matgym Posted June 23, 2010 Report Posted June 23, 2010 Witam! Mam pewien problem, dziś zabrałem się całkiem spontanicznie za usuniecie oznaczeń na klapie bagażnika i jak gładko i przyjemnie poszło ze znaczkiem TDI tak już z BORA nie było tak kolorowo bo zostało sporo kleju. Fotka 1 Fotka 2 Klej mocno związał się z lakierem i jest naprawdę okrutnie twardy Benzyna ekstrakcyjna już szorowałem, suszarka nagrzewałem, jakie inne jeszcze macie pomysły?
firmek Posted June 23, 2010 Report Posted June 23, 2010 Mi udalo sie usunac AG ITR - akurat mialem pod reka, namaczalem klej przez az zrobil sie miekki a potem delikatnie plastikowa karta kredytowa zciagalem po trochu namoczona warstwe - pod spodem zostawala nadal czesc przyschnieta. Potem od nowa ITR, namaczanie i tak warstwa po warstwie zeszlo. Jednak u mnie nie mozna powiedziec ze bylo to jakos super zaschniete, na pewno nie bylo tutaj mowy o szorowaniu. W kazdym razie udalo sie to zrobic bez najmniejszego uszczerbku dla lakieru.
matgym Posted June 23, 2010 Author Report Posted June 23, 2010 HHmm.... niczego takiego nie mam pod reka niestety, teraz namaczam znowu benzyna ekstrakcyjna. To cholerstwa jest naprawde mega twarde i jak chcialem delikatnie karta to usunac to mam wrazenie ze schodzi razem z lakierem. Masakra jakas ;P
norco Posted June 24, 2010 Report Posted June 24, 2010 w swoim aucie usuwałem też oznaczenie silnika i modelu auta. Oczywiście po odklejeniu, pozostały ślady kleju. U mnie zeszło to wszystko benzyną ekstrakcyjną. Jest łagodna więc nic z lakierem się nie stanie. Na koniec sobie to ręcznie spolerowałem żeby nie było widać różnicy koloru (zostają lekkie cienie wokół znaczka ) Ponieważ mamy samochody z tej samej grupy - VAG zakładam, że lakier i klej jest w nich identyczny. Tak więc spróbuj trochę mocniej poszorować tą benzyną bo u mnie wszystko zeszło Pozdrawiam
matgym Posted June 24, 2010 Author Report Posted June 24, 2010 Jeszcze sproboje po raz ostatni za to zabrac ta beznyna... A jak nie to moze ? 1081757583 ? Czy zwariowalem?
przemas22 Posted June 24, 2010 Report Posted June 24, 2010 U kumpla w Hondzie wspomagaliśmy się suszarką, gumową ściągaczką i carvaletem do smoły. http://kontrakty-menadzerskie.pl Szło to opornie ale zeszło w Matizie i Seacie tym sposobem schodziło mi bez problemu
firmek Posted June 24, 2010 Report Posted June 24, 2010 Najwidoczniej jest to jakis ciezki przypadek. Patrzac na opinie jak i w przypadku walki z znaczkiem na swoim aucie nie szlo tak opornie. Wrecz przeciwnie, spodziewalem sie, ze bedzie gorzej. Jedyne co mi przychodzi do glowy to namaczac i jeszcze raz namaczac, tak zeby dranstwo zmieklo
m1chal Posted June 24, 2010 Report Posted June 24, 2010 Jakbyś gdzies dostał to polecam... Cartec Glue Remover... mistrzowski preparat do takich rzeczy!
matgym Posted June 24, 2010 Author Report Posted June 24, 2010 Szkoda gadac Panowie Jutro ostateczny dzien walki z tym gownem EDIT: Walka wyglądała tak, suszarką zwykłą domowa nagrzewałem z 15 minut i od razu po tym namoczyłem waciki takie okrągłe benzyna i przykleiłem na ten klej, po jakiś 15-20 minut wróciłem do auta z nasączoną MF benzyna i jazda... i co? I NIC :] Czekam na cud
Dystrybutor Michas Posted June 28, 2010 Dystrybutor Report Posted June 28, 2010 hej, spróbuj czegoś takiego http://sklep.variant.pl/Krazek_do_usuwa ... 0737,29859 pół minutki i zapominasz że miałeś resztki taśmy. Dostępne chyba w każdej mieszalni lakierów samochodowych.
m1chal Posted June 28, 2010 Report Posted June 28, 2010 albo rozcieńczalnik do gumy i kleju o nazwie KOREX, takze powinni mieć go w lakierniach, stosujemy i nic się nie dzieje z lakierem itd
Marek Posted June 28, 2010 Report Posted June 28, 2010 Czekam na cud Nie skojarzyłem Ciebie. A mogłem włożyć do przesyłki specjalny preparat do kleju Tar&Adhesive AG. Przy okazji przypomnij mi.
Guest Posted July 1, 2010 Report Posted July 1, 2010 benzyna jest zazwyczaj wystarczająca, natomiast błędem jest polewanie resztek benzyną bo to nic nie da, wystarczy namoczyć szmatkę benzyną i mocno przycisnąć do resztek i ta operację powtarzać , tak żeby benzyna miała czas się wchłonąć. pozniej schodzi bez problemu. znaczki najlepiej odcinać żyłką bo wtedy ilość kleju pozostająca jest minimalna.
tasek Posted September 3, 2011 Report Posted September 3, 2011 w sklepach z wyposażeniem dla lakierni, oraz mieszalniach lakierów można dostać specjalnie do tego celu zaprojektowany krążek firmy 3m do usuwania resztek kleju po listwach i oznaczeniach. montowany jest na wiertarke i w 100% bezpiecznie dla lakieru usuwa resztki kleju i taśm montażowych
grzybero Posted September 22, 2011 Report Posted September 22, 2011 Nie każdy emblemat jest przyklejony tak samo...(niektóre nie fabrycznie) Ja TDI usuwałem też na wiele sposobów ... -podgrzewanie i ekstrakcyjna -skrobanie/plastikiem jak przedmówcy/ -próby spolerowania też mierne - i najlepszy efekt dał preparat z lidla w5 odtłuszczacz w spray'u do silnika (niestety dawno go w lidlu nie widziałem)
sirtrojan Posted September 22, 2011 Report Posted September 22, 2011 u mnie napis z tylnej klapy zszedł przy użyciu denaturatu na szmatce.
miskieusz Posted September 23, 2011 Report Posted September 23, 2011 Hmm ja polecialem z nitka dentystyczna zeby odczepic znaczki a pozniej w sumie klej bez problemu zdrapalem palcem;)
sirtrojan Posted September 23, 2011 Report Posted September 23, 2011 miskieusz ja zrobiłem nitką 1 literkę a raczej cyferkę i zeszło gorzej niż druga po prostu podważona i zerwana.
Kam1l Posted September 26, 2011 Report Posted September 26, 2011 Kiedyś podważałem kartą na punkty z bp. Poszło bardzo ładnie, kleju zotało bardzo mało. Troche rozpuszczalnika na szmatke i poszło bez problemu.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now