spons Opublikowano 22 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 22 Listopada 2010 Ojciec szuka nowego auta i najprawdopodobniej wybor padnie na Pathfindera. Slyszal ktos o nowych samoregenerujacych sie lakierach od nissana? Jak o to dbac? Mozna go pokryc czym takim jak cquartz badz C1? Sa jakies specjalne wymagania do korekty tego lakieru? Jak wyglada sciaganie fabrycznej powloki zabezpieczajacej bo chyba wole to zrobic sam patrzac na stan lakieru po salonach ;/
DOC Opublikowano 22 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 22 Listopada 2010 Slyszal ktos o nowych samoregenerujacych sie lakierach od nissana? Huh, brzmi ciekawie. Fajnie by bylo jakby ktos potrafil przytoczyc wiecej szczegolow odn. tego wynalazku.
spons Opublikowano 22 Listopada 2010 Autor Zgłoś Opublikowano 22 Listopada 2010 Tu cos pisza, ale bez szczegolow: http://www.nissan-global.com/EN/TECHNOL ... S/SCRATCH/
lukwawa Opublikowano 22 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 22 Listopada 2010 Ojciec szuka nowego auta i najprawdopodobniej wybor padnie na Pathfindera. Slyszal ktos o nowych samoregenerujacych sie lakierach od nissana? Jak o to dbac? Mozna go pokryc czym takim jak cquartz badz C1? Sa jakies specjalne wymagania do korekty tego lakieru? Jak wyglada sciaganie fabrycznej powloki zabezpieczajacej bo chyba wole to zrobic sam patrzac na stan lakieru po salonach ;/ O takim lakierze nie słyszałem, nic nie napiszę Ale o Pathfinderze i Navarze mogę opowiedzieć....Nie polecam najgorszemu wrogowi....Pathfinder zauroczył mnie wyglądem....urok zaczął pryskać po pokonywaniu kolejnych kilometrow...wszysko się w nim psuło, napęd 4x4 właczał się bez problemu, później nie można go było wyłączać a auto nie ma mechanizmu różnicowego i nie za bardzo można się tym poruszać po asfalcie, silnik gasł bez powodu, czasami przechodził w tryb awaryjny jak popadało. Jednym słowem hiszpańskie (bo tam jest składane)dziadostwo. Jeżeli chodzi o naprawy gwarancyjne trzeba było czekać bardzo długo odkąd zajmuje się tym Nissan Węgry-bo tam jest sidziba gwaranta dla Polski Najlepiej o "świetnej" renomie tego auta świadczą ceny na rynku wtórnym, gdzie stosunkowo młode egzemplarze są sprzedawane za grosze w porównaniu z ceną nowego. Jeżeli masz jakieś pytania zapraszam na PW.Koniec OT
Gordo Opublikowano 16 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2011 sorry za OT, ale jeśli chodzi o Pathfindera to chyba źle trafiłeś, albo ja dobrze... Auto nowe zakupione w Szwecji i do tej pory bez problemow. Oczywiście ma jakieś problemy ale to jak każde auto. Trzeba jedynie wymieniać sprzęgło dość często, mniej więcej raz na 1,5 roku - taka wada fabryczna, gdzieś można dostać wzmacniane i jest dużo lepiej. Oprócz tego kompletnie nic nie robione, nic nigdy nie się nie psuło, teraz ma ok 250000 i wymieniany tylko olej jak się komuś przypomni. samochód służy jako wół roboczy, ciągnie przyczepy a w zimę do haku na łańcuchu przyczepiany pług - jak dla mnie czołg nie samochód.
venomGD Opublikowano 16 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2011 Witam ja się interesuje tego typu zagadnieniami. Miałem również dostać elementy od nissana do testów , ale że żyjemy w polsce to ... nie dostałem normalna sprawa , idzie się przyzwyczaić. Wracając do tematu , jest to specjalna powłoka która wykazuje właściwości samo-naprawjające się ze względu na "elastyczne" wiązania cząsteczek. Nie wiem dokładnie z jakiego rozwiązania korzysta nissan ale wiem że jest kilka możliwości , wykorzystanie między innymi nanoceramiki , bądź polimerów. Ogólnie wygląda to tak że pod warstwą wierzchnią tworzą się mikro-komory z "naddatkiem" elementów powłokotwórczych i podczas gdy zostaje zniszczona warstwa wierzchnia , zostaje uwalniany ten naddatek , który pod wpływem temperatury zasklepia to uszkodzenie. Można to w pewnym sensie porównać do ludzkiego ciała czyli zranienie się i zagojenie rany.
