosi się o problemy (moje felgi pochodzą z A-grupowej rajdówki, ale mam też zapasowe sztuki z WRC), doczekałem się ich od razu.

Stop z którego są wykonane (duża zawartość magnezu) zapewnia im bardzo niską masę i wytrzymałość, ale też sprawia że są dość kruche. U mnie od samego początku były problemy z mikropęknięciami rantów wewnętrznych, ledwo zauważalnymi, z którymi ciężko było się uporać.

Mam nadzieję, że jak auto zacznie wreszcie jeździć to felgi nie sprawią mi już zawodu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to nie tajemnica, to ile mniej więcej komplet takich? Bo u mnie przy w miarę lekkim aucie i małej mocy każdy kilogram na kole sporo zmienia. Z drugiej strony jak patrzyłem to takie lekkie kute felgi i z 10k za komplet, nie wspominając już o Dymag'ach, które przy 8x17 ważą 5,8kg sztuka :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OZ już od dawna ich nie produkuje. Ja kupiłem 10 lat temu za czapkę gruszek, potem jeszcze trafiały się pojedyncze, wiem tylko tyle że 20 lat temu kiedy je produkowano jedna felga kosztowała trochę ponad 900 funtów. Abstrakcja nawet dziś, a teraz pieniądz trochę potaniał ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.