Jump to content

Opel Vectra B 1999


lukwawa
 Share

Recommended Posts

Witam,

postanowiłem wrzucić kilka zdjęć z dokładnego doczyszczania felg i nadkoli. Samochód- Opel Vectra B z sierpnia 1999, auto od nowości u mnie w domu, na dzień dzisiejszy ma na liczniku 84 000 km, użytkowany sporadycznie, głównie po mieście. Felgi nie były czyszczone przez 11 lat, dlatego zadanie nie było wcale takie łatwe a, że niedługo będą go sprzedawał postanowiłem zacząć dokładną odnowę od kół i nadkoli :)

 

KOSMETYKI:

 

-PB APC

-PB Whell Cleaner Spray& Rinse

-Chemical Guys Wheel Guard

-Chemical Guys Extreme Shine

-szampon Karcher

 

AKCESORIA:

 

-szczotka Karcher(przynajmniej kiedyś nią była), różnego rodzaju szczotki i szczoteczki kupione w Praktikerze

-pędzelki

-rękawica-No Name-mam ją do zadań specjalnych takich jak to- nie szkoda mi jej już

-wiadra

-szmatki, szmaty

-mikrofibra Meguiars-żółta

-Karcher 4.80

-2 puste buteleczki Kwazara do rozrobienia APC 1:1 i Wheel Cleanera też 1:1

 

CZAS:

-prawie 5h

 

Zestaw

dsc06975fy.th.jpg

 

Po zdjęciu przedniego lewego koła wyglądało to następująco:

dsc06977y.th.jpg

dsc06980h.th.jpg

 

Po dwukrotej aplikacji APC, wspomagając się oczywiście szczotą, spłukując obficie Karcherem nadkole wyglądało następująco:

dsc06989t.th.jpg

 

Następnie zaaplikowałem na plastiki CHG Extreme Shine

dsc06994u.th.jpg

 

Felgi były w okropnym stanie, doprowadziłem je do takiego wyglądu na jaki pozwalały mi siły i środki czyszczące( chyba kwas zdziałałby więcej :D )

dsc06982m.th.jpg

dsc06983oa.th.jpg

 

Zdjęcie po aplikacji APC+szczota oraz Wheel Bright+ szczota

dsc06986t.th.jpg

dsc06987f.th.jpg

 

Następne nadkole, lewy tył: ta sama procedura jw.

dsc07000u.th.jpg

dsc07002t.th.jpg

dsc07003i.th.jpg

dsc06996t.th.jpg

dsc06997n.th.jpg

dsc06998o.th.jpg

dsc07008b.th.jpg

dsc07007f.th.jpg

dsc07006o.th.jpg

dsc07005b.th.jpg

 

Następne koło prawy przód:

dsc07009u.th.jpg

dsc07010v.th.jpg

dsc07014.th.jpg

dsc07011o.th.jpg

dsc07012.th.jpg

dsc07013.th.jpg

dsc07018l.th.jpg

dsc07019r.th.jpg

dsc07017o.jpg

 

Ostatnie z kół, prawy tył:

dsc07023t.th.jpg

dsc07025q.th.jpg

dsc07026c.th.jpg

dsc07028q.th.jpg

dsc07020y.th.jpg

dsc07021s.th.jpg

dsc07030.th.jpg

dsc07031z.th.jpg

dsc07031z.th.jpg

dsc07030.th.jpg

dsc07038y.th.jpg

dsc07037t.th.jpg

dsc07035u.th.jpg

 

Podsumowując: straszna orka z tymi kołami-wynik 11 letnich zaniedbań. Na większości kół pozostały wżery, zapieczone opiłki metalu, smoła i nie wiadomo co. Nie byłem niestety w stanie usunąć ww. wymienionyvh. Aby przywrócić je do stanu perfekcji powinienem oddać je do piaskownia i lakierowania, niestety byłby to w moim przypadku niepotrzebny wydatek, mając na względzie, że samochód zaraz będzie do sprzedania a nikt z kupujących nie zwróciłby mi pieniędzy za poniesione koszty :) Na wszystkie felgi nałożyłem podwójną warstwę CHG Wheel Guard. Mam nadzieję, że w przyszłym tygodniu nastąpi cd. prac odszczurzająco-czyszczących.

 

Pozdrawiam Łukasz

Link to comment
Share on other sites

auto od nowości u mnie w domu, na dzień dzisiejszy ma na liczniku 84 000 km, użytkowany sporadycznie, głównie po mieście.

że niedługo będą go sprzedawał
Nie szkoda??
Link to comment
Share on other sites

lukwawa napisał/a:

że niedługo będą go sprzedawał

Nie szkoda??

