Guest Posted October 10, 2010 Report Share Posted October 10, 2010 Witam, mój samochód jest w slabej kondycji lakierniczej, zderzak i maska są w większości pozbawione lakieru bezbarwnego(na zdjeciu malo widoczne). Poniżej przedstawiam zdjęcia samochodu, chciałem się zapytać jaki może być koszt tych poprawek lakierniczych u lakiernika, bo sam raczej sobie z tym nie poradze to mam po obu stronach samochodu prosze o pomoc i pozdrawiam //jezeli zly dzial to prosze o przeniesieniu tematu Link to comment Share on other sites More sharing options...
maestro00 Posted October 10, 2010 Report Share Posted October 10, 2010 Jeśli schodzi klar to zastanowił bym się czy auto aby na pewno nie było już kiedyś lakierowane. Progi - standard w tych Mondeo, koleżanka swego czasu też miała całe zardzewiałe, oczywiście gwarancja na perforację obejmuje też progi Sytuację komplikuje trochę kolor srebrny Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosin Posted October 10, 2010 Report Share Posted October 10, 2010 progi w takim stanie to nie norma w mondeo. Miałem mondeo MKII, obecnie MKIII 2005 i jako klubowicz mondeoklubpolska obracam się wsrod ludzi, ktorzy i mondeo jezdza. Masz próg i nadkole zapuszczone, po pierwsze brak chlapacza przód, po drugie nieźle kamieniami musi obrywać (dawanie w palnik na piasku, szutrze). Żaden lakier nie wytrzyma tłuczenia kamieniami spod kół. Remedium... chlapacze Link to comment Share on other sites More sharing options...
maestro00 Posted October 10, 2010 Report Share Posted October 10, 2010 Nie do końca precyzyjnie się wyraziłem. Miałem na myśli wyłącznie Mondeo MK III , zwłaszcza z początku produkcji. Obecnie w MK IV producent potraktował problem poważnie i zastosował osłony plastikowe. Dodatkowo u siebie na nieosłoniętych krawędziach zastosowałem paski z bezbarwnej folii. Zero jakichkolwiek odprysków Jak widać można sobie z tym poradzić bez chlapaczy ,które wyglądają idiotycznie i obskurnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosin Posted October 11, 2010 Report Share Posted October 11, 2010 No ja nadal się nie zgodzę, że to standard w MKIII. Na ostatnim spotkaniu klubowym stało ~18szt MKIII. Na żadnym nie było takiego spustoszenia na progach, a było trochę aut sprzed 2004 jak auto założyciela tematu. Delikatne opiaskowanie progów spowodowane brakiem chlapaczy to owszem "norma" ale nie ruda, a tym bardziej w tak zaawansowanym stadium. Nie chcę abyś pomyślał, że jako "mondeowicz" nie widzę wad modelu. W początkowej fazie produkcji tego modelu faktycznie był mały problem z rudą ale zdecydowanie nie były to progi ani nadkola, a spód przednich drzwi. Z tego co pamiętam to problem rozwiązany na przełomie 2002/2003r przy pierwszym FL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator Evo Posted October 11, 2010 Administrator Report Share Posted October 11, 2010 Hm, z tego co widzę to autor nie napisał że auto ma fabryczny lakier, może ma to jakiś związek ? Bo nie chce mi sie wierzyć żeby max 10 letnie auto z fabrycznym lakierem tak sie zachowywało. Ja rozumiem małe wykwity rudej, ale nie lakier odchodzący płatami. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maestro00 Posted October 11, 2010 Report Share Posted October 11, 2010 Mnie też nie chce się wierzyć ale z drugiej strony jeśli auto trafi na "odpowiedniego" ownera to zastosowanie ma zasada że auto jest na tyle trwałe na ile trwał jest jego najsłabszy element Bardzo możliwe że auto było już kiedyś lakierowane powtórnie. Ostatanio widziałem 10-letnią alfę z podobnymi płatami lakieru ,tyle że z tyłu także wszystko jest możliwe. P.S. Nie chodzi mi to że to standard sam w sobie, chodzi ogólnie o newralgiczność tego elementu i podatność na piaskowanie. Tu widocznie I właściciel się bardzo postarał. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dariusz68 Posted October 18, 2010 Report Share Posted October 18, 2010 Malowanko srebnego koloru nie należy do rzeczy tanich widać że to autko nie zabezpieczano przed korozją i trochę opukano je. Malowanie przeważnie kończy się na przejściu na element sąsiadujący dlatego koszt malowania wydaje się laikom dość drogi. Można pomalować na ostro element ale nie zawsze zdaje egzamin z doborem koloru. Ostrzeżenie dal innych iż polerowanie woskowanie jest bardzo dobrą forma wydłużającą życie naszego auta ale nie zapominajcie o konserwacji wewnętrznej która powinna byc robiona co jakiś czas( np. co 2 lata) Malowanie metalikiem to koszt od 250zł do 400 w zależności od uszkodzenia i ceny bazy metalicznej Link to comment Share on other sites More sharing options...
