Jump to content

Mycie silnika myjką wysokociśnieniową...


Recommended Posts

Posted

Witajcie,

 

Prawdopodobnie większość z nas myje silnik po wcześniejszym spryskaniu chemią silnika, myjką wysokociśnieniową.

Jak się okazuje w pewnych przypadkach może to byś bardzo kosztowny błąd.

Do serwisów i mniejszych warsztatów przeważnie przed rozpoczęciem sezonu letniego trafia mnóstwo samochodów z usterkami łożysk. Mianowicie właściciele wymywają wysokim ciśnieniem smar z łożysk (alternator, rolki paska klinowego itd...) a nawet łożysk w kołach.

Ja się akurat tego dowiedziałem w moim warsztacie Volvo w Pruszczu. Byłem tam akurat jak przyjechało takie auto, z takimi objawami. Ponoć jest to częsty problem i znacznie lepiej spłukać silnik bieżącą wodą ze szlauchu...

Posted

Wszystkie te łożyska które wymieniłeś są łożyskami szczelnie zamkniętymi. I nie ma prawa dostać się tam woda. A jeśli się dostaje to tylko z tego względu na to że łożysko jest uszkodzone. Trzeba się było w serwisie zapytać czy można jeździć samochodem w czasie deszczu i z jaką prędkością maksymalną. Bo wiesz jak za szybko wjedziesz w kałużę to woda pod ciśnieniem wejdzie do łożyska i je uszkodzi :lol:

Posted

Wszystkie auta które miałem(mam), myłem silniki wysokim ciśnieniem - benzyna, gaz, diesel. mało tego nawet nie bawię sie w żadne osłanianie. Wszystkie maja się dobrze ;)

Posted

Trochę popracowałem na elektryce :D więc tak umyjcie seicento hybrydke 1.1 centralek robiłem muuuultuuuum po umyciu, berlingo dostała się woda do centralki (przy akumulatorze jest) uszkodziła układ immo berlingo stanęło, uno dostała się woda do przepustnicy nie chodziło za ciekawie przez pewien okres, nie wspomnę o innych zwarciach i przeżartych kostkach po użyciu żrącej chemii. Najciekawszy przypadek to nie wiem czy przez mycie prześniedziała końcówka przewodu (+) który idzie bezpośrednio od akumulatora to rozrusznika urwał się przewód i wisiał swobodnie w konsekwencji doprowadziło to do spalenia komory silnika

Posted

teffal, niestety, ale koledzy mają rację - lepiej skupić się na zabezpieczeniu elementów stricte elektrycznych niż bać się o łożyskowanie. Najczęściej we francuzach jest śmiesznie bo tam oprócz cylindrów to chyba wszystko jest na zewnątrz - w moim przypadku udało mi się raz spalić komputer od sterowania wtryskami z berlingo, poza tym bez większych problemów. Najlepiej mycie znoszą jednak TDI...

Posted

To nie jest moja opinia tylko fachowca z wieloletnim doświadczeniem, który z resztą zarabia na tego typu naprawach :)

Znajomy inżynier z politechniki gdańskiej również twierdzi, że owszem wjazd w kałużę nie zaszkodzi, ale siła penetracji myjki wysokociśnieniowej może bez problemu wypłukać smar.

Nie dzieje się tak zawsze ponieważ nie strzelamy w łożysko bezpośrednio, zawsze jest czymś osłonięte. Mało osób się z tym spotyka, bo mechanicy nie dzielą się tym faktem. Po co mieli by sobie odbierać klientów po przez edukowanie ich :) Jeśli Tobie się to nie przytrafiło wcale nie znaczy, że takie wypadki nie mają miejsca.

Myjki są bardzo szkodliwe dla silnika, pomijam już sam fakt elektryki. Starsze samochody trudniej uszkodzić, natomiast w nowoczesnych serwisach podejście do nowego auta z myjką traktowane jest jako błąd :)

Posted

w większości myjek jest regulacja strumienia dyszy... trzeba być chyba nietego, żeby strzelać zwartym strumieniem po elementach pod maską...

Oczywiście, to, że mnie się nie zdarzyło nie oznacza, że nie da się tego zrobić :-]

Po to mamy forum, zeby wymieniać doświadczenia i uniknąć niepotrzebnych nerwów i kosztów...

Ja zawsze będę polecał myć zimny silnik myjką wysokociśnieniową.

Pozdro

Posted

Dzisiaj znajomy z serwisu Opla podsunął mi alternatywny sposób mycia silnika.

 

Ma w warsztacie bardzo silną chemię do podłóg (kolor niebieski, niestety bez etykiety), którą rozcieńcza 10:1, spryskuje pod elementy pod maską, zostawia na 5 min., a potem wydmuchuje sprężonym powietrzem. Efekty zapewne gorsze od mycia szczotą, pędzelkiem i wodą pod ciśnieniem, ale przynajmniej metoda bezpieczniejsza.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.