Jump to content

Mycie silnika Audi A3 8P


Adamek
 Share

Recommended Posts

Witam! 8-)

 

Samochód pochodzi z 2006" w moich rękach jest od 07.2010. Jako, że lubię gdy samochód jest czysty z każdej możliwej strony postanowiłem również zadbać o komorę silnika.

 

Na początku oględziny. Nie wiadomo kiedy silnik był myty ostatnio, widać sporo kurzu i liści.

 

12114007.jpg

 

45837351.jpg

 

43353736.jpg

 

35914065.jpg

 

12665027.jpg

 

Na pierwszy ogień w ruch poszedł Karcher którym spłukałem dokładnie komorę silnika z grubszego kurzu.

Zaraz za tym zaopatrzyłem się w pędzelek i środek do mycia silników Meguiar"s Engine Clean.

 

20980282.jpg

 

38820686.jpg

 

29900623.jpg

 

87129722.jpg

 

10372180.jpg

 

Po dokładnym wypłukaniu chemii z komory udałem się na krótką wycieczkę w celu odparowania wody.

Po przyjeździe do garażu w rękę wziąłem szmatkę (mikrofibrę) i preparat do pielęgnacji tworzyw sztucznych firmy Wurth.

Środek nałożyłem na wszystkie plastikowe i gumowe elementy silnika.

Efekt końcowy wygląda tak:

 

88386846.jpg

 

63661205.jpg

 

72288084.jpg

 

59087709.jpg

 

28958604.jpg

 

97172763.jpg

 

Podsumowując:

 

Czas Pracy: 3h

 

Użyte rzeczy: Karcher. Meguiar"s Engine Clean. Preparat do pielęgnacji tworzyw sztucznych firmy Wurth. Pędzelek. Mikrofibra.

Link to comment
Share on other sites

Bo kiedyś czytałem gdzieś ,ze powinno się zasłonić alternator...jakoś wciaż boję się myc silnik karcherem..ale w koncu bede się musiał przełamac...

Link to comment
Share on other sites

Muti, masz rację... nie powinno się... ale to nie oznacza, że nie można...

Wszystko z odrobiną rozwagi i odwagi. Przede wszystkim silnik polecam umyć zimny wieczorem, żeby mógł ocieknąć do rana, nie myć na włączonym, a jak myjesz karcherem to trzeba odpowiednio wyregulować dyszę - na "mgłę" i pryskać z odległości około 50-70cm. Ja tak zawsze robię, a tygodniowo myjemy 2 do 4 sztuk.

 

Widzę, że masz Tourana - jak masz TDI to nie masz się o co bać - bardzo dobrze znoszą mycie (umyłem już kilkadziesiąt sztuk).

Link to comment
Share on other sites

Muti, masz rację... nie powinno się... ale to nie oznacza, że nie można...

Wszystko z odrobiną rozwagi i odwagi. Przede wszystkim silnik polecam umyć zimny wieczorem, żeby mógł ocieknąć do rana, nie myć na włączonym, a jak myjesz karcherem to trzeba odpowiednio wyregulować dyszę - na "mgłę" i pryskać z odległości około 50-70cm. Ja tak zawsze robię, a tygodniowo myjemy 2 do 4 sztuk.

 

Widzę, że masz Tourana - jak masz TDI to nie masz się o co bać - bardzo dobrze znoszą mycie (umyłem już kilkadziesiąt sztuk).

 

Piszesz zeby ustawic na mgle. A czy w takim razie moza uzyc normalnie weza ogrodowego z koncowka taka do podlewania? I piszesz takze zeby silnik byl wylaczony a na DW pisza zeby wlasnie odwrotnie. Juz sam nie wiem :/

Link to comment
Share on other sites

dnk, można użyć węża ogrodowego, ale pamiętaj, że niektóre środki po prostu wymagają ciśnienia... Nie wymaga go np APC w słabszym stężeniu... Ale są środki, które sa po prostu gęste i ciężko może być z ich wypłukaniem - będzie trzeba ciągle pomagać pędzlem...

 

Myć na włączonym czy na zgaszonym? Oto jest pytanie!

