Skocz do zawartości

Czarna Perła z wadą


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Samochód umyty i nawoskowany.

 

Z daleka wygląda ok.

hn15001.jpg

hn15002.jpg

 

jednak jeśli przyjrzeć się bliżej...

hn15003.jpg

odbity obraz wygląda tak, jakby odbijał się od nierównej powierzchni - składającej się z wielu małych płaskich powierzchni.

hn15004.jpg

 

Widać to szczególnie dobrze, kiedy w lakierze odbijają się przedmioty o regularnych kształtach i liniach prostych (np. budynki). Linie proste nie mają ciągłości. Na całej powierzchni "zygzakują".

 

Co to jest?

Opublikowano

Są trzy możliwości:

- szpachla i powtórne malowanie

- podwójny lakier

- wada/przypadłość fabryczna

Jeśli auto jest nowe to do uszkodzeń dochodzi dość często nawet podczas transportu.

 

Warto wspomnieć że zjawisko ma miejsce w którym najczęściej dochodzi do zacieków podczas nieumiejętnego lakierowania.

 

Niestety aparat nie jest w stanie ostatecznie oddać wiernie skali zjawiska.

Opublikowano

Tak samochód jest nowy.

Efekt występuje na całej powierzchni lakierowanych blach.

 

Czy poza zmniejszeniem estetyki taka wada ma inne negatywne konsekwencję?

 

Czy powinienem reklamować auto?

Opublikowano

Jest to normalna najzwyklejsza fabryczna morka. Jak pójdziesz z reklamacją to Cię wyśmieją. Jeśli chcesz mieć lustro to papier ścierny i jazda, ale to by już była profanacja.

Opublikowano

Jeśli to niewielka morka to jak wspomniano jest to norma na każdym aucie.

Każde auto lakierowane w fabryce ma małą morkę i nie jest w żadnym wypadku powód do reklamacji.

 

Zakładam że ostatnie zdjęcie było robione z baaardzo bliska.

Opublikowano

Faktycznie najpierw użyłem Meguiar's Cleaner Wax,

a na to poszedł Meguiar's NXT Generation Tech Wax.

Opublikowano

Dlatego że na nowym aucie klaru jest przeważnie 40um, żeby pozbyć się morki musisz zetrzeć około 20-25um, a czasami i więcej. Polerką zetrzesz jeszcze z 5um i zostaje cienka błonka bez głębi :D Takie rzeczy robi się na samochodach lakierowanych i specjalnie przygotowanych pod to żeby były lustro, 5-6 warstw klaru i w ch.j roboty bo nie da się tego zrobić na raz. I nie tylko moim zdaniem ale nie jest to wcale takie ładne.

Opublikowano

Wykończenie lakieru na "lustro" jest oczywiście kwestią gustu, nie każdemu się musi podobać. Usunięcie morki to faktycznie bardzo dużo żmudnej pracy, ale nie koniecznie musi oznaczać pozostawienie cienkiej błonki lakieru. Żeby usunąć większość efektu falowania powierzchni wystarcza ściągnięcie 5 - 15 μm lakieru bezbarwnego. To oczywiście dość dużo, jednak osoby którym morka bardzo przeszkadza (ostatecznie da się z tym w końcu jakoś żyć;) są skłonne usuwać ją z fabrycznie nowych samochodów. Nie każde auto się do takiego zabiegu kwalifikuje, jest to zależne od grubości lakieru. Jednak usuwając morkę, którą w uproszczeniu moglibyśmy porównać do terenu pagórkowatego, ścinamy tylko szczyty pagórków nie ingerując w doliny. Aż tak drastycznie więc lakieru nie spłycamy, wyrównujemy tylko powierzchnię.

  • Administrator
Opublikowano

No i niestety nie każdą morke można usunąć polerowaniem, np. u mnie jest na bazie a nie na bezbarwnym, i nic z tym nie zrobie.

  • Administrator
Opublikowano

Tomasz KRK Carnauba, tak,jechałem papierem i nic. Z resztą to dość wyraźnie widać jeśli się przyjrzeć z bliska.

Opublikowano

Evo nie da się zrobić morki na bazie! Jeśli już jest to na podkładzie, ale i tak do usunięcia.

 

[ Dodano: 14 Wrzesień 2010, 22:16 ]

tak,jechałem papierem i nic.

 

Trza na klocku lub maciarką

Opublikowano
Jeśli już jest to na podkładzie, ale i tak do usunięcia
Oczywiście przed kolejnymi etapami lakierowania. Bo raczej mory na podkładzie nie usuniesz jak już jest polakierowany w całości ;)
  • Administrator
Opublikowano
Evo nie da się zrobić morki na bazie! Jeśli już jest to na podkładzie, ale i tak do usunięcia.

 

Jak usuwasz morke na podkładzie ?

  • Administrator
Opublikowano

miki, nie wnikam, może i jest na podkładzie, nie wiem. Wiem za to że elementy oryginalne na których była morka można zrobić na lustro, a tam gdzie było lakierowane nie, po darciu papierem dalej widać że coś jest nie tak, mimo że klar jest gładki.

Opublikowano

Evo ciężko jest coś powiedzieć jeśli się tego nie widzi, ale nawet takie rzeczy jak posiadana szpachla, mapy pod klarem i inne dziwne zjawiska można bezproblemowo usunąć więc nie wiem jaki masz problem z twoją morką. Weź papier 2000, klocek, wodę i ściągaczkę i potrzyj przez chwilę, z ciągnij wodę ściągaczką i wtedy zobacz czy na całej powierzchni jest już matowe czy nadal są gdzieś jakieś prześwity świecącego klaru. Jeśli całe będzie matowe to nie ma prawa być morki. Nie przetrzyj się gdzie do bazy :D

  • Administrator
Opublikowano

Wiem jak się usuwa morke papierem, robiłem to na kilku autach ale dziękuje za porady :P Być może to co mam u siebie wymaga mocniejszego darcia niż zwykle, ale nie mam jakoś chęci tego sprawdzania.

Opublikowano

Problem zniknął.

Niestety wraz z samochodem, zestawem kosmetyków i 3 warstwami nałożonego wosku :(

 

hn15005.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.