Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od zawsze lubiłem grzebać przy autach czyścić, jakieś polerki itp ale nigdy jakoś nie podchodziłem do tego profesjonalnie z różnych powodów. 
Od tygodnia jestem posiadaczem b8 do tego mam garaż i chciałbym w końcu zacząć się "bawić" na poważnie. 
Mam na aucie parę odprysków i 2 pęcherzy rdzy (auto nie było bite)
Na początku chciałbym zacząć wiadomo od usunięcia tych bąbli i usunięciu/zamaskowaniu odprysków. 
Żeby usunąć te bąble mam zamiar spróbować je usunąć mechanicznie mała frezarką do gołej blachy a jeśli się nie uda a pewnie tak będzie to dokończę szfilowanie papierami ściernymi różnych gradacji żeby uzyskać jak najlepszą powierzchnię. Później wiadomo odtłuczenie tego miejsca (ipa też do tego może być ? ) i nałożenie podkładu antykorozyjnego, odczekam 12 h żeby ładnie to wyschło jak będzie czuć że nadlałem zbyt grubą warstwę delikatnie to zeszfiluje/wygładzę papierem wodnym. Później pójdzie już na to kolor (pędzelek czy spray wybrać ? dwa ogniska rdzy niby nieduże ale jak rozszlifuję jakaś tam powierzchnia do malowania będzie ) po nałożeniu koloru znowu odczekam noc i na drugi dzień pójdzie bezbarwny. 
Kolejna rzecz to odpryski.. Czy je też mam zeszlifować czy tylko uzupełnić ubytki ? Tzn podkład, kolor i bezbarwny ?
Po zakończeniu zaprawek chciałbym wziąć się za korektę i zabezpieczeniu lakieru. 
Pierwsze co to :
-mycie auta na dwa wiadra
-usuniecie soków z drzew, żywicy, smoły itp  (jaki środek polecicie ? )
-ponowne umycie auta
- glinkowanie manualne (oczywiście przy tym będę psikał wodą z szamponem żeby nie robić tego na siłe)
 No i teraz korekta lakieru.. I tu mam dylemat co wybrać .. 
Lakier nie ma jakiś głębszych zarysowań. Ma drobne rysy od myjek, szczotek itp. 
myślę nad korektą 2 etapową czyli pastą średnio ścierną i do tego później finiszowa. 
Czy kupić może menzerne 3w1 ? 
Jeśli korekta 2 etapowa to jaką pastę wybrać na pierwszy i drugi etap ? 
Jakie pady możecie polecić do takiej korekty ? 
Robiłem już polerkę kilka razy ale to tak było robione że robiłem tym co miałem. 
Polerkę posiadam DA z Yato. 

no i na koniec chciałbym zabezpieczyć lakier ale tym razem nie woskiem a ceramiką i tak :
-umycie auta 
-odtłuszczenie ipa
-Będę nakładał małymi etapami np 1/3 maski żeby po jakiś 3 minutach zacząć polerowanie mikrofibrą tej powłoki.
-na drugi dzień nałożę jeszcze jedną warstwę

Oczywiście auto przez ten czas będzie cały czas w garazu.

Jeśli coś napisałem źle czy coś byście zrobili inaczej proszę was o rady  
Dopiero zaczynam przygodę z korektami itd więc proszę o wyrozumiałość. 
Pozdrawiam !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.