Jump to content

Ford Focus II ST225 Electric Orange po raz pierwszy :)


Guest Łukasz-no1
 Share

Recommended Posts

Witam

 

W końcu zabrałem się za jakąś dokumentacje z Detailingu Focusa więc do rzeczy.

 

Ford Focus II ST225 (aktualnie 272KM), rok 2006, przebieg ok 78000km, lakier perła-Electric Orange,

liczne odpryski spowodowane zbyt szybka jazdą po Niemieckich banach :) ,

auto używane na co dzień a od czasu do czasu wyskoczę sobie gdzieś żeby się odstresować

w przypływie adrenaliny, samochód dofinansowany w 120%-ach

 

Użyte środki:

 

-lakier

*mycie - szampon Optimum Car Wash (bardzo fajnie pieniący się szampon, świetny

zapach, dobry poślizg i wydajność) + rękawica z owczej wełny + drugie wiadro z Grit

Guard-em DJ + 2 mycia na myjni samoobsługowej (wiadra napełnione w domu 2*20l)

*glinka Bilt Hamber soft/regular + Dodo Juice Born Slippy 1/250

*"punktowo" użyty Mags UC, okolice klamek i dwie "oksydacje: po kupce ptakolota na masce

*osuszenie - Fluffy Dryer

*oklejenie plastików w newralgicznych miejscach, taśma 3M

*cliner - R222 + aplikator-y z MF + MF, do tej pory używałem PB PP i SRP jednak R222 pod

względem łatwości pracy bije moim zdaniem PP na łeb, R222 bardzo wydajny świetnie się

rozprowadza, konsystencja jak by rzadkiej śmietanki, zapach-jakby klej wikol :) ale nie

intensywny, może lekko oleisty,korzystając ze wskazówek SCS aplikacja przebiegała,

mała ilość na aplikator z MF, lekkie wypracowanie do powstania "filmu" odczekanie paru

minut i spolerowanie powstałej mgiełki ściereczka z MF, R222 poszedł także na dach

pokryty folią

*wosk karoseria- Finish Kare 1000P Hi-Temp Paste Wax (na razie jedna warstwa, po 24h

druga po kilku dniach trzecia) + aplikator Mags gąbkowy

*wosk dach spoiler, wnęki drzwi, wnęka bagażnika - Collinite no. 845 Liquid Insulator Wax

+ aplikator Mags gąbkowy + MF

 

-kola i okolice

*mycie szamponem OPT - felgi + szczotka ala Mags, koła + szczotka

*zabezpieczenie (było 3 dni temu więc nie powtarzałem) na felgi poszedł PB Wheel Sealant,

a na opony Nielsen Briliance

 

-plastiki i dodatki

*wszystkie plastiki zewnętrze i uszczelki umyte za pomocą Magsowego APC 1/4 + Magsowy pędzelek

*szyby - glinka BH + cliner R222 + ProVision Rain Clear

*zabezpieczenie plastików - niestety brakło mi dzisiaj czasu bo noc mnie zastała :(

 

Na zdjęcia nie miałem zbytnio czasu no i ciężko jest pracować jedna ręka a drugą pstrykać

fotki, zdjęcia takiej sobie jakości a jak skończyłem to zastała mnie noc więc finisch look

przy sztucznym świetle, zdjęć przed i w trakcie nie za wiele ale zawsze coś :roll:

 

Trochę staffu :) czyli zestawik na myjnie samoobsługową:

 

54553457.th.jpg

 

 

Tylko tyle fotek przed :( w sumie całe auto tak wyglądało

czyli zabrudzenia które niesie deszcz:

58169547.th.jpg29220443.th.jpg

 

Mycie karoserii, mycie plastików, felg i uszczelek, glinka:

47744896.th.jpg 99236545.th.jpg 51532237.th.jpg 19280986.th.jpg 26104606.th.jpg 27521868.th.jpg 83055787.th.jpg 90635443.th.jpg 12450341.th.jpg 75547809.th.jpg 22510857.th.jpg 60253758.th.jpg 71158785.th.jpg 33377296.th.jpg 55771761.th.jpg 84079622.th.jpg 17243472.th.jpg 13780991.th.jpg 45794186.th.jpg 38401972.th.jpg 46665576.th.jpg 91737473.th.jpg 49481497.th.jpg 59815164.th.jpg

