Jump to content

Szklany dach odtwierany.


paid_in_full
 Share

Recommended Posts

Rzecz dotyczy szklanego dachu otwieranego na dwa sposoby, można uchylić do góry jak i odunąć całkiem. Ponieważ jest to moje drugie auto z takim wynalazkiem i w poprzednim aucie dach zaczął przeciekać po kilku latach użytkowania, czy są jakies środki, sposoby aby przedłużyć dobrą kondycję uszczelek otaczających szklaną taflę ? Jak na razie nasmarowałem prowadnice i uszczelki wazeliną techniczną, gdyż nic lepszego nie przyszło mi do głowy.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Nie wiem czy wazelina techniczna to dobry pomysł. Mogą się do niej przyklejać różne zanieczyszczenia, drobinki kurzu/piasku które mogą uszkodzić mechanizm.

Do uszczelek to najlepiej jakiś silkon spray, do samego mechanizmu pewnie są jakieś specjalne środki.

Link to comment
Share on other sites

ja u siebie dach otwierany (zreszta identyko bo uchylno rozsuwanym) tylko ze nie szklany traktuje poprostu silikonem w sprayu-jade tym zasadniczo zalosc - uszczelki z zewnatrz a od srodka u mnie uszczelki sa takie jak welurowe z bardzo krotkim wlosiem-o dziwo silikon w sprayu im nie szkodzi-przynajmniej po 3 latach takiego dzialania nie widac aby im to zaszkodzilo.

Link to comment
Share on other sites

Hej,

oczywiscie bardzo dobrze dbac o uszczelki w dachu i sam co jakis czs je zabezpieczam, a przede wszystkim czyszcze tak jak i uszczelki w otwieranych szybach, ale...

 

kazdy dach przecieka i nie jest to zadna oznaka uszkodzenia uszczelki, nie wyobrazam sobie jak by musiala byc uszkodzona zeby sie lalo do srodka, w 99,9% przypadkow przeciekanie dachu jest spowodowane zapchaniem kanalikow odprowadzajacych wode z rynienek otwieranego dachu, w kazdym rogu dachu jest odplyw, ktory wezykiem odprowadza wode gdzies w okolice blotnika a to pod wplywem brudu, czasami jakis innych swinstw lubi sie zatykac, wtedy w ryniece zbiera sie woda i jak sie przepelni to leci do srodka

problem rozwiazuje odetkanie tego, ja w tym celu stosuje linke rowerowa od hamulcow, calego procesu chyba nie musze tlumaczyc

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

paid_in_full, mialem szyberdach w poprzednim aucie, mam rowniez w obecnym. Uszczelki traktuje preaparatem w sprayu (ja akurat mam ten preparat polskiej firmy Organika) i nigdy nie mialem z tym zadnego problemu.

Wazeline odradzam, bo bedzie zbierala wszelkie drobinki piasku i inne zabrudzenia jakie sie tam dostana.

Link to comment
Share on other sites

Do czyszczenia otworów odpływowych dachu zawsze używałem drutu do migomatu, linka rowerowa wydaje mi się zbyć giętka. Prowadnica na której porusza się dach powinna chyba być czymś tłustym nasmarowana, wazelina wydawała mi się najmniej brudząca i najbardziej neutralna dla mechanizmu.

Link to comment
Share on other sites

Uszczelke to sobie możecie smarować czym chcecie. Ona służy tylko do wyciszenia szumów podczas jazdy ;) Najistotniejsze są kanały odpływowe. Jeśli dach ma takie kanały, to szyberdach ma być "nieszczelny", ale trzeba dbać o odpływy. Ot cała filozofia. :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.