Skocz do zawartości

polerka nowicjusza


Gość wojtas

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wy tak tu sobie Panowie debatujecie o agresywności UC,którego nawet nie mam,i teraz nie wiem,czy ta moja operacja z DC1 i DC2 nie bedzie za delikatna?bo mam rozumieć że to bardzo leciutkie środki? :?

Opublikowano

Może trochę za późno to piszę, ale sam nigdy nie używałem UC :P Piszę bazując na wiedzy zdobytej m.in. na tym forum:P

A swoja droga na tym to polega- chyba każdy ma troche inną, własną taktykę pracowania ze środkami polerskimi ;)

Opublikowano

Juz po zabiegu ktory trwal od 9 do 16. Zastosowalem UC i SX na rotacyjnej i dwoch twardosciach pada miekki i sredni. Klapa bagaznika petarda i naprawde wyglada tak jak na filmach. Kompletnie gladka bez zadnych swirli i hologramow choc jeden sie pokazal ale zostal zneutralizowany. Nie wiem dlaczego mimo iz stosowalem ta sama kombinacje padow na masce nie udalo mi sie uzyskac takiego samego efektu. Nie wiem dlaczego pozostay swirle i do tego doszly hologramy. Autko wyglada zacnie ale nie ukrywam ze troszke sie zniechecilem do detailingu przez hologramy. Co powoduje ich powstawanie jak tego uniknac? Zle prowadzenie maszyny?

P.S. przepraszam za ewentualne literowki ale jestem po nocce i nie mialem jeszcze czasu polozyc sie spac :)

Opublikowano

Dzwonilem do poprzedniego wlasciciela auta i rzeczywiscie maska byla powtornie malowana i do tego nieudolnie bo szpachel peka. Czy otrzymam jednoznaczna odp odnosnie hologramow?

Opublikowano

Po prostu są różne twardości lakieru- stąd różnica w powstawaniu hologramów między maską a klapą bagażnika. Ta sama kombinacja padów i środków polerskich nie daje w takim przypadku identycznych efektów. Tyle jeśli chodzi o mnie, jakie następne kroki powinieneś przedsięwziąć żeby usunąć te hologramy już niestety Ci nie pomogę, bo się nie znam :P Czasem tylko nawet na nowych fabrycznych lakierach trzeba się sporo namęczyć aby pozostawić idealne wykończenie. Często trzeba stosować wręcz mieszanki różnych środków polerskich i po prostu eksperymentować ;)

Opublikowano
z hologramy. Co powoduje ich powstawanie jak tego uniknac? Zle prowadzenie maszyny?

P.S. przepraszam za ewentualne literowki ale jestem po nocce i nie mialem jeszcze czasu polozyc sie spac :)

 

Rozumiem, że chodzi o Civic-a.

 

No to tak... Hologramy zazwyczaj powstają podczas zbyt mocnego dociskania pada na nierozpracowanej paście, a następnie przez nieodpowiednie dopracowanie w miejscu opisanym. -und-

Poprzez użycie zbyt twardej gąbki, nieodpowiedniego docisku, zbyt szybkich obrotów, poprzez dobranie zbyt dużego pada do krzywizny panelu.

Zasadniczo przy polerowaniu mocno ściernymi komponentami, hologram jest zjawiskiem nieuniknionym i jak najbardziej normalnym. Dlatego poprawne polerowanie jest operacją wieloetapową.

Hologramy usuwamy pastami lekkościernymi i padami miękkimi lub średnimi. "Holsy", bo tak je sobie nazywam, są stosunkowo płytkimi defektami lakieru. Wystarczy jedna runda na średniościernej paście, miękkim padzie - docisk zerowy - pozycja względna, maszynowa i ich nie ma.

 

Swirle, które powstały w trakcie polerowania - to wynik najprawdopodobniej zabrudzenia pada "brudem" (piasek, paproch) lub grudki przypalonej pasty (ew. kurz+pasta).

 

Rozkodowuje SX - to SwirlX? - środek ten nadaje się do polerowania, ale fajerwerków nie ma co się spodziewać. Wykończenie nim to nie bajka, lecz zestawem UC + SX - można spokojnie na Civicu uzyskać zadowalający efekt. Najważniejsza higiena pracy, czyste i właściwe pady, odpowiednio dobrane obroty.

Należy również pamiętać, że polerowanie lakieru wykonujemy powoli, nigdzie się nie śpiesząc...

Profi oczywiście mogą zapi...lalać, :dontknow: bo jak coś pójdzie nie tak, z racji bagażu doświadczeń, trudu "niespodzianki" im nie sprawią.

 

Podsumowując:

 

Przeleć te Holsy SwirlX na miekkim padzie(dobrze jakby był WAFEL)... 1200-1800.

Docisk:

1200 - mały x2 (1 to prawo-><-lewo)

1500 - średnio x2

1500 - minimalny x2

1800 - maszynowy x 2

1500 - maszynowy x1

1200 - mały x2

 

A jak nie chcesz sie bawić, to spróbuj tak w okolicach:

 

900x2 nałożenie

Szybki przejazd 1500x4 (z tym, że dwa pierwsze przyciśnij mocniej, ale bez przesady)

1200x2 ściągniecie resztek

 

Jak nie pomoże zmień pastę lub pad.

Opublikowano

ja jechałem UC całe auto które było w stanie b kiepskim 10 lat na dworze i chyba rzadko myte zgodnie ze sztuką. Tarłem b mocno tym UC ręcznie aplikatorem z bawełny iii auto wygląda pięknie zostało może z 15%-20% swirlsów aa co do hologramów to są deliktane aleee o niebo lepsze niż przedtem, wcześniej całe auto w słońcu przechodziły hologramu. Także niewiem czy te co są teraz są wywołane przez moją prace czy to pozostałości tych starych.

Na wiosne znów ręcznie ale tym razem specjalnym aplikatorem (taką 3 warstwową gąbeczką) i wykończe czymś mało ściernym z dodtatkiem clinera żeby jeszcze jego nie nakładać (niewiem jeszcze czym, może srp, może CK vanila hang glaze, lime prime... moze jeszcze coś innego).

Opublikowano

Evo, no no no, ale UC też daje efekt. Ale przemyśle przemyśle, weź mi lepiej powiedz co dać po pracy UC, coś z clinerem żeby łądnie wykończył, lime priem, CK vanila hand glaze, ...?

  • Administrator
Opublikowano

Ja bardzo lubie Lime Prime, zarówno jako cleaner po czymś ostrzejszym, jak i środek do samodzielnego usuwania drobnych ( w zależności od twardości lakieru ) defektów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.