 

Płukanie

16003029.th.jpg 86036603.th.jpg

 

Zestaw do glinkowania :)

33417571.th.jpg

 

Glinka sporadycznie natrafiła na asfalt:

22360320.th.jpg

 

Tak wyglądała po całej masce, na drzwiach (nad listwą), błotnikach, klapie bagażnika było podobnie:

61390884.th.jpg

 

A tak po progach i dolnej części drzwi (pod listwą)

38ae.th.jpg

 

Osuszanie i oklejenie auta (brak fotek)

 

Cliner R222

42117023.th.jpg

 

Po R222

23375923.th.jpg 41318493.th.jpg

 

Szyby-a przed/po glinka+R222+Privision

39031853.th.jpg 25698518.th.jpg

 

Dach, spoiler, wnęki i wewnętrzne części drzwi i bagażnika

- Collinite no. 845 Liquid Insulator Wax

66214122.th.jpg 77136377.th.jpg 87035323.th.jpg 60670689.th.jpg 38855166.th.jpg 77492721.th.jpg 50631014.th.jpg 51358065.th.jpg 28413464.th.jpg 78308739.th.jpg 85581723.th.jpg 10661405.th.jpg

 

Focus po wosku Finish Kare 1000P Hi-Temp (pierwsza warstwa)

37267177.th.jpg 39338008.th.jpg 15695087.th.jpg 85657725.th.jpg 38342088.th.jpg

 

Tak to wygląda nocą/pod wieczór

30370674.th.jpg 25054383.th.jpg 86621305.th.jpg 83772898.th.jpg 96598752.th.jpg

 

Ogólnie Samochód już przygotowywany na okres jesień/zima dlatego będzie kilka warstw

w celu zmaksymalizowania ochrony, niestety na dresing plastików i uszczelek brakło czasu

dzisiaj, a wnętrze to już będzie jakaś osobna fotorelacja bo jest w planach.

 

Jak ktoś by miał jakieś uwagi, pytania to zapraszam do rozmowy, konstruktywna krytyka

tez mile widziana.

 

Pozdrawiam :good:

Link to comment
Share on other sites

Po pierwsze szczere wyrazy zazdrości, ST w tym kolorze dotkliwie drażni me suty, śliczności :song: . Dawno nie widziałem tak wylizanych wnęk w drzwiach :kox:. Co do OCW to też w sobote po raz pierwszy umyłem nim auto i podzielam zadowolenie. Obsługa myjni nie bulwersowała się na takie długotrwałe zabawy?

Link to comment
Share on other sites

Śliczne auto i wykonana praca profi. :good:

 

Glinka całkiem czysta, ja jak w sobote zrobiłem kilka pierwszych ruchów na masce w Clio to byłem w szoku ile syfu było na lakierze :shock:

Link to comment
Share on other sites

Graty!! :shock: świetne auto, kolorek również ambitny :-]

nowki z salonu wygladaja gorzej w tych wszystkich zakamarkach 8-)

teraz "wykąpać" go w wosku, zeby po zimie tylko szmatka przetrzeć :mrgreen:

myjnia widać ze kozak, obstawiam ze nie u nas, skoro nikt sie nie bulwersował...

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

ja mam myjka na której na luzie mozna sie bawić i myć ale na wekendzie nie zajmować stanowiska, na tygodniu można nawet i na stanowisku. Ja myje obok swoja wodą wiadrem i szamponem a później wjeżdżam opłukać.

 

Co do całego dnia spędzonego na pucowaniu nie musze pisać za wiele.... :good:

Auto jest przezaje... tylko go pucować. hej

 

[ Dodano: 4 Październik 2010, 14:12 ]

aha, dowal tam następnym razem jeszcze jakiś QD, poprawi jeszcze wygląd i głebie twojego kolorku.

