Skocz do zawartości

Honda VFR 800 - powrót na drogi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, nie jest to co prawda detailingowy temat (jeśli narusza zasady to usuńcie) ale pomyślałem, że warto by rozruszać trochę dział na forum 🙂 

Mój nowy nabytek Honda VFR 800 FI, kupiona zupełnie przez przypadek. Sąsiad mojego kolegi miał ją od 15 lat z czego przez ból pleców i operacje biodra stała przez ostatnie 10 lat więc poprosił go aby znalazł kupca na motor. Właścicielowi nie chciało bawić w ogłoszenia chciał też aby motor trafił w dobre ręce, kolega sam posiada już 2 motocykle więc poinformował mnie. Po obejrzeniu już wiedziałem, że będzie moja 🙂 

Z plusów:

- Czysta historia (jeden właściciel w Włoszech od którego odkupiła go siostra właściciela mieszkająca tam na stałe) brak śladów wypadku ani przeróbek,

- motocykl jest kompletny, nic nie kombinowane/dorabiane 

- praca silnika oraz ogólny stan mimo tak długiego postoju

- masa smaczków które w tak starych pojazdach przeważnie gdzieś giną jak oryginalne książki serwisowe, breloki i naklejki włoskiego dealera Honda Tresoldi

- cena zakupu.

 

Z minusów:

- Motocykl stał 10 lat,

- jest trochę zaniedbań bieżącego serwisu,

- motocykl miał jakąś niedużą wywrotkę, ucierpiały tylko owiewki.

 

Po co to kupiłem? Przecież to stare padło nie lepiej było kupić coś nowego? 😄 Kupiłem bo lubię się pogrzebać przy motorach, poza tym widzę w tej Hondzie jeszcze sporo życia, wszystko zrobię sam więc koszta mnie nie powinny zabić. Przez wielu konkretnie ten model VFR jest uważany za legendarny ponieważ jako ostatni w historii posiada rozrząd na kołach zębatych. Fajnie jest też się przejechać czymś starszym dla odmiany. 

 

Tak owiewki do niej mam tylko są zdjęte na potrzeby serwisu

mhUBOuA.jpeg

eBhblby.jpeg

YlrHRfW.jpeg

MQ5lVuc.jpeg

 

Wiele rzeczy jest do zrobienia na już po tym 10 letnim postoju nie wiedziałem od czego zacząć więc zerknąłem na ten zarośnięty układ napędowy

 

G4fXPtP.jpeg

Komuś wciągneło sznurówkę xD

SO4O8PY.jpeg

Dxe590O.jpeg

 

Jest sporo lepiej

 

NWo6rZQ.jpeg

9VpnLVA.jpeg

 

Wyczyściłem też slizg dolny i górny oraz cały wahacz ale zdjęć brak 😞 Łańcuch po naciągnięciu jeszcze jako tako ale wymiana zbliża się wielkimi krokami.

 

Kolejna rzecz jaka wymagała natychmiastowej interwencji to wysprzęglik i pompa sprzęgła. Płyn zamienił się w brązową maź, wycieki z wysprzęglika i w rezultacie klamka sprzęgła działa tragicznie.

 

Stan płynu w zbiorniczku, sporo poniżej co wskazuje na wycieki. Kolor to osobna kwestia.

7FNsR6L.jpeg

Tutaj już po wstępnym czyszczeniu

8144ERh.jpeg

Kolor płynu spuszczonego z wysprzęglika

0CM11co.jpeg

 

Szybki rzut oka na serwisówkę

J8uzbJu.jpeg

M426f4S.jpeg

 

Zestaw regeneracyjny 

FjA3h1f.jpeg

 

Uszczelki zjedzone, wymiana była konieczna

 

rHl64K7.jpeg

 

Zbiorniczek na gotowo

 

3XLCngR.jpeg

I0h2q2s.jpeg

4qIHB40.jpeg

 

Przewód hydrauliczny dokręcamy z momentem jak podaje serwisówka

 

hdmWfpl.jpeg

 

Pompa gotowa teraz do wysprzęglika

Cbjadmp.jpeg

 

xD

 

rWgYETn.jpeg

 

Tłok zacięty pracuje zero jedynkowo, przeskakuje między dwie pozycje full ON i full OFF temu wyczucie tego motocykla było praktycznie niemożliwe. 