AutoOdNowa Posted November 3, 2010 Report Share Posted November 3, 2010 Malowanko srebnego koloru nie należy do rzeczy tanich A dlaczego srebrny jest droższy od innych. |Przeciez cena bazy metalicznej jest równa dla kazdego koloru. Baza perłowa jest droższa od metalicznej. Cena bazy uzależniona jest od producenta i wacha sie od 130 zl za litr do 300-400 za markowy produkt. Cena za element jest uzależniona od cennika warsztatu i materiałów których uzywa (lub mówi ze używa) A jakość ............. długo by pisać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maestro00 Posted November 3, 2010 Report Share Posted November 3, 2010 AutoOdNowa Nie od dziś wiadomo że pomalowanie jednego elementu na srebrno tak aby nie odróżniał się od pozostałych - graniczy z cudem Można wycieniować sąsiadujący element ale jeszcze nie widziałem auta w którym by to było zrobione dobrze. Często kończy się na malowaniu całego np.boku ale i to nie gwarantuje sukcesu. Zresztą komu ja to mówię Link to comment Share on other sites More sharing options...
AutoOdNowa Posted November 3, 2010 Report Share Posted November 3, 2010 Można wycieniować sąsiadujący element ale jeszcze nie widziałem auta w którym by to było zrobione dobrze. Hej. Tak w żartach powiem, to w Wawie niema lakiernika co wycieniuje srebro na sąsiedni element w niewidoczny sposób?? Wiem o czym piszesz. O większym lub mniejszym cieniu który widać pod pewnym katem a nieraz na wprost. Ale i tutaj niema czarów. Wystarczy odpowiednio przygotować element na którym będziemy cieniować i wyjdzie bezśladowo. Nawet można takim sposobem wycieniowac błotnik do połowy naprawiany. Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dariusz68 Posted November 3, 2010 Report Share Posted November 3, 2010 A dlaczego srebrny jest droższy od innych? Dlatego że jest droższy od zwykłej nie metalicznej bazy i malowanie metalików jest bardziej wymagającą pracą niż malowanie akrylem. A co do bazy metalicznej to mam kilka ziaren które wpływają na cenę w tym także perła i brylant jest bazą metaliczną.Znam ludzi co malują elementy za 150zł z materiałem nie wiem czym robią i ile mają z tego zysku wiem jedno że na pewno tracą zdrowie za śmieszne pieniądze i efekt końcowy jest taki że potem ktoś musi poprawiać po nich całą robotę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AutoOdNowa Posted November 3, 2010 Report Share Posted November 3, 2010 brylant jest bazą Ojjjj, kolego. Widzę że nie znajdziemy płaszczyzny porozumienia a nie chcę bałaganu tu robić. Wymyślasz z tym brylantem, aż głupio. Z tego co piszesz mam kilka ziaren które wpływają na cenę wynika że pracujesz w mieszalni,,, jako kolorysta??? Czyli raczej teoretyk z przyuczenia. Fajnie że pomagasz tu na forum, ale jednak widać trochę braków w tej materii. Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dariusz68 Posted November 3, 2010 Report Share Posted November 3, 2010 AutoOdNowa Widzę że twoja wiedza na temat baz metalicznych coś bardzo uboga. Znajomość mieszania farby to teraz podstawa pracy lakiernika w serwisach bo nikt nie lata co chwila do mieszalni po farbę. Jak ci brylant nie pasuje to twoja sprawa bo ja ją zaliczam do grupy baz metalicznych i używam w niektórych kolorach. Jeżeli masz problem to pytaj chętnie pomogę Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
AutoOdNowa Posted November 3, 2010 Report Share Posted November 3, 2010 Jak ci brylant nie pasuje to twoja sprawa bo ja ją zaliczam do grupy baz metalicznych Może masz na myśli xyralic, czy też co innego??? Nie neguję Twojej wiedzy, innym to oceniać. Może masz na myśli bazę transparentną, niewiem, oświec mnie. Może przy okazji wytłumaczysz mi problemy kolorystów związane z zjawiskiem metameryzmu i jak zimą rozwiązujesz te problemy??? [ Dodano: 3 Listopad 2010, 15:50 ] No i może dokończysz mój post i napiszesz co polecasz na idealne cieniowanie sreberka. Czym porabiają Twoi klienci... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuflik Posted November 3, 2010 Report Share Posted November 3, 2010 dariusz68, AutoOdNowa, na PW sobie te dywagacje o lakierach proszę prowadzić! Link to comment Share on other sites More sharing options...