Link to comment
Share on other sites

Borek, kolargol, SZyBA, :good:

 

Glinka całkiem czysta,
a ostatni raz glinkowałem lakier w yyy Kwietniu :)

 

myjnia widać ze kozak, obstawiam ze nie u nas, skoro nikt sie nie bulwersował..
gdzie w wwie masz taką myjkę?

Zapraszam do NL a dokładniej Enschede zrobimy jakiś maraton bo jest 8 boksów na

osobówki + 2 duże na busy/przyczepy czynne 24h przez cały rok.

 

A co do tego czy ktoś się przyczepia to nie ma z tym najmniejszego problemu bo kto

miał by się przyczepić jak tam nie ma nikogo z obsługi :D Jedyny minus to ten że co chwilę jakiś Holender podchodzi i się pyta co robię a jak zobaczy co jest w bagażniku to się za głowę łapią i pytają do czego to jest :kox:

 

Nocą oświetlony każdy boks jarzeniówkami a jeszcze jak by było gniazdko na 220V to

bym sobie zakupił polerkę i na 24h do boksu auto wstawił :D

p1050361n.th.jpg

 

Rewelacyjny ten kolorek. Jak widać bez zaplecza też

można kompleksowo ogarnąć autko na myjni. Fajna fotorelacja :)

Za kolor bardzo lubię to autko :) Fakt zaplecze by się przydało ale radze sobie jak mogę

w tych warunkach. Co do zdjęć było by lepiej jak by ktoś był co by robił zdjęcia podczas pracy.

 

Ps. Druga warstwa ON BOARD :-] jak fotki z tel. będą dobre żeby pokaż to co nieco wrzucę.

Link to comment
Share on other sites

Łukasz-no1, kapitalna robota;) Mam tylko pytanie do tego:

Glinka sporadycznie natrafiła na asfalt
- co wtedy robiłeś? Zdejmowała go, czy lepiej użyć wcześniej jakiegoś Tar Remover'a??

 

ehle na ursusie :) niepamiętam jaka ulica, jest kawałek ale warto

Mógłbyś zapodać linka do google maps??:P Jakiś czas temu gadałem z Evo właśnie, że ani koło mnie, ani koło niego nie ma żadnych takich myjni gdzie na luzie można by wpaść i coś podziałać ze swoim 'arsenałem'...

Link to comment
Share on other sites

lakikwap napisał/a:

ehle na ursusie :) niepamiętam jaka ulica, jest kawałek ale warto

 

Mógłbyś zapodać linka do google maps??:P Jakiś czas temu gadałem z Evo właśnie, że ani koło mnie, ani koło niego nie ma żadnych takich myjni gdzie na luzie można by wpaść i coś podziałać ze swoim 'arsenałem'...

 

spox

http://maps.google.com/maps?q=52.199086 ... 02411&z=19

 

nawet widać tam białe autko w rogu, to tam właśnie jest odpływ i mozna myć autko swoimi specyfikami, a później wycierać i dopieszczać po lewej jak autka stoją.

Aha lepiej najpier zagadać z gościem, siedzi w budce przy wieździe.

Link to comment
Share on other sites

Łukasz-no1, kapitalna robota;) Mam tylko pytanie do tego:
Glinka sporadycznie natrafiła na asfalt
- co wtedy robiłeś? Zdejmowała go' date=' czy lepiej użyć wcześniej jakiegoś Tar Remover'a??

[/quote']

A co miałem robić glinka i jazda :) , zwróć uwagę że ta/te kropki są dużo mniejsze od kropli

wody więc są bardzo malutkie a glinka sobie z takimi poradzi, jak by były większe to pewnie bym użył czegoś typu, Tar... albo benzyna ekstrakcyjna.

