Jump to content

Kierownica + gałka zmiany biegów ze skóry


Mr_Bungle

Recommended Posts

Mam kierownicę i gałkę zmiany biegów obszyte skórą, która już się wyciera (120 tysięcy robi swoje), jak to teraz konserwować, żeby:

-preparat nie brudził rąk

-kierownica wyglądała po ludzku.

 

Macie jakieś sprawdzone patenty, preparaty etc?

Link to comment
Share on other sites

Mam kierownicę i gałkę zmiany biegów obszyte skórą, która już się wyciera (120 tysięcy robi swoje), jak to teraz konserwować, żeby:

-preparat nie brudził rąk

-kierownica wyglądała po ludzku.

 

Macie jakieś sprawdzone patenty, preparaty etc?

U mojego kolegi w BMW jest bez śladów zużycia, a przebieg ma dużo większy, bo 320tys.km. Może miałeś licznik kręcony, albo Alfa to jednak gorsza jakość.

 

A preparat możesz użyć Gliptone, jest na forum osoba, która to sprzedaje.

Link to comment
Share on other sites

tak jak pisze muzycom, przydałyby się zdjęcia. Z kierownicami jest czasami śliski temat, bo w części przypadków uszkodzeń nie da się już niczym wypełnić i do uzyskania super rezultatów niezbędne jest szycie nowej skóry.

Wklej fotki a na pewno coś się wymyśli

Link to comment
Share on other sites

dscn1211k.jpgdscn1210.jpg Tak to wygląda, wytarcia są dużo bardziej widoczne odkąd wspaniałomyślnie wyczyściłem je wodą z ludwikiem :oops:

 

Poniżej bezpośrednie linki, bo nie działa dodawanie zdjęć z poziomu edycji postu:

http://img31.imageshack.us/i/dscn1210.jpg/

http://img156.imageshack.us/i/dscn1211k.jpg/

Link to comment
Share on other sites

  • Dystrybutor

Tutaj nie ma czego konserwować. Pozbyłeś się farby. na kierownicy winą jest zwykle tłuszcz i pot z naszych rąk. Ludwikiem usunąłeś wcześniej uszkodzoną farbę, która nie była zabezpieczona. Nie jest źle. Da się to zafarbować.

 

Procedura jest opisana tutaj:

http://lederzentrum.pl/czeste-pytania/t ... anych.html

 

Najważniejsze jest dobre odtłuszczenie powierzchni. Skóra w tym miejscu jest otwarta i chłonie tłuszcze. Jeśli nie zrobisz tego starannie farba nie będzie się trzymała.

Link to comment
Share on other sites

Masz 2 opcje:

 

na nowo obszyć kierownicę. (koszt nie jest wielki)

pokryć farbą. Generalnie uszkodzenia nie są wielkie, powinno być nieźle. Jednak może się zdarzyć, że będzie "inna" w dotyku.

 

Jak już załatwisz kierownicę pamiętaj, że pot ludzki szkodzi skórze. Za każdym razem jak myjesz auto z zewnątrz, przetrzyj kierownicę, gałkę i podłokietnik bardzo dobrze wyciśniętą z wody szmatką. Zakonserwować możesz łagodnym środkiem konserwującym, może być wodoodporny np. Gliptone GT13.

Link to comment
Share on other sites

  • Dystrybutor

Jednak może się zdarzyć, że będzie "inna" w dotyku.

 

Jeśli używasz dobrej farby i prawidłowo przeprowadzisz proces, nie ma o tym mowy.

Może to co najwyżej świadczyć o tym, że gdzieś się popełniło błąd :P

Link to comment
Share on other sites

Ja skórę na kierownicy, gałce dzwigni zmiany biegów oraz dzwigni ręcznego konserwuję za pomocą preparatu do skórzanej tapicerki firmy Moje Auto - musze przyznać ze jest o.k.

Link to comment
Share on other sites

  • Dystrybutor

Tak jak pisał Metys kierownice to śliski temat. :) Tak samo jak podłokietniki i boczki drzwi.

 

O ile z tymi, które były konserwowane od początku zwykle nie ma problemu, to przy czyszczeniu nieraz może się okazać że najzwyczajniej schodzi z nich farba. Winą jest tłuszcz.

 

Najbezpieczniej jest je odtłuścić benzyną do skóry, nie trzeć za mocno.

 

Jeśli chodzi o środek konserwujący to polecam:

http://sklep.lederzentrum.pl/leder-prot ... -p-23.html

Sam go używam do siodełka rowerowego, gdzie mi się tyłek nie może ślizgać.

 

Ważne jest abyś nie nałożył go za dużo, bo to czego skóra nie wchłonie zapolerujesz na powierzchni i nie ma mocnych będzie poślizg. Nakładasz delikatną warstwę i zostawiasz. Niech się samo wchłonie.

 

Ps. Najlepiej zawsze sprawdzić gdzieś na malej powierzchni jaki środek daje efekt i czy dobrze się wchłania.

