Jump to content

Mercedes-Benz W210 1999 (srebrny)


michal55yh
 Share

Recommended Posts

Powoli zabieram się za robienie mojego auta. Przez ostatnie dwa dni zajmowałem się wnętrzem (z zewnątrz zabiorę się później). Brudne strasznie nie było (dlatego nie mam zdjęć przed) ale wiadomo że miało prawo się ubrudzić.

Na początku wyprałem tapicerkę. Użyłem do tego rozcieńczonego APC od Megsa, szczoteczki (używałem ją tylko do podłogi) i mojego odkurzacza Zelmer Aquawelt do wyciągania brudnej wody. Tapicerka teraz jest miła w dotyku i ładnie pachnie. Następnie umyłem szyby od wewnątrz jakimś środkiem z Lidla do szyb samochodowych. Potem myłem plastiki wszystkie rozcieńczonym APC i wycierałem MF. Na to nałożyłem PB NL. Muszę powiedzieć że jest to bardzo fajny środek, fajnie się go nakłada, przywraca ładny kolor, jest matowy, wydajny i ładnie pachnie. Drewienka przeleciałem FK 1000P HI Temp Paste Wax. Skórę umyłem płynem z Colourlock a zabezpieczyłem MEGUIARS GOLD CLASS RICH LEATHER CLEANER AND CONDITIONER. Na końcu wnętrze spryskałem zapachem AIR FRESHENER "LEATHER" od PB (bardzo przyjemny zapach, ciekawe tylko ile czasu będzie się trzymał w aucie). Z pracy jestem zadowolony, środki pielęgnujące dużo mi pomogły i ułatwiły pracę.

 

Zdjęcia po przeprowadzonym czyszczeniu

cd8d3921e7679b3fm.jpg c9dce1d49887e3cfm.jpg 8d7c95333671bea5m.jpg

3e51880707cac7aam.jpg 2cb5e2054b5a9e95m.jpg f377b1382c8ba735m.jpg

ecaaacf5307bb24em.jpg 58dd0e0b7ebdec29m.jpg

b781cf3d101cc998m.jpg 1b3d027e6f609924m.jpg 368b4d28ed450d31m.jpg

 

I jeszcze taki mały 50/50 po zastosowaniu PB NL (skąd ta plama to nie wiem, ważne że jej teraz nie ma :-] )

29f2c9785d961c16m.jpg

 

I jak efekty? Mogą być jak na początkującego?

Link to comment
Share on other sites

Przebieg to prawie 300 tys km. Taki średni (te auta powinny mieć coś w tej okolicy). Widać to po pedale hamulca i po dywaniku. Najgorszą rzeczą jest plama po rozlanej kawie na daszku od liczników, niestety wsiąkła w tą "skórę" (nie wiem jak to nazwać, wygląda jakby skóra albo miękki plastik) i nie idzie jej już wybawić. Ale i tak sporo zeszło, zostały małe plamki tylko, mało widoczne.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Hamulec właśnie zauważyłem że lekko zużyty ale kierownica i siedzenie kierowcy w bardzo dobrym stanie :good:

Ciekawe ile na prawdę mają przebiegu auta z ogłoszeń gdzie podają 200 tys. a kierownica i fotele się rozpadają :D

Link to comment
Share on other sites

Ostatnio chciałem przelecieć UC dach, powiem że trochę rys usunął ale trochę zostawił. Zastanawiam się zatem nad przeleceniem auta środkami PB, SSR2, 1 lub nawet 3 jeżeli nie zda efektu 2. Muszę jeszcze poszukać IPA, ciekawe czy znajdę w Bolesławcu coś takiego :o

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Fajne auto, niezła robota;) Co do wgniotki po kasztanie, to chyba większość z nas ma jakieś małe wgniotki, nie wiem czy suchy lód działa, ale na pewno nie używaj rzeczy typu ding-king (po rozeznaniu się w temacie przez 3 dni w necie i czytaniu komentarzy tak mówię, nie z doświadczenia- też mam wgniotkę na załamaniu drzwi, od jakiegoś 'miłego' kierowcy zaopatrzenia i jego otwierania drzwi z rozmachem...)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Dokończyłem polerkę auta z zewnątrz. Użyłem do tego:

-lakier

+ mycie szamponem aktywnym z Autolandu metodą na dwa wiadra, niektóre miejsca APC oraz benzyną ekstrakcyjną (usuwałem smołę),

+ glinkowanie glinką Sonaxa,

+ polerowanie pastami SSR Poorboysa,

+ oczyszczenie powierzchni za pomocą AG SRP (2 warstwy),

+ wosk FK 1000P (1 warstwa, na drugą mi brakło wosku),

- koła i okolice myte za pomocą APC

- chromowane elementy przeleciałem pastą do chromu z TW

- szyby zwykłym płynem do mycia szyb

 

Używałem gąbek z Megsa i wielu mikrofibr.

 

Zdjęcia mam tylko po procesie i na dodatek bez lampy

15c5a0b61ff07d98m.jpg 9cd213d566a86193m.jpg 9deee3bfb40a1f39m.jpg 46b869d7c55e864bm.jpg

fab1d694fec3e6eam.jpg e9a0c8f033fa56bcm.jpg cde50d6f2e9be419m.jpg

 

Po jednej warstwie wosku auto zmieniło odcień, fajny efekt zyskało. Ciekawe co by było po dwóch warstwach...

Link to comment
Share on other sites

Używałem APC Megsa, fajnie się sprawuje tylko sądziłem że lepiej będzie się pienił. Z glinką Sonaxa dobrze mi się pracowało, jednakże profesjonaliści z forum polecają inne glinki.

Auto było w kilku miejscach malowane (rdza) i na drzwiach wyszła taka jakby plama widoczna w słońcu lub pod kątem, niektóre elementy są dobrze pomalowane, niektóre trochę zepsute, ale nie mam teraz pieniędzy na poprawianie tego.

Lampy na początku potraktowałem papierami ściernymi 800, 1500, 2000, 2500, później UC jednakże po czasie poprawiłem je pastami SSR i nałożyłem wosk.

Link to comment
Share on other sites

Cześć!

 

Wygląda elegancko! Dobra robota :)

 

Powiedz z ciekawości jak wygląda kwestia korozji w Twoim egzemplarzu?

 

Pzdr

Link to comment
Share on other sites

Mówią że te Mercedesy strasznie gniją, ale patrząc na inne marki w tych rocznikach lub dużo młodszych to nie jest tak tragicznie. Jedyne co mnie cieszy to to, że rdza jest powierzchowna, a w środku wraz z podłogą jest wszystko ok.

Link to comment
Share on other sites

a w środku wraz z podłogą jest wszystko ok.

Dokładnie. Choć ja swoją C-klasę jak malowałem, to wymalowałem prawie cały przód od wewnątrz farbą antykorozyjną, czarną :)

 

Nie napisałeś czym polerowałeś. Ręcznie czy maszynka? Jeśli tak to o szczegóły prosimy Michale. :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.