Osobiście preferuję zgaszony i wystygnięty silnik, dlaczego? Pamiętajmy, że pracująca jednostka wytwarza ciepło... więcej i więcej i więcej... utrudnia to pracę, bo środki do mycia szybciej odparowywują... poza tym nie wyobrażam sobie płukania pracującego silnika rozgrzanego do 90 st chłodną wodą z węża ogrodowego... Załóżmy, że jest to np silnik z BMW 2.5 TDS (143KM) montowany w E34 i E36 (montowany też w Hoplu Omedze B) - intensywne płukanie zimną wodą rozgrzanej (bardzo delikatnej) głowicy może się skończyć jej pęknięciem lub w najlepszym razie jej deformacją... 1200zł za głowicę + uszczelka + robocizna i zabawa w detailing drożeje...

Jeżeli natomiast silnik, który jest wręcz usmarowany olejem może być lekko ciepły, bo DELIKATNIE podwyższona temperatura ułatwia usunięcie podgrzanego oleju który będzie po prostu rzadszy....

 

Oczywiście każdy zrobi jak będzie uważał a powyższe należy traktować tylko w kategorii osobistych przemyśleń... Jednak z chęcią poczytam o argumentach przeciwnych do moich...

Link to comment
Share on other sites

Muti, masz rację... nie powinno się... ale to nie oznacza, że nie można...

Wszystko z odrobiną rozwagi i odwagi. Przede wszystkim silnik polecam umyć zimny wieczorem, żeby mógł ocieknąć do rana, nie myć na włączonym, a jak myjesz karcherem to trzeba odpowiednio wyregulować dyszę - na "mgłę" i pryskać z odległości około 50-70cm. Ja tak zawsze robię, a tygodniowo myjemy 2 do 4 sztuk.

 

Widzę, że masz Tourana - jak masz TDI to nie masz się o co bać - bardzo dobrze znoszą mycie (umyłem już kilkadziesiąt sztuk).

 

TDI TDI... no to chyba na wiosnę pojade z koksem,bo narazie tylko góre czysciłem,ale bez wody :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Bardzo dobry efekt. :) Płukałeś dużym ciśnieniem??

Tak płukałem dużym ciśnieniem ale z bezpiecznej odległości.

 

Normalnie lałeś wodę po alternatorze??

W momencie płukania zasłoniłem alternator reklamówką jednorazową.

 

Wydaje mi się, czy osłony nie ściągałeś?

Ściągałem i wymyłem pokrywę zaworów lecz zapomniałem to udokumentować na zdjęciach.

 

Bo kiedyś czytałem gdzieś ,ze powinno się zasłonić alternator...jakoś wciaż boję się myc silnik karcherem..ale w koncu bede się musiał przełamac...

Zależy jak na to spojrzeć. Ja miałem trzy samochody (1xPB i 2xON) muszę powiedzieć, że problemy miałem tylko raz przy benzyniaku (Vectra 2.0 16V) po myciu silnik strasznie przerywał ale to był stary samochód (1995")

Po odparowaniu wody objaw ustąpił. Także twierdzę, że nie ma się czego bać.

 

Według mnie silnik najlepiej umyć gdy jest lekko ciepły (nie całkowicie zimny) a zaraz pomyciu pojeździć samochodem

(ok 20km) aby zalegająca woda wyparowała z zakamarków.

Link to comment
Share on other sites

Według mnie silnik najlepiej umyć gdy jest lekko ciepły (nie całkowicie zimny) a zaraz pomyciu pojeździć samochodem

(ok 20km) aby zalegająca woda wyparowała z zakamarków.

 

dokładnie :good: A w benzyniakach omijać gniazda świec i rozdzielacz/moduł zapłonu.

Mycie pracującego silnika to IMO bardzo duży błąd. Przypadkowe zassanie wody do silnika powoduje poważne uszkodzenia - ja bym nie ryzykował.

Link to comment
Share on other sites

Impulsator, teraz wystarczy raz na powiedzmy miesiac umyć z wierzchu, wytrzeć i nałożyć dressing. a kolejne porządne mycie to już zależy kto ile ma czasu i jak go dużo spędza przy samochodzie hehe ale IMO takie porządne mycie nie jest potrzebne czesciej niz co rok

Link to comment
Share on other sites

zgadzam się, ale zależy też od przebiegów, pogody, pory roku i rodzaju terenu po którym się samochód porusza ;) wiadomo że jeżdżąc polnymi ścieżkami w środku lata nałapie więcej kurzu niż w zimę, tak jak w deszczu po mieście szybciej się pobrudzi niż jadąc w trasie po suchym asfalcie

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.