Link to comment
Share on other sites

Tak jak pisał Metys kierownice to śliski temat. :) Tak samo jak podłokietniki i boczki drzwi.

 

O ile z tymi, które były konserwowane od początku zwykle nie ma problemu, to przy czyszczeniu nieraz może się okazać że najzwyczajniej schodzi z nich farba. Winą jest tłuszcz.

 

Najbezpieczniej jest je odtłuścić benzyną do skóry, nie trzeć za mocno.

 

Jeśli chodzi o środek konserwujący to polecam:

http://sklep.lederzentrum.pl/leder-prot ... -p-23.html

Sam go używam do siodełka rowerowego, gdzie mi się tyłek nie może ślizgać.

 

Ważne jest abyś nie nałożył go za dużo, bo to czego skóra nie wchłonie zapolerujesz na powierzchni i nie ma mocnych będzie poślizg. Nakładasz delikatną warstwę i zostawiasz. Niech się samo wchłonie.

 

Ps. Najlepiej zawsze sprawdzić gdzieś na malej powierzchni jaki środek daje efekt i czy dobrze się wchłania.

 

Benzyna do skór ? Hmmm... pierwsze słyszę :roll: Ale ona chyba brudu nie wyczyści ? Mam trójkolorowe szwy na kierownicy i muszę je czymś czyścić od czasu do czasu ale właśnie... to śliski temat :>

Link to comment
Share on other sites

  • Dystrybutor

Benzyna można by powiedzieć że ekstrakcyjna. Jednak jakość tych które można u nas kupić jest marna. Polecam zastępczo zipo do zapalniczek, albo jakąś lakierniczą.

 

Brudu na szwach za pomocą benzyny nie wyczyścisz. Za to benzyna świetnie zbiera tłuszcz, którego z kolei nie usuwają standardowe środki czyszczące. Praktycznie dopiero po odtłuszczeniu uzyskuje się na kierownicach efekt czystości.

 

Jednak ty masz problem z zabrudzeniami na tkaninie, nie na skórze.

 

Czym to wcześniej czyściłeś i czy coś w jakim stopniu pomogło? W jakim kolorze są nici - niebieski, biały, czerwony? Jakiego typu zabrudzenia, wyglądają na zatłuszczone czy przebarwienia w kolorze kierownicy czy może sąsiednich nici?

Link to comment
Share on other sites

(...)

U mojego kolegi w BMW jest bez śladów zużycia, a przebieg ma dużo większy, bo 320tys.km. Może miałeś licznik kręcony, albo Alfa to jednak gorsza jakość.

 

chyba raczej to pierwsze, albo ktoś tą AR jeździł tylko po placu manewrowym i namiętnie pieścił kierownicę :D moja ma 280k km przebiegu i skóra w zasadzie bez większych śladów zużycia.

Co do obszycia kierownicy skórą to cena ok 150zł a pewnie i taniej by się dało znaleźć ;)

Link to comment
Share on other sites

Benzyna można by powiedzieć że ekstrakcyjna. Jednak jakość tych które można u nas kupić jest marna. Polecam zastępczo zipo do zapalniczek, albo jakąś lakierniczą.

 

Brudu na szwach za pomocą benzyny nie wyczyścisz. Za to benzyna świetnie zbiera tłuszcz, którego z kolei nie usuwają standardowe środki czyszczące. Praktycznie dopiero po odtłuszczeniu uzyskuje się na kierownicach efekt czystości.

 

Jednak ty masz problem z zabrudzeniami na tkaninie, nie na skórze.

 

Czym to wcześniej czyściłeś i czy coś w jakim stopniu pomogło? W jakim kolorze są nici - niebieski, biały, czerwony? Jakiego typu zabrudzenia, wyglądają na zatłuszczone czy przebarwienia w kolorze kierownicy czy może sąsiednich nici?

 

No właśnie jeszcze niczym jej nie czyściłem a nici są w kolorze czerwonym i ciemno oraz jasno niebieskim ///M i powoli widać na nich po prostu brud.

Link to comment
Share on other sites

  • Dystrybutor

Spokojnie możesz spróbować środkiem do skóry + szczorteczka. Nie zrobi krzywdy tkaninie, a jesli bród jest standardowy powinien zejść.

 

Co do przebiegu kierownic, to nie ma reguły. Zalezy to od tylu czynników, że nie śmiał bym spekulować gdzie leży wina. Trochę tych kierownic już przerobiliśmy przez te pate lat i nie ma regóły.

 

Ważny jest zarówno przebieg, jakkość użytej skóry (mimo scisłych kontroli pamietajcie że to produkt naturalny i czasem zdażają sie wady w wykończeniu), sposób konserwacji, czyszczenia i w końcu samo ph potu właściciela.

 

Nieraz są różnice po 100k w tych samych modelach tej samej marki.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 8 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.