bMBOEWc.jpeg

mH7fuUX.jpeg

 

Cylinderek na szczęscie jest ok

WkUwVnq.jpeg

 

Tłok agonia

 

OCXJBev.jpeg

 

Cylinderek po czyszczeniu zdecydowanie nadaje się do ponownego użytku 🙂

 

tSk3ENs.jpeg

 

Uszczelka tłoka wyżarta, nic dziwnego ze ciekło

 

kG2htV6.jpeg

 

Tłoczek po czyszczeniu ma wżery ale sprawdziłem pasowanie tłok cylinder i jest bardzo luźne (ponad 1mm) więc to uszczelka ma najwiecej do roboty i mimo wżerów to może działać (i oby działało bo tłoczek jest bardzo ciężki do zdobycia)

9Ezgvno.jpeg

IRYFX37.jpeg

kpQhNdA.jpeg

 

Teraz można zalać i odpowietrzyć cały układ 🙂

 

 

lMZnK3b.jpeg

Xw0Zfg3.jpeg

 

Klamka działa bez porównania lepiej, w sumie to teraz mozna powiedzieć, że wogole działa. Przy okazji wyczyściłem klamke z starego smaru który zamienił się w substancje gumowo/klejową. Wszystko nasmarowane i złożone 🙂 

 

Ktoś przytrzasnął osłoną przedniej zebatki kabel od stopki bocznej w efekcie motocykl od razu gaśnie po wrzuceniu biegu, na szczęście nic groźnego.

 

ity7ZcR.jpeg

OOzWJqS.jpeg

ZOoU6XR.jpeg

QCPx9re.jpeg

 

Mimo, że klamka sprzęgła działa już prawidłowo to sprzęgło łapie na samej górze, ciężko jeździ się tym motocyklem. 

Tak więc spuszczam olej i biorę się za wymianę sprzęgła

QfTXyqJ.jpeg

UJxCQZC.jpeg

cC08Ek0.jpeg

 

Nowe tarcze sie moczą, EBC standarowej serii. 

i5kRjY7.jpeg

a3LxRCD.jpeg

 

Jakoś mnie to nie dziwi, przekładki spalone

P952FJB.jpeg

Tarcze zwęglone

k1gYwNh.jpeg

Przekładki wyczyściłem szarą włókniną

zPS8vfF.jpeg

 

Serwisówka podaje max limit krzywizny 0.4mm, przekładki mieszczą sie w tym limicie z sporym zapasem więc zostaną ponownie użyte.

5LYreGt.jpeg

 

pqPFHFs.jpeg

 

Asn5i8h.jpeg

Nowe sprężyny docisku

RjuJmjH.jpeg

zye330d.jpeg

Nowa uszczelka dekla

Iq7Unzs.jpeg

WAXWVVi.jpeg

 

NvvTXQn.jpeg

cwTcoCk.jpeg

 

Po pierwszym odpaleniu silnik zassał sporo oleju do filtra więc nie patrzcie, że zalane ponad full 🙂

IWwh8Aj.jpeg

 

 

Teraz sprzęgło działa jak trzeba jazda znów staje się przyjemnością 😄 Jak się podoba seria to będę aktualizować. 

 

 

 

 

 

 

  • Lubię to 8
  • Super 2
Opublikowano

@DaV Chętnie zobaczę kolejne aktualności tego tematu. Lubię jak ktoś daje życie sprzętu już rzadkiemu który z uwagi na wiek jego naprawy są opłacalne tylko wtedy jak ktoś dłubie samemu, bo inaczej jest skazany na wymarcie. A często niewiele pracy i znowu może cieszyć i dawać fun na drodze 😊😍

Opublikowano

@DaV dołączam się, wrzucaj update jak tylko możesz. Zawsze fajnie przy kawie poczytać. A że człowiek nie ma FB, Instagrama itp to często zaglądam na forum i chętnie sprawdzam każdy forumowy ruch. Druga sprawa, że sam po 4 latach bez motocykla ostatnio dwie sztuki zakupiłem i miłość do dwóch kółek znów wróciła 

Opublikowano

@DaV ja też będę zaglądał tutaj. Bardzo fajnie działasz. Sam ostatnio wkręciłem sobie takiego "turystę" tylko że u mnie w głowie siedzi Yamaha FJR 1300.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.