superz666 Opublikowano 11 Maja Zgłoś Opublikowano 11 Maja Hej, Jestem właścicielem 7-letniego BMW. Niestety po ostatniej zimie lakier, szczególnie na masce i zderzaku, uległ znacznemu uszkodzeniu. Zderzak już w momencie zakupu kwalifikował się do ponownego lakierowania, a maska posiadała wiele odprysków, głównie od jazdy po autostradzie. Po 7 latach również są liczne mikrorysy oraz większe ryski które mam nadzieję że mogą zejść podczas renowacji lakieru. Zastanawiam się, które zabiegi detailingowe mają jeszcze sens w przypadku używanego samochodu, a które lepiej sobie odpuścić – zależy mi zarówno na estetyce, jak i rozsądku finansowym. Planuję zrealizować poniższe punkty (oczywiście z pomocą profesjonalnego studia detailingowego, którego także poszukuję Warszawa, Lublin lub Podkarpackie): 1. Renowacja lakieru + korekta. Czy warto robić zaprawki na licznych odpryskach maski, czy przy dużej ilości uszkodzeń lepiej już rozważyć jej lakierowanie? Obawiam się, że zaprawki mogą wyglądać nieestetycznie lub być nieopłacalne. 2. Malowanie zderzaka – tu decyzja raczej przesądzona. Zastanawiam się natomiast nad dodatkowym zabezpieczeniem: czy warto zastosować folię PPF na nowo polakierowanym zderzaku? 3. Powłoka ochronna (ceramiczna vs elastomerowa) – czy w przypadku starszego auta warto jeszcze inwestować w tego typu zabezpieczenia, czy może lepiej sobie darować? 4. Folia PPF na cały front auta. Zdaję sobie sprawę z kosztów i skuteczności tego rozwiązania, ale czy przy starszym aucie z widocznymi odpryskami ma to jeszcze praktyczny sens? 5. Folia PPF na reflektory, słupki B (piano black) i wnęki klamek. 6. Renowacja wnętrza: plastiki piano black oraz miejscowe przetarcia na skórzanej tapicerce. 7. Usunięcie wgniecenia na tylnym nadkolu – raczej oczywisty zabieg, który warto wykonać. Chciałbym poznać Wasze opinie: czy warto realizować cały ten plan, czy może ograniczyć się tylko do wybranych elementów? Mam świadomość, że „można zrobić wszystko”, jeśli są na to środki, ale zależy mi na podejściu praktycznym – czy to się po prostu opłaca w kontekście 7-letniego samochodu? Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i wskazowki.
Mumins Opublikowano 11 Maja Zgłoś Opublikowano 11 Maja Cześć. 7-mio letnie auto reprezentuje jeszcze dość znaczną wartość więc jeżeli planujesz dalszą eksploatację, sugeruję unikanie półśrodków i polakierowanie zderzaka i maski. Kwestia zabezpieczenia to druga sprawa - pytanie, czego oczekujesz? Często zyski (połysk, "odporność chemiczna", trwałość), są niewspółmierne do strat (wiecznie brudne, oblepione kurzem po deszczu auto w okresach przejściowych, zwiększona podatność na waterspoty) w przypadku powłok. Może dla Ciebie najlepszą opcją będzie odświeżenie lakieru i stosowanie qd po myciu i to Cię usatysfakcjonuje. Podałeś szereg rozwiązań, nie pisząc nic o swoich wymaganiach.