Link to comment
Share on other sites

Ciekawa relacja. Zmotywowałeś mnie, niebawem wrzuce swoją. Też Focus, też 5 cyl, tylko taki zielony :P . Napisz jak udaje Ci się utrzymać RS-owy "spojlerek". Ja w swojej żabie, mimo ogromnej uwagi, mam już delikatne swirle. Jak ktoś mowi że lakier "rysuje mu sie od patrzenia" to powinien zobaczyć "piano black" z RS-a :x

 

Pzdr

Gruby

Link to comment
Share on other sites

W sumie muszę powiedzieć że cofam wszystkie złe rzeczy które mówiłem i może napisałem o

Wosku FK1000, jeśli aplikacja przebiega w niższej temperaturze jaką miałem przy

poprzedniej aplikacji w lipcu to wszystko jest spoko jeśli zachowamy "ultra" cienka warstwę

przy nakładaniu no i trzeba uważać na plastiki. W sumie wosk kupiony na zimę, do

aplikacji podchodziłem z niechęcią wiedząc jak było przy ostatnim razie,

ale teraz jak już w sumie go "rozpracowałem" to go polubiłem :) no i może być

ciekawym podkładem pod woski naturalne w przyszłości.

 

W sumie Foka jest już po drugiej warstwie, autko prze aplikacja było tylko leciutko

przykurzone więc szybka kąpiel i było po sprawie.

 

Przed myciem

56707813.th.jpg

 

Chwilkę po

66990952.th.jpg

Clio V6

 

Kropelki FK 1000

61001596.th.jpg

 

Kropelki Colli 845

59099268.th.jpg

 

 

Kilka fotek po drugiej warstwie

75444481.th.jpg 29134542.th.jpg 91576932.th.jpg

Foty z tel.

 

 

Dzisiaj podczas przejażdżki cyknąłem kilka fotek jak to w dzień wygląda

p1050427i.th.jpg p1050388y.th.jpg

 

A o tym efekcie jaki daje ten lakier już gdzieś pisałem ale nie było sposobności

żeby zrobić zdjęcie

p1050377f.th.jpg

 

Czyli jak pada słońce to "wychodzi" perła i zmienia się odcień a jak jest w cieniu to

praktycznie pomarańczowy jak by akrylem pomalował.

 

Docelowo na samochód w sobotę pójdzie trzecia warstwa i to już chyba wystarczy,

do tego po nałożeniu trzeciej warstwy dopiero po następnych myciach będzie

używany QG FK 425.

 

Pozdrawiam

 

[ Dodano: 5 Październik 2010, 23:09 ]

Napisz jak udaje Ci się utrzymać RS-owy "spojlerek". Ja w swojej żabie, mimo ogromnej uwagi, mam już delikatne swirle
Tego się nie uniknie przy tej fortepianowej czerni ja na następny sezon będę malował lotkę jakimś bdb Clarem z wysokiej półki, a najlepiej by było go nie dotykać.

 

Zmotywowałeś mnie, niebawem wrzuce swoją.

Będę czekał bo ta zieleń jest Megaa.

 

też Focus, też 5 cyl, tylko taki zielony :P .

Ostatnie Prawdziwe ST/RS z tym silnikiem :(

 

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

lakikwap, auto było opłukane tylko myjką ciśnieniową bo nie stwierdziłem na

karoserii żadnych zanieczyszczeń po oględzinach, Foka stała do następnego woskowania i nigdzie się nie wybierałem, jednak przed trzecia warstwa będzie tradycyjne mycie ale z

małą zawartością szamponu, samochód po 4 dniach będzie już trochę przybrudzony a

płukanie z tym sobie nie da rady.

 

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

... Zapraszam do NL a dokładniej Enschede zrobimy jakiś maraton bo jest 8 boksów na

osobówki + 2 duże na busy/przyczepy czynne 24h przez cały rok...

 

Co prawda na dzień dzisiejszy zwykle ograniczam się do przeglądania forum i poszerzania wiedzy, jednak przypomniałeś mi dobre czasy studiów :)

 

Jezdziłem na tą myjnię specjalnie z Emmen, gdzie studiowałem ponieważ warunki odkąd pamiętam zasługują na uznanie.

 

Swoją drogą gratuluję profesjonalnej pracy, uzyskanego efektu i oczywiście autka ;)

 

Pozdrawiam

Łukasz

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.