Skocz do zawartości

VW Golf VI 2009


R0N1N

Rekomendowane odpowiedzi

W ostatni weekend postanowiłem trochę doprowadzić do porządku zaprzyjaźnionego Golfa. :D Auto intensywnie eksploatowane, trzymane pod chmurką. Plusem jest to, że myte jest na myjniach ręcznych dzięki czemu nie ma na nim typowej "poszczotkowej masakry". :) Nie mam niestety zdjęć przed ponieważ Golf trafił do mnie w piątkowy wieczór i od razu zabrałem go na myjnię.

 

Auto zostało najpierw pokryte pre-wash'em własnej produkcji i spłukane. Mycie zasadnicze za pomocą Shampoo Plus Meg'sa. Felgi dodatkowo wyczyszczone Wheel Brightener'em Meg'sa (rozrobiony wodą 1:4).

 

Po myciu zabrałem się za glinkowanie - biorąc pod uwagę przebieg oraz to, że auto nie jest garażowane, zdecydowałem się na niebieską glinkę Meg'sa. Lubrykantem do glinki był Last Touch Meg'sa rozrobiony 1:1 wodą. O ile na górnych partiach nadwozia nie było zbyt wiele do zebrania, to tylna klapa, tylny zderzak i dolne partie drzwi okazały się wyzwaniem. Tak wyglądała glinka po zrobieniu może 1/4 tylnej klapy.

 

P1050262.jpg

 

Po glinkowaniu przyszedł czas na lekką korektę lakieru. Słowo "lekką" nie jest tu przypadkowe ponieważ po pierwsze gonił mnie czas, a po drugie nie spodziewałem się, że G220 dokona cudów na lakierze VW. Mimo to zacząłem raczej łagodnie ale, po kilku próbach, ostatecznie zdecydowałem się na Ultimate Compound Meg'sa na pomarańczowych (polishing) padach Monster Shine - używałem zarówno małych jak i dużych. Ten zestaw nie dał rady wszystkim rysom (zwłaszcza tym głębszym) ale usunął zmatowienia, przebarwienia, water spoty i ślady po owadach.

50/50 tylnego zderzaka po pierwszym przejściu UC - ta gruba, biała rysa w jego górnej części to pęknięcie.

 

P1050252.jpg

 

Z uwagi na dość przeciętne oświetlenie w garażu , efekt "przed" i "po" mogę pokazać tylko na zdjęciach maski.

 

Strona kierowcy:

 

P1050254.jpg

 

P1050260.jpg

 

Strona pasażera:

 

P1050256.jpg

 

P1050258.jpg

 

 

Następnym etapem było nałożenie glaze'u - przy tym kolorze lakieru niezbędne. Wybrałem DC2 Meg'sa na czerwonym (glazing) padzie Monster Shine. Po tym etapie lakier zaczął wyglądać naprawdę dobrze. :)

 

Woskiem, na który się zdecydowałem był #16 Meg'sa. Przez chwilę wahałem się między nim, a Colli 476 ale postanowiłem zostać przy Meg'sie. :) Aplikacja ręczna. Dwie warstwy w odstępie około 12 godzin.

 

Pozostałe rzeczy:

1) lampy przód/tył - wypolerowane PlastX'em Meg'sa na małym żółtym (polishing) padzie Monster Shine.

 

Przód "przed" i "po"

 

P1050273.jpg

 

P1050278.jpg

 

Tył "przed" i "po":

 

P1050282.jpg

 

P1050283.jpg

 

P1050284.jpg

 

P1050285.jpg

 

2) felgi - nałożony 1x CG Wheel Guard

3) opony - nałożony 3x Prestone Tire Shine (moim zdaniem bardzo dobry produkt)

4) tworzywa - zabezpieczone 1x Ultimate Protectant Meg'sa

5) szyby - wyglinkowane, wypolerowane TW Clear Vue Glass Polish, a na koniec jeszcze raz umyte

6) końcówki wydechu - wyczyszczone Mag and Aluminium Polish Meg'sa.

 

Tak prezentowało się auto po wszystkim. Słońce niestety nie dopisało. :(

 

P1050289.jpg

 

P1050290.jpg

 

P1050292.jpg

 

P1050293.jpg

 

P1050296.jpg

 

P1050297.jpg

 

P1050298.jpg

 

P1050299.jpg

 

P1050300.jpg

 

P1050301.jpg

 

P1050304.jpg

 

P1050306.jpg

 

P1050307.jpg

 

P1050310.jpg

 

P1050312.jpg

 

P1050313.jpg

 

P1050314.jpg

 

P1050318.jpg

 

Wprawni obserwatorzy zapewne zauważą jeden element, który - zupełnie nieświadomie - zaniedbałem. Nagrody za jego wskazanie nie są jednak przewidziane. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ładnie wygląda stalowa felga beż rzadnych oryginalnych kołpaków nawet.

Oryginalnymi kołpakami ktoś się "zaopiekował" już chyba w 1 czy 2 noc po odebraniu auta. Ale zgadzam się, że brak kołpaków jest tu widoczny - czarny lakier, czarne felgi ... zlewa się to wszystko w jedno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie mogą być czarne koła, wygląda dobrze,

efekt korekty widać dobrze, aż dziw bierze jakich już materiałów używają do reflektorów, że tak szybko tracą na jakości.

Prawie nowe auto i bez alusów? Nie kupiłbym z felgami stalowymi, a poza tym myślałem że już felgi stalowe nie wkładają do nowych samochodów.

cena golfa jest dość wygórowana nie zmienia jednak to faktu w jakim segmencie się znajduję i jakich konkurentów ma, to nie phaeton, a8, seria 7,czy inne żeby miało felgi aluminiowe w standardzie gdzie wcześniej wspomniane auta posiadają nawet serię zimowych felg aluminiowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świetna robota, też będę musiał zastanowić się nad zaopiekowaniem się moimi lampami :)

Odnośnie felg aluminiowych, to nie posiada ich tylko najniższa wersja wyposażenia, dwie pozostałe posiadają 16 calowe felgi aluminiowe w standardzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.