konik19 Opublikowano 17 Sierpnia 2019 Zgłoś Opublikowano 17 Sierpnia 2019 Jeżeli zły dział to proszę o przeniesienie (może regeneracja/czyszczenie? ) Pacjent Toyota Rav4 z 2018 kolor ciemny szary metalik. Myta zawsze piana + 2 wiadra. Ostatnio podczas mycia zauważyłem że ktoś mi zarysował i obtarł trochę lakier na parkingu (zdjęcia poniżej). Nie jakoś mocno ale je widać. Jak przejadę paznokciem to czuć minimalny ubytek Chciałbym je usunąć i uzyskać jak najlepszy efekt końcowy. Opracowałem plan i proszę o sprawdzenie czy wszystko dobrze zaplanowałem Jak już wspomniałem samochód od nowości myty piana + 2 wiadra + karcher k2. Lakier raczej miękki jak to na japońce mają. Jest parę drobnych odprysków ( nie zamierzam ich naprawiać teraz), ale ogólnie lakier wygląda ok. 1 ) felgi : auto finese iron out billberry wheel cleaner Pedzel do detali i szczotka Splukanie Mycie: auto finese iron out - spłukanie Piana aktywna z karchera k2 - spłukanie Mycie na 2 wiadra - spłukanie Bug and tar remover - spłukanie Glinkowanie - glinka Megsa + woda z szamponem ( czy dokupić jakis inny poślizg) Nie ma jakiś większych swirlów czy ubytków ( oprócz tego co na zdjęciach). Pełnej korekty chyba nie trzeba robić. Chciałbym zacząć od najmniej agresywnych środków. Będzie to moje pierwsze podejście do "korekty lakieru" o ile to tak można nazwać. Jak że dostałem dużo rożnych środków od znajomego który wyjechał myślałem żeby zacząć od: meguairs deep crystal paint cleaner step 1 MEGUIAR'S DEEP CRYSTAL STEP 2 - POLISH meguairs deep crystal carnuba wax step 3 ewentualnie auto glym super resin polish auto glym extra gloss protection i meguairs deep crystal carnuba wax step 3 albo DODO JUICE - BLUE VELVET albo All in one auto finesse tripple co by zaoszczędzić czas i auto finesse radiance carnuba Jeżeli ryski dalej by były to Meguiar's Ultimate Compound Meguiar's Ultimate Polish pre wax glaze i meguairs deep crystal carnuba wax step 3 albo DODO JUICE - BLUE VELVET Jeżeli by to nie pomogło MEGUIARS #105 - ULTRA CUT COMPOUND MEGUIARS #205 - ULTRA FINISHING POLISH DODO JUICE - BLUE VELVET Z dostępnych środków mam jeszcze auto glym paint renovator MEGUIARS SCRATCH X V2 (207ML) POORBOYS - BLACK HOLE Maszyna polerska to AS-6 PRO DUAL ACTION POLISHER 3, 5 i 6 cali BACKING PLATE i zestaw padów od CG CHEMICAL GUYS - RED 5.5" HEX-LOGIC PAD CHEMICAL GUYS - BLACK 5.5" HEX-LOGIC PAD CHEMICAL GUYS - BLUE 5.5" HEX-LOGIC PAD CHEMICAL GUYS - GREEN 5.5" HEX-LOGIC PAD CHEMICAL GUYS - WHITE 5.5" HEX-LOGIC PAD CHEMICAL GUYS - YELLOW 5.5" HEX-LOGIC PAD Ma to sens? Czy jakoś inaczej się za to zabarć?
Eidos71 Opublikowano 18 Sierpnia 2019 Zgłoś Opublikowano 18 Sierpnia 2019 @konik19 - dwie pierwsze opcje na pewno nie usuną tych uszkodzeń. Zacznij od razu od trzeciej opcji: Meg's UC, później UP (opcjonalnie) i wosk. Zamiast UP możesz użyć DCPC s1 z pierwszej opcji. Ostatnią opcję - typowo korekcyjną - zostaw sobie jako plan B, czyli - jak sam napisałeś - gdy delikatniejsze produkty nie pomogą. Chociaż obawiam się, że jeśli czujesz pod paznokciem tą rysę, to pozostanie Ci tylko zaprawka i działanie opcją z planu B (M105 i 205, a wcześniej szlif papierkami). 1
konik19 Opublikowano 18 Sierpnia 2019 Autor Zgłoś Opublikowano 18 Sierpnia 2019 @Eidos71 Dzięki za odpowiedź. Zaoszczędzi mi to dużo czasu. Jakie pady do tego użyć i jakie prędkości ?
Eidos71 Opublikowano 19 Sierpnia 2019 Zgłoś Opublikowano 19 Sierpnia 2019 10 godzin temu, konik19 napisał: Jakie pady do tego użyć i jakie prędkości ? Jeśli podany przez Ciebie zestaw padów to jedyne pady, jakie posiadasz - musisz zainwestować w pady. Jeśli chcesz pozostać przy gąbkach od Chemical Guys, musisz dokupić ze 3-4 Green 5.5" HEX-LOGIC PAD, dwa Yellow, oraz ze dwa Black lub Blue (to opcja do korekty całego nadwozia). Jednak pady CG są dosyć drogie, więc możesz kupić odpowiadające im twardością pady NAT, lub Royal Pads. Do miejscowego usunięcia tylko opisanych przez Ciebie defektów/zarysowań wystarczą Ci pady, które masz - do M105 White/Green, zaś do M205 Blue/Black. Możesz też na M105 zrobić etap padem Green, a M205 - White. Znalezienie odpowiedniej kombinacji pasta/pad nie opiera się na stałej recepcie/przepisie, lecz na poszukiwaniu najodpowiedniejszej dla Ciebie kombinacji. W przypadku maszyny DA, M105 pracowałem najczęściej na 4/5 biegu, a M205 na 3/4/5 biegu. M105 jest bardziej suchą pastą i pracowałem krócej nią, niż 205. Poczytaj trochę o technikach pracy maszynowej, o docisku maszyny podczas pracy poszczególnymi pastami - to wszystko ma znaczenie przy końcowym efekcie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się