Jump to content

Lanos Sedan 2001 - cegiełka. Stan? Fatalny...


Recommended Posts

Cześć wszem obecnym ;)

 

Nie jestem żaden profesionalista. Od 16 roku życia pragnę, by auta pod domkiem zawsze wyglądały jak najlpiej. Oglądałem te wszystkie zdjęcia w Internecie, na forach i tylko oczka mi się błyszczały od ich "bling blingów" - oczywiście chodzi mi o mokre włoszki, hehe.

 

Kiedy odebrałem swoje auto od lakiernika i zobaczyłem masakryczną ilość swirlsów i hologramów (coś jak na zielonej E34 po malowaniu maski i klapy pare tematów wcześniej), powiedziałem koniec, to trzeba zmienić. No i zacząłem się interesować mechanicznym upiększaniem lakierów.

 

Pracuję na najtańszej, rotacyjnej polerce, chyba za 60zł. Jest miękki pad i nie za duże obroty, więć szkód dużych narobić się nie da. Fakt, marzy mi się chociaż taki Eurotec z regulacją obrotów i wymiennymi padami. :roll: Ale to wkrótce ;)

 

Póki co - samochód mojej siostry. Przez 8 lat jeździł nim mój dziadek. Widziałem kartki w środku, podobno jeździł na myjnie ręczne. Ale jak zobaczyłem ten lakier na zywo załamałem się. Tak matowego i porysowanego lakieru to nie spotkałem... Całe szczęscie już nie muszę go oglądać. Teraz jest w pełni nasycony i możliwie bez swirlsów.

Nie chciałem w to auto inwestować nei wiadomo ile, bo jestem biednym studentem ;) Dlatego do korekty mechaniczno-ręcznej użyłem środków: Megsa SwirlX, Plastmal Autopolitura i na koniec twardy wosk z Shella - naprawdę budżetowo, co? ;)

Nie bawiłem się w pełny detailing, jedynie ogarnianie lakieru, usunięcie rys, zabezpieczenie. Usunięcie robaków, wyczyszczenie chromu gdzie się udało oraz zabezpieczenie powierzchni plastikowych środkami Bioline.

Podsumowując: maska mechanicznie SwirlX - pełna "odnowa", reszta ręcznie. Całość Autopoliturą i wspomnianym woskiem.

 

Wnętrze to była istna piaskownica. Chyba nigdy nie odkurzane! Żałuje, że nie zrobiłem zdjęć przed. Dobrze, że nie wymagało prania, oszczędziło mi to pracy...

 

16533600.jpg

 

77766290.jpg

 

68861745.jpg

 

Maska podczas ogarniania: 50:50

po3p.jpg

 

po1xn.jpg

 

Po wypolerowaniu całości.

po5y.jpg

 

Usunięcie rys z nad klamek - wszystkie 4 był identycznie porysowane. Te kierowcy były najgorsze.

po6di.jpg

 

Powierzchnia bocznych drzwi po zastosowaniu Autopolitury. Były całe w mikro-ryskach, swirlsach...

po4.jpg

 

No i całość.

po8.jpg

 

po9w.jpg

 

Jak widać po ostatnim zdjęciu nie udało się usunąć wszystkich zarysowań, zwłaszcza tych pod ostrym światłem. Ale myśle, że efekt i tak przerósł oczekiwania.

 

38697557.jpg

 

Jak widać w miarę ogarnięte wnętrze. Również przepolerowane i wyczyszczone słupki, progi i inne profile drzwiowe ;)

 

28930356.jpg

 

Myślę, że jak na robotę trwającą od 12 do 18 z przerwą na obiad - to efekty rewelacyjne :)

 

Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

razi jedna fotka ze śladami smoły

Masz rację. Ale tematu usuwania smoły jeszcze nie przerabiałem, bo jakoś na moim czarnym aucie ciężko ją dostrzec. W przyszłości chcę zrobić granatowe Audi rodziców, więc myśle, że na pewno o to zadbam (zwłaszcza o pare rys, które sam zrobiłem ;) ). Poza tym Lanosa robiłem jak najtańszym kosztem - to co się dziwić...

 

a propo... co to za polerka za 60pln?

Coś w stylu tego BASSu co jest na Allegro za ok. 80zł, tylko ta moja jest jakaś niemiecka Made in China, no i nieco inaczej wygląda.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.