Marco, oczywiście, że szkoda przykładając do tego miarę sentymentalną, :) z drugiej strony już tej finansowej, nie kalkuluje mi się dłużej eksploatować tego auta bo wiem, że za chwilę potrzebne będą kompleksowe wymiany części eksplatacyjnych typu tarcze, amortyzatory a jak tarcze to i klocki, a że nie uznaję dziadostwa to wartość tych prac to byłaby jakaś 1/3 wartości auta.

Link to comment
Share on other sites

MetalMagnes bardzo polecam CHG Wgeel Guard, zapach słodki, w każdym razie nie jest odpychający(wydaje mi się, że większość produktów CHG pachnie bardzo podobnie). Aplikacja bardzo łatwa tak jak i polerowanie - konsystencja budyniu, kolor pomarańczowy, zawiera mikroskopijne drobiny-zresztą z tego co pamiętam to chyba na etykiecie jest napisane, że ma właściwości lekko ścierne. Bardzo wydajny. Moim zdaniem najlepszy stosunek cena/jakość.

 

W celach porównawczych nałożyłem też kiedyś Collinite-nie zdał egzaminu, wydaje mi się, że nie wytrzymuje wysokiej temperatury na które narażone są felgi.

 

Miałem też przyjemność zaaplikować SV autobahn(kolega dał mi do przetestowania), wcześniej przygotowując felgę Cleaner Fluidem-ciekawy zapach, łatwość aplikacji, ogromna wydajność jak na tak małą buteleczkę, chyba 50 ml? :o Bardzo długo utrzymał się na feldze a auto jest eksploatowane w dosyć trudnych warunkach, nie przywierał tak szybko brud, duża łatwość doczysczenia.

 

Podsumowując, jak skończy mi się Wheel Guard (co raczej szybko nie nastąpi)kupię raczej SV autobahn (chciałbym go skonfrontować z Zymolem :) ) ale biorąc pod uwagę stosunek cena/jakość/pojemność bardzo polecam Wheel Guard

 

Łukasz

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

lukwawa, efekt super, wiem ,że temat stary ale mam sentyment do Vectr, więc byłbym chory jakbym nie zapytał o szczegóły, sprzedałeś już autko? Jak tak jaką cenę dałeś? Jaki był to silnik i wersja wyposażenia? Mi osobiście szkoda byłoby sprzedawać autka z tak niskim przebiegiem, ten kto kupił te auto musi być nieźle zadowolony aczkolwiek pewnie lekko nie dowierza patrząc na przebieg :o

Link to comment
Share on other sites

Prawie zachłysnąłem się wodą jak zobaczyłem odkopany temat. :) Samochód wystawiłem na początku sierpnia. Ogłoszenie było aktywne przez dwa tygodnie, dzwoniło sporo osób kilka też przyjechało - ale wszystkie miały oferty nie do odrzucenia tzn. kupno samochodu za niewielką ceną- 2/3 żądanej przeze mnie. Nie śpieszyło mi się ze sprzedażą, także grzecznie dziękowałem.

 

Zrobiłem nowe zdjęcia i po kilku, kilkunastu dniach ponownie zamieściłem ogłoszenie wrzucając na motoallegro około 80 zdjęć i potężny opis co było w aucie naprawiane, co będzie do zrobienia (podszedłem do tego bardzo uczciwie-myślałem nawet na poczatku, że za uczciwie) Następnego dnia po publikacji, przyjechało dwóch chłopaków ze Śląska, oglądali go ile chcieli (około 3-4 godzin), podjechaliśmy na stację diagnostyczną- nie było się do czego przyczepić-kupili. Z ceny wyjściowej 13 500 skończyło się na 12 800.

 

Była to Vectra z 1999r., rozstałem się z nią przy przebiegu pomiędzy 85000 a 90000km( nie pamiętam już za bardzo). Silnik 1.6 16V benzyna, bez instalacji gazowej, wyposażenie standardowe?podstawowe dla Vectry rozszerzone o klimatyzację, Radio CD, elektryczne szyby.

 

Nie wiem czy Panowie są zadowoleni czy nie, bo nie dzwonili już więcej. Przebieg był potwierdzony fakturami z ASO i wpisami w książce serwisowej. Z tego co wiem to przebieg był też potwierdzany w jakimś systemie w General Motors Polska. Sprzedałem go głównie z powodu największej bolączki Opli z tego okresu czyli pojawiającej się gdzieniegdzie rdzy. W pewnym momencie po rozmowach z kliku zainteresowanymi miałem wątpliwości czy sprzedawać czy może zostawić mamie do miejskiej tułaczki. Skończyło się jednak sprzedażą i zakupem BMW 1, ale do tego auta nie jestem już tak przywiązany i traktuję je skrajnie przedmiotowo :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.