Jump to content

Folie samochodowe


Guest Łukasz-no1
 Share

Recommended Posts

Witam

 

Jak w temacie co byście polecili do czyszczenia i zabezpieczenia folii samochodowych,

a konkretnie mam oklejony dach czarną folią z połyskiem (Oracal), myślałem że folie można

traktować w przybliżeniu tak samo jak lakier samochodowy ale co niektórzy piszą żeby nie

stosować środków które zawierają destylaty ropy naftowej czyli trzeba by było się skłaniać

tylko ku woskom naturalnym, i tu mam kilka pytań:

 

Jakie mogą być konsekwencje stosowania środków które zawierają destylanty ropy naftowej na Folii.

 

Czy wszystkie hybrydy/syntetyczne woski zawierają takowe destylanty (nie mam takiej wiedzy co siedzi w składzie danego wosku/sealanta)

 

Czy któryś z tych wosków/sealantów można bez obaw stosować na folii (takie posiadam)

FK1000, Megs 16, Colli 845, PB EX-P

 

Są jakieś dedykowane clinery do folii (IPA będzie ok)

 

Z dedykowanych Sroków do zabezpieczania folii można znaleźć Xpel Film Sealant

czy jest coś jeszcze.

 

Jak ktoś już zabezpieczał folie samochodowa niech napisze jak to przebiegało i czego użył.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Krotkie zalecenie porducenta:

 

"The car should be left at the application temperature

for additional 24 hours. After approximately three days

the film will stick so tightly to the car that you can take

the car through a car wash without any problems.

No polish should by applied to the car for at least

three weeks after wrapping. Only wax-free, silicone or

Teflon polishes should be used for plastic surfaces.

No high-pressure cleaning or caustic chemicals

should be used for cleaning the car.

For further practical information see ORAFOL’s “Car

wrapping” CD."

 

Za chwile postaram sie znalesc cos wieciej.

Link to comment
Share on other sites

Przy foliach Oracal podają "Folia odporna jest na większość olei, smarów, paliw,

rozpuszczalników alifatycznych, słabych kwasów, soli i alkaliów"

 

Czyli woskować tym samym co lakier i czyścic clinerem (bez właściwości ściernych) czy nie

:idea: bo już się w tym gubię.

Link to comment
Share on other sites

Odporna chyba w tym sensie ze nie speka czy cus, bo jak ja polejesz olejem to na bank wpije. Staram sie znalesc wiecej info w tym temacie, ale sam producent nie za bardzo sie rozpisuje i nie ma zadnych dedykowaych srodkow. Podejrzewam ze folie masz na dachu wiec za bardzo bym sie nie szczypal, bo tam aplkacja jest latwa i folia nie jest rozicagana, pozatym nie jet narazona na wieksze naprezenia. Jak juz pisalem w innym temacie, ja na folie kladlem juz srodki to mycia felg,silnikow, rozpuszczalnik i koncentrat aktywnej piany i nic jej nie bylo, a stosowalem te srodki na mocno naciagnietej folii. Niestety co do woskowanie za bardzo doswiadczenia nie mam.

 

Jutro jade na szkolenie z aplikacji folii do zmiany koloru i folii ochronnych, postaram sie cos dowiedziec wiecej.

Link to comment
Share on other sites

Jutro jade na szkolenie z aplikacji folii do zmiany koloru i folii ochronnych, postaram sie cos dowiedziec wiecej.
Fajnie by było dostać wiadomość od źródła,

jak coś to będę czekał co Ci tam powiedzą w temacie czyszczenia clinerami i woskowania folii.

 

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Czyściłem i zabezpieczałem większość folii przystosowanych do oklejania aut: matowe,kredowe,poł-matowe,z połyskiem,imitacja-Karbonu, takich firm jak: oracal, avery, 3M i inne z niżej półki.

