mugolina Posted June 1, 2020 Report Posted June 1, 2020 Witam, od zawsze lubiłem grzebać przy autach czyścić, jakieś polerki itp ale nigdy jakoś nie podchodziłem do tego profesjonalnie z różnych powodów. Od tygodnia jestem posiadaczem b8 do tego mam garaż i chciałbym w końcu zacząć się "bawić" na poważnie. Mam na aucie parę odprysków i 2 pęcherzy rdzy (auto nie było bite) Na początku chciałbym zacząć wiadomo od usunięcia tych bąbli i usunięciu/zamaskowaniu odprysków. Żeby usunąć te bąble mam zamiar spróbować je usunąć mechanicznie mała frezarką do gołej blachy a jeśli się nie uda a pewnie tak będzie to dokończę szfilowanie papierami ściernymi różnych gradacji żeby uzyskać jak najlepszą powierzchnię. Później wiadomo odtłuczenie tego miejsca (ipa też do tego może być ? ) i nałożenie podkładu antykorozyjnego, odczekam 12 h żeby ładnie to wyschło jak będzie czuć że nadlałem zbyt grubą warstwę delikatnie to zeszfiluje/wygładzę papierem wodnym. Później pójdzie już na to kolor (pędzelek czy spray wybrać ? dwa ogniska rdzy niby nieduże ale jak rozszlifuję jakaś tam powierzchnia do malowania będzie ) po nałożeniu koloru znowu odczekam noc i na drugi dzień pójdzie bezbarwny. Kolejna rzecz to odpryski.. Czy je też mam zeszlifować czy tylko uzupełnić ubytki ? Tzn podkład, kolor i bezbarwny ? Po zakończeniu zaprawek chciałbym wziąć się za korektę i zabezpieczeniu lakieru. Pierwsze co to : -mycie auta na dwa wiadra -usuniecie soków z drzew, żywicy, smoły itp (jaki środek polecicie ? ) -ponowne umycie auta - glinkowanie manualne (oczywiście przy tym będę psikał wodą z szamponem żeby nie robić tego na siłe) No i teraz korekta lakieru.. I tu mam dylemat co wybrać .. Lakier nie ma jakiś głębszych zarysowań. Ma drobne rysy od myjek, szczotek itp. myślę nad korektą 2 etapową czyli pastą średnio ścierną i do tego później finiszowa. Czy kupić może menzerne 3w1 ? Jeśli korekta 2 etapowa to jaką pastę wybrać na pierwszy i drugi etap ? Jakie pady możecie polecić do takiej korekty ? Robiłem już polerkę kilka razy ale to tak było robione że robiłem tym co miałem. Polerkę posiadam DA z Yato. no i na koniec chciałbym zabezpieczyć lakier ale tym razem nie woskiem a ceramiką i tak : -umycie auta -odtłuszczenie ipa -Będę nakładał małymi etapami np 1/3 maski żeby po jakiś 3 minutach zacząć polerowanie mikrofibrą tej powłoki. -na drugi dzień nałożę jeszcze jedną warstwę Oczywiście auto przez ten czas będzie cały czas w garazu. Jeśli coś napisałem źle czy coś byście zrobili inaczej proszę was o rady Dopiero zaczynam przygodę z korektami itd więc proszę o wyrozumiałość. Pozdrawiam !
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now