Skocz do zawartości

Zymol Glasur + HDC - Test zimowy


Ibex

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! Postanowiłem sprawdzić, jak będzie zachowywał się jeden z moich ulubionych wosków wystawiony na działanie naszych pięknych polskich dróg zimą. Aplikacja zgodnie ze sztuką, niestety nie mam z niej zdjęć, ale pokrótcę opiszę cały proces.

Auto nowe, w dniu aplikacji wosku nieco poniżej 1000 km przebiegu, także nie było dużo roboty. Auto przyjechalo w miarę czyste, więc na wstępie wleciał Vampir + ADBL Tar & Glue, kolejno mycie wstępne piana również od ADBL - Yeti. Mycie na dwa wiadra szamponem Holawesome by ADBL Tangy. Osuszenie ręcznikami Work Stuff i dmuchawą Big Boi. Następnie aplikacja HDC na maszynie Rupes LHR 15 Mark III i czarnym padzie ADBL. Na auto zużyłem około pół butelki HDC - czyli tak jak zaleca producent - na grubo 🙂. Wokół samochodu roznosił się przyjemny czekoladowy zapach. Przyjemne docieranie zapewniały mikrofibry 450 GSM od Mariusza z ShowCarShine. Przyszedł czas na wosk, aplikacja panel po panelu, bardzo przyjemna, szybka i bezproblemowa. Auto odstało chwilę i wjechało ponowne dotarcie. W hali temperatura w okolicach 20 stopni, więc wosk specjalnie się nie miał jak wypocić. 

 

20211106_132506.jpg.e6eeb875fe3233457a8fe5c4a8b2d95c.jpg

Look petarda, uwielbiam to jak Glasur wyciąga głębię lakieru, nawet na białym. 

Przebieg z dnia aplikacji, to już na trasie do domu.

20211101_182554.jpg.8f93c081e217789b0f8145e4311dfbca.jpg

- Update nr 1.

Aktualnie około 3000 km na blacie, więc nieco ponad 2000 km po zabezpieczeniu lakieru. Aplikacja 06.11 zdjęcie 23.11. Jak widać hydro jest, auto będzie myte ręcznie w tym tygodniu, wrzucę kolejny update jak wygląda hydro po umyciu. Na podlasiu mamy już pierwsze śniegi, także test rozpoczęty jak trzeba.

20211123_103425.jpg.8ea9ea6ead512542c6a829d929c15ac5.jpg20211123_103432.jpg.4870d91f2d01950e341e14bd20da87f2.jpg20211123_103448.jpg.c521e09790f3becc8e4a190c0d87a4a6.jpg

 

  • Lubię to 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze ręczne mycie po aplikacji wosku. Kontrolnie przebieg:

20211127_132251.jpg.1f9edc3c08a140083e3a6f130d3635eb.jpg

Czyli jakieś 2500 km przejechane w ciągu 3 tygodni. Auto wstępnie umyte pianą od ADBL, następnie na dwa wiadra szamponem od GTechniq. 

20211127_105322.jpg.0a13b02160ff8a1f98b80684d5cddc0d.jpg20211127_110552.jpg.e6608e628a882cb1ca818535c5e4ef2a.jpg

Hydro trzyma się idealnie na powierzchniach poziomych, oraz tylnej klapie i zderzakach, nieco gorzej jest na drzwiach mniej więcej do wysokości 40-50cm. Tam hydrofobowość nadal jest, ale widać, że nieco nadszarpnięta. Możliwe, że jest to kwestia niedokładnego wypłukania szamponu, jednak użyłem 2 nakrętek na 20l wody - powinno więc być OK.

20211127_111532.jpg.da6f7c69f1ab1318933354d34dd9e660.jpg20211127_111540.jpg.2f6ea487e21cd94f372a29ae16d11a57.jpg

Właściwości samoczyszczące nadal na bardzo wysokim poziomie. Mimo tego, że auto jest białe, to mimo jazdy w deszczu ze śniegiem wśród kałuży i całego tego syfu na ulicach, auto dla statystycznego kowalskiego byłoby prawdopodobnie uznane jako czyste. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.