Moderator rychu Opublikowano 16 Maja 2011 Moderator Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2011 Właśnie interesuje mnie czy powłoka cquartz nie będzie zaburzać właściwości samoregeneracji bo ona się trwale łączy z powierzchnią. Od Mercedesa nie dostałeś próbki z takim lakierem?
venomGD Opublikowano 16 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2011 Mercedes ma nanoceramiczne lakiery jest to zupełnie co innego niż pomysł nissana. Mercedes do lakieru dodaje nanoceramike a poźniej proces lakierniczy odbywa się normalnie. W nissanie jest nakładany normalny lakier + na sam koniec warstwa powłoki samo-naprawiającej się. Jeśli chodzi o połączenie Cquartz + nissan scratch shield to bardzo chciałbym osobiście to przetestować !! Jakby ktoś miał jakiś element do chętnie przygarnę. Według mnie mogłby być tutaj mały konflikt produktów. Bo albo coś jest elastyczne i giętkie , albo coś jest twarde i kruche. Chodzi mi o to że nakładając Cquartz który tworzy bardzo twardą powłokę zmienimy strukturę oraz właściwości obecnej warstwy. Mogę jedynie Wam napisać jak sprawdzić czy mam rację jeśli chcecie . Bo ja nie mam narazie jak tego przetestować.
Moderator rychu Opublikowano 16 Maja 2011 Moderator Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2011 Według mnie mogłby być tutaj mały konflikt produktów. Bo albo coś jest elastyczne i giętkie , albo coś jest twarde i kruche. Też mi się tak wydaje. Czyli teoretyzując na Mercedesa można położyć Cquartz a na Nissana nie bardzo.
venomGD Opublikowano 16 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2011 Tak na Mercedesa bez dwóch zdań można kłaść , poszła informacja do nissan polska , może jakoś mi pomogą , jak nie to napisze do nissana za granicą tam to raczej na pewno coś wymyślą
lukwawa Opublikowano 16 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2011 Nie pisz do Nissan Polska tylko bezpośrednio do Nissan Hungary, Wszystkie maile z Polski są forwardowane do Węgier, tzn maile gardłowe, jak ich męczysz cały czas to łaskawie wysyłają. Resztę wysyłają do shredu Nissan Polska to tylko oddział, zupelnie niedecyzyjny w każdej kwestii. Czasami miałem wrażenie, że Nissan Polska to tylko jedna Pani odbierająca telefony
spons Opublikowano 16 Maja 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2011 Nie pisz do Nissan Polska tylko bezpośrednio do Nissan Hungary Tia, pytajac o paramerty felgi musialem czekac chyba 4 tygodnie zanim laskawie odpisali... zal.
SzaKal Opublikowano 16 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2011 spons, Pamiętam jak byłem w carspa to Julian coś wspominał o tym lakierze, że bardzo ciężko się robi korektę ponieważ samo przetarcie microfibrą robi microryski ... musiał byś pisać do Juliana, a tylko że wtedy to była rozmowa na temat infinity, ale myślę że to to samo.
spons Opublikowano 16 Maja 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2011 Jak narazie auto jest zabezpieczone i korekty nie wymaga, ciekawy tylko byle co to warte, zobaczymy co czas pokarze
sirtrojan Opublikowano 16 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2011 tylko że wtedy to była rozmowa na temat infinity, ale myślę że to to samo. to samo na 100%
venomGD Opublikowano 16 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2011 Dotarłem do ciekawych materiałów. Tzw Top Coat nissana jest to poliuretanowa powłoka , więc będzie bardzo elastyczna , (dlatego łatwo się rysuje). Moim zdaniem Cquartz zablokuje możliwość sealf-healingu, ale wiadomo że może być inaczej, jeśli uda mi się dostać jakiś element to na pewno sprawdzę to.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się