Jump to content

Jak malować na rdzy i na metalu - krok po kroku proszę :)


Guest Zapek
 Share

Recommended Posts

Jest od cholery tematów o malowaniu w internecie, ale żaden nie przedstawia mi tematu jednoznacznie jako żółtemu dziobowi. To co wiem - na rdze brunox - nie wiem czy najpierw ją z grubsza usunąć czy nie - na odpadającą rdzę wydaje sie to dość głupie bo odpadnie razem z nią, wiem natomiast że brunoxa nie można kłąść na zdrową blache bo nie będzie miał sie z czym związać - i tu kolejna wątpliwość - przecież rdza nie przechodzi w metal o razu tylko wżer zazwyczaj dzieje sie to stopniowo i dlatego nie wiem jaką część brunoxem pomalować. Kolejna rzecz - skoro juz go położę to bedzie warstwa więcej - czy jak położę na tym lakier to nie będzie wypukłości. Wiem, że mam do lakierników mam jechać na mierzenie lakieru i na podstawie mierzenia kupić sobei słoiczek z farbą - mam metalik, więc wiem też że potrzebuję bezbarwnego. Pytanie brzmi, czy na brunox juz bezpośrednio kłąść kolor czy coś jeszcze. I chyba ostatnie z wielu pytań - czym nakłądać to wszystko? Pędzelkiem? Wielkie sorry za długość tematu, ale jak sie tego wszystkeigo nie dowiem to sie nie zabiore do tego nigdy

 

Cały temat poruszyłem już na forum BMW-Sport, oto co mi odpisali:

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=5&t=77745&sid=ee760fd0cd241389a52b28909e367ee2

Link to comment
Share on other sites

Oczyść lakier z rdzy.

Połóż podkład i resztę.

Generalnie zrób to porządnie i nie baw się w wynalazki "prosto na rdzę" zwłaszcza jeśli chodzi o auto.

 

Przede wszystkim pokaż jakieś fotki z tym problemem.

Link to comment
Share on other sites

jest jeszcze taki twór jak podkład reaktywny (czy jakoś tak)

kladzie się go bezpośrednio na blachę(czystą, bez rdzy)

potem normalny podkład,

jeśli jest potrzeba to to szpachel

następnie podkład

baza

klar (lakier bezbarwny)

 

to coś ekstrakcyjne podobno daje właściwą ochronę przed korozją.

aha o podkładzie reaktywnym słyszał co dziesiąty lakiernik. Co dwudziesty go stosuje :)

Link to comment
Share on other sites

juz poprawiłem

z tlenkami tzn z rdzą?

przecież ją trzeba usunąć i nanieść ten podkład na czysty metal.

A brunoxa się stosuje na rdzę podobnie jak hameraida.

Link to comment
Share on other sites

Na czysty metal idzie epoksydowy, a nie reaktywny(wytrawiający).

 

aha o podkładzie reaktywnym słyszał co dziesiąty lakiernik. Co dwudziesty go stosuje :)

 

Ciekawe do jakich lakierników jeździsz.

Link to comment
Share on other sites

Heh "lakierników" nie LAKIERNIKÓW ;)

 

na szczęście nie musiałem nigdy ze swoim autem odwiedzać żadnego.

 

 

 

serwisuję palniki, więc nieraz lakiernie dziwne odwiedzam ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze na BMW-forum kicer1983 dość ciekawie napisał:

 

"Panowie bo środek brunox stosuje się na maksymalnie wyczyszczoną rdzę, zostawia się go na noc a póżniej zwyczajnie szlifuje praktycznie do zera (zostaje tylko w dołkach wżeru)potem się już zgodzę podkład reaktywny lub epoksydowy na gołą blachę później zwykły filer i w zależności jakim sposobem malowane lakier i pamiętajmy cudów nie ma!!!!!!!!!!"

 

A tu proszę galeria:

bąble:

dscn7041.jpg

dscn7044w.jpg

 

rdza właściwa ;p:

dscn7047.jpg

 

niedomalowania pana lakiernika:

dscn7045.jpg

Link to comment
Share on other sites

Oj dlaczego co niektórym można tłumaczyć coś jak krowie na granicy? A i tak będą szukać mądrości na forach np BMW. Weź sobie tego brunoxa wsadź tam gdzie słońce nie dochodzi jak będziesz miał rozwolnienie to może zwiąże to całe gówno i wrócisz do zdrowia. Szukasz wiedzy lakierniczej popytaj ludzi co to robią np tu

 

Na ostatnim zdjęciu to wygląda bardziej na przetarcie a nie nie domalowanie.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.