AutoOdNowa Posted November 3, 2010 Report Share Posted November 3, 2010 kuflik, Dobra, ja juz kończę, bo niepotrzebnie takie rozmowy czas i miejsce zajmują. Jeśli chodzi o sprawy lakiernicze radzę poprostu nie kierować się poglądami kolegi bo to wiedza wyczytana w necie (jak sam przyznaje) a w necie takich pseudofachowców pełno. To forum jest spoko i bardzo fajnie prowadzone. Ale jak widzę takie psucie tematu to musze zareagowac, bo szkoda pieniędzy forumowiczów którzy słuchając takich rad wywalą te pieniądze w błoto. Pozdrawiam.kuflik, Jak co to weź to pokasuj albo cokolwiek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
miki Posted November 3, 2010 Report Share Posted November 3, 2010 BRYLANT. Ja pierd..e [ Dodano: 3 Listopad 2010, 20:50 ] Nie od dziś wiadomo że pomalowanie jednego elementu na srebrno tak aby nie odróżniał się od pozostałych - graniczy z cudem Powiedz gdzie było cieniowane. Zdjęcia przed i w trakcie też mam. Ale to później. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AutoOdNowa Posted November 3, 2010 Report Share Posted November 3, 2010 miki, Ja widzęęęęę. Ale to ja. Robota perfekcja. Polerka widać dopieściła lakier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
miki Posted November 3, 2010 Report Share Posted November 3, 2010 miki, Ja widzęęęęę. Ale to ja. Robota perfekcja. Polerka widać dopieściła lakier. Pisz śmiało gdzie . Polerka musiała być warunki takie, a nie inne Link to comment Share on other sites More sharing options...
AutoOdNowa Posted November 3, 2010 Report Share Posted November 3, 2010 Pisz śmiało gdzie Na pierwszej fotce widać coś o czym ja i ty wiemy, na pozostałych nic nie widać. A polerkę to i ja robię, raz na 10 uda sie wcale nie robic, lub na pojedyńczych elementach wychodzi bez wtrąceń. Czasami oczywiście. Niema co przesadzać że bez wtrąceń robię. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maestro00 Posted November 3, 2010 Report Share Posted November 3, 2010 Powiedz gdzie było cieniowane A było ? Przyznaję się bez bicia że nie mam pojęcia bo auto dobrze zrobione ale powiedzmy szczerze że dobrych lakierników można policzyć na palcach jednej ręki. Szkoda że fotki mają tyle refleksów ale mam swoje typy: przednia część błotnika. Jestem pod wrażeniem P.S. Autko jest na sprzedaż ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuflik Posted November 3, 2010 Report Share Posted November 3, 2010 miki, przód nadkola,od połowy koła mniej więcej, tak? Link to comment Share on other sites More sharing options...
miki Posted November 3, 2010 Report Share Posted November 3, 2010 Pewnie że ta. Łączenie Link to comment Share on other sites More sharing options...
lakikwap Posted November 3, 2010 Report Share Posted November 3, 2010 miki, kurcze gratulki, robota super. Myślałem że to niemożliwe, a jednak możliwe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now