karacz Opublikowano 11 Maja Zgłoś Opublikowano 11 Maja 10 minut temu, Mumins napisał(a): Cześć. 7-mio letnie auto reprezentuje jeszcze dość znaczną wartość więc jeżeli planujesz dalszą eksploatację, sugeruję unikanie półśrodków i polakierowanie zderzaka i maski. Kwestia zabezpieczenia to druga sprawa - pytanie, czego oczekujesz? Często zyski (połysk, "odporność chemiczna", trwałość), są niewspółmierne do strat (wiecznie brudne, oblepione kurzem po deszczu auto w okresach przejściowych, zwiększona podatność na waterspoty) w przypadku powłok. Może dla Ciebie najlepszą opcją będzie odświeżenie lakieru i stosowanie qd po myciu i to Cię usatysfakcjonuje. Podałeś szereg rozwiązań, nie pisząc nic o swoich wymaganiach. Przy okazji. Da się jakoś zweryfikować i dobrze wybrać lakiernika do pomalowania zderzaka/maski? aby mimo dobrania koloru po VINIE nie było auto w 3 kolorach?
superz666 Opublikowano 11 Maja Autor Zgłoś Opublikowano 11 Maja 58 minut temu, Mumins napisał(a): Cześć. 7-mio letnie auto reprezentuje jeszcze dość znaczną wartość więc jeżeli planujesz dalszą eksploatację, sugeruję unikanie półśrodków i polakierowanie zderzaka i maski. Kwestia zabezpieczenia to druga sprawa - pytanie, czego oczekujesz? Często zyski (połysk, "odporność chemiczna", trwałość), są niewspółmierne do strat (wiecznie brudne, oblepione kurzem po deszczu auto w okresach przejściowych, zwiększona podatność na waterspoty) w przypadku powłok. Może dla Ciebie najlepszą opcją będzie odświeżenie lakieru i stosowanie qd po myciu i to Cię usatysfakcjonuje. Podałeś szereg rozwiązań, nie pisząc nic o swoich wymaganiach. Dzięki za odpowiedź. Chciałbym odświeżyć wygląd samochodu i utrzymać go w dobrej kondycji. Nie mam możliwości mycia go ręcznie dlatego od czasu do czasu daje go na mycie do studia. Zależy mi aby czyszczenie na myjni bezdotykowej było łatwiejsze. Dodatkowo chciałbym go zabezpieczyć przed czynnikami UV oraz zwiększyć odporność na zarysowania. Po trasach myje go na myjce bezdotykowej ale efekt jest mizerny. Nawet po wosku efekt mycia nie jest dobry a wiem że nie będzie doskonały jak nie włączę do tego mechanicznej części. Nie ukrywam największy mam problem z rysami które mnie irytują i chciałbym zmniejszyć efekt i powstawania bez bania się że użyje rękawicy do mycia maski i porysuje ja... Na plus również jest niska częstość serwisowania powłoki. Chciałbym uchronić samochód od odprysków po jeździe autostrada ale tutaj tylko PPF da taka możliwość.
zeea Opublikowano 11 Maja Zgłoś Opublikowano 11 Maja 1) Jeśli lakier wygląda słabo, posiada rysy i dawno nie był odświeżony to wręcz konieczna opcja przed kolejnymi etapami zabezpieczenia 2) Piszesz że po jeździ autostradą ble ble ble. Wnioskuję, że robisz trasy i drogi szybkiego ruchu więc jeśli tylko Cię stać to zainwestowałbym w PPF - szczególnie jeśli pokusisz się wcześniej o lakierowanie jak wspominałeś. Jeśli koszt Cię przerastają to wiadomo nie było tematu. 3) Obowiązkowo. Wiek tu nie ma znaczenia, ale pamiętać trzeba, że o powłokę również trzeba dbać. 4) Jak wspomniałem wyżej warto jeśli chcesz utrzymać samochód w naprawdę dobrym stanie i robisz często trasy głównie szybkiego ruchu. Wszelkie defekty lakiernicze przed klejeniem foli są usuwane. 5) Tak. 6) Kwestia budżetu i faktu jak mocno Ci to przeszkadza 7) sam sobie odpowiedziałeś
superz666 Opublikowano 11 Maja Autor Zgłoś Opublikowano 11 Maja Czy znacie/polecacie jakieś studio w Warszawie lub okolicach który byłby wykonać wyżej wymienione operacje? Kiedy wybrać powłokę ceramiczna a elastomerowa? A może inna powłoka jest warta uwagi?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się