 

Robiłem to kosmetykami sv do zwykłych lakierów (i nie miałem żadnych problemów), na dzień dzisiejszy weszła seria Opaque do lakierów i folii matowych - tutaj masz prace anglików przy użyciu tych kosmetyków http://www.detailingbliss.com/forum/sho ... -black.htm (nie wiem czy można wrzucać linki do innych forum?? jeśli tak to sorry i proszę o usunięcie)

 

nie wiem jak folie zachowują sie przy stosowaniu innych kosmetyków, raz usuwałem smołę z folii białej kredowej przy pomocy benzyny ekstrakcyjnej i nie zauważyłem żadnej szkodliwości

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

bo taka akcja byla ze ktos wzial benzyne ekstrakcyjna na pieluche tetrową i troche czyścił stary klej od innej naklejki ktora byla przyklejona na folie i tak jakby ta folia w tym miejscu zmatowiała, albo po prostu ten stary klej jakos sie tak rozpuścił (i trzeba go porzadnie czymś usunać)

Link to comment
Share on other sites

Wiec na pewno bedzie to folia wylewana, IMO nic sie dziac nie powinno chyba ze kleja jakas chnszczyzna. Az jutro sprawdze efek tozpuszczalnika na polysku. Kolega przetral szmatka czy cioral ta szmata ze az wiory lecialy? :)

Link to comment
Share on other sites

Kolega przetral szmatka czy cioral ta szmata ze az wiory lecialy

 

troszeczke tam pomęczył, ale zobaczyl co sie dzieje to przestał :)

 

obstawiamy, ze to moze wlasnie ten stary klej jakos sie tak rozpuścił na tej folii. no ale moglo sie cos stac jeszcze z folią :/

Link to comment
Share on other sites

Jutro przetestuje na folii z polyskiem, bo jak narazie darlem rozpuszczalnikiem tylko po macie. Masz jakas fote?

Czy cos moglo sie stac, w sumie jak najbardziej, kazdy producent przestrzega przed traktowaniem folii srodkami zracymi.

Link to comment
Share on other sites

Masz jakas fote?

 

zdjecia nie mam, ale no wyglada jak zwykly lakier ktos by poszorował czyms, czyli to miejsce wyglada jakby matowe sie zrobiło a nie blyszczace.

 

yy wlasnie sie dowiedzialem ze to bylo nitro , nie rozpuszczalnik :D

Link to comment
Share on other sites

m1chal, co rozumiesz pod pojęciem "zwykły" ? Rozpuszczalnik/rozcieńczalnik ma za zadanie rozpuszczać/rozcieńczać tyle że niektóre są słabsze (denaturat, benzyna ekstrakcyjna) a inne bardziej agresywne (aceton, nitro, terpentyna, itp.) Spotkałem się z rozcieńczalnikiem "uniwersalnym" ale w jego składzie czuć było ksylen więc pewnie to jakaś mieszanka. Na dobrą sprawę nawet zwykła woda może być rozpuszczalnikiem ale to już się ot zrobił ;) ogólnie z wszelkimi plastikowymi rzeczami czy foliami trzeba się obchodzić bardzo ostrożnie z mocna chemią i najlepiej zrobić próbę w niewidocznym miejscu jak zadziała,czy nie zmieni powierzchni, nie odbarwi itp. pzdr

Link to comment
Share on other sites

iektóre są słabsze (denaturat, benzyna ekstrakcyjna) a inne bardziej agresywne (aceton, nitro, terpentyna, itp.)

 

i wlasnie o te dwa mi chodzilo :) benzyne ekstrakcyjna i nitro :) czyli słabszy i mocniejszy

Link to comment
Share on other sites

Sorka za opoznienie. Wlasnie zrobilem test, tarlem szmatka z nitro po kawalku folii jakies 2 minutki i nic jej nie jest. Potem wylalem troche na folie i zostawilem na minute, troche ja zezarlo, widac plame ale nie stracila polysku. Zaraz wkleje fote. Testowalem na oracalu 970.

 

EDIT:

 

Tu folia jeszcze na papierze silikonowym, po prawej byl rozpuszczalnik, jak widac nie ma na niej sladu.

 

img0715aj.jpg

 

Po odklejeniu od papieru widac ze folia jest mocno rozmiekczona, po naklejeniu wyglada caliem normalnie, polysk jest dalej. Na focie jest masa babli, a to dlatego ze folia byla b. miekka, ale dalo sie ja nakleic normalnie. Generalnie widac ogromna reakcje nitro na folie ale na perwno folia nie zmatowiala. Gdyby byla naklejona na auto mysle ze nie zauwazylbym roznicy.

 

 

img0717ge.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.