Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeżeli zły dział to proszę o przeniesienie (może regeneracja/czyszczenie? )

Pacjent Toyota Rav4 z 2018 kolor ciemny szary metalik. Myta zawsze piana + 2 wiadra. 
Ostatnio podczas mycia zauważyłem że ktoś mi zarysował i obtarł  trochę lakier na parkingu (zdjęcia poniżej).
Nie jakoś mocno ale je widać. Jak przejadę paznokciem to czuć minimalny ubytek 
Chciałbym je usunąć i uzyskać jak najlepszy efekt końcowy. Opracowałem plan i proszę o sprawdzenie czy wszystko dobrze zaplanowałem
Jak już wspomniałem samochód od nowości myty piana + 2 wiadra + karcher k2. Lakier raczej miękki jak to na japońce mają.
Jest parę drobnych odprysków ( nie zamierzam ich naprawiać teraz), ale ogólnie lakier wygląda ok.

1 ) felgi : auto finese iron out
    billberry wheel cleaner
    Pedzel do detali i szczotka
    Splukanie

Mycie:    auto finese iron out - spłukanie
    Piana aktywna z karchera k2 - spłukanie
    Mycie na 2 wiadra - spłukanie
    Bug and tar remover - spłukanie

Glinkowanie - glinka Megsa + woda z szamponem ( czy dokupić jakis inny poślizg)

Nie ma jakiś większych swirlów czy ubytków ( oprócz tego co na zdjęciach). Pełnej korekty chyba nie trzeba robić.
Chciałbym zacząć od najmniej agresywnych środków. Będzie to moje pierwsze podejście do "korekty lakieru" o ile to tak można nazwać.
 Jak że dostałem dużo rożnych środków od znajomego który wyjechał myślałem żeby zacząć od:

meguairs deep crystal paint cleaner step 1
MEGUIAR'S DEEP CRYSTAL STEP 2 - POLISH
meguairs deep crystal carnuba wax step 3

ewentualnie 

auto glym super resin polish
auto glym extra gloss protection
i meguairs deep crystal carnuba wax step 3 albo DODO JUICE - BLUE VELVET

albo All in one auto finesse tripple co by zaoszczędzić czas i auto finesse radiance carnuba

Jeżeli ryski dalej by były to 
 Meguiar's Ultimate Compound 
 Meguiar's Ultimate Polish pre wax glaze
i meguairs deep crystal carnuba wax step 3 albo DODO JUICE - BLUE VELVET

Jeżeli by to nie pomogło 

MEGUIARS #105 - ULTRA CUT COMPOUND
MEGUIARS #205 - ULTRA FINISHING POLISH
DODO JUICE - BLUE VELVET


Z dostępnych środków mam jeszcze 


auto glym paint renovator
MEGUIARS SCRATCH X V2 (207ML)
POORBOYS - BLACK HOLE

Maszyna polerska to AS-6 PRO DUAL ACTION POLISHER 3, 5 i 6 cali  BACKING PLATE 
i zestaw padów od CG
CHEMICAL GUYS - RED 5.5" HEX-LOGIC PAD
CHEMICAL GUYS - BLACK 5.5" HEX-LOGIC PAD
CHEMICAL GUYS - BLUE 5.5" HEX-LOGIC PAD
CHEMICAL GUYS - GREEN 5.5" HEX-LOGIC PAD
CHEMICAL GUYS - WHITE 5.5" HEX-LOGIC PAD
CHEMICAL GUYS - YELLOW 5.5" HEX-LOGIC PAD

Ma to sens?  Czy jakoś inaczej się za to zabarć? 

IMG_20190805_162550.jpg

IMG_20190805_162608.jpg

IMG_20190805_162613.jpg

Opublikowano

@konik19 - dwie pierwsze opcje na pewno nie usuną tych uszkodzeń. Zacznij od razu od trzeciej opcji: Meg's UC, później UP (opcjonalnie) i wosk. Zamiast UP możesz użyć DCPC s1 z pierwszej opcji. Ostatnią opcję - typowo korekcyjną - zostaw sobie jako plan B, czyli - jak sam napisałeś - gdy delikatniejsze produkty nie pomogą. Chociaż obawiam się, że jeśli czujesz pod paznokciem tą rysę, to pozostanie Ci tylko zaprawka i działanie opcją z planu B (M105 i 205, a wcześniej szlif papierkami).

  • Lubię to 1
Opublikowano
10 godzin temu, konik19 napisał:

Jakie pady do tego użyć i jakie prędkości ?

Jeśli podany przez Ciebie zestaw padów to jedyne pady, jakie posiadasz - musisz zainwestować w pady. Jeśli chcesz pozostać przy gąbkach od Chemical Guys, musisz dokupić ze 3-4  Green 5.5" HEX-LOGIC PAD, dwa Yellow, oraz ze dwa Black lub Blue (to opcja do korekty całego nadwozia). Jednak pady CG są dosyć drogie, więc możesz kupić odpowiadające im twardością pady NAT, lub Royal Pads. Do miejscowego usunięcia tylko opisanych przez Ciebie defektów/zarysowań wystarczą Ci pady, które masz - do M105 White/Green, zaś do M205 Blue/Black. Możesz też na M105 zrobić etap padem Green, a M205 - White. Znalezienie odpowiedniej kombinacji pasta/pad nie opiera się na stałej recepcie/przepisie, lecz na poszukiwaniu najodpowiedniejszej dla Ciebie kombinacji. 

W przypadku maszyny DA, M105 pracowałem najczęściej na 4/5 biegu, a M205 na 3/4/5 biegu. M105 jest bardziej suchą pastą i pracowałem krócej nią, niż 205. Poczytaj trochę o technikach pracy maszynowej, o docisku maszyny podczas pracy poszczególnymi pastami - to wszystko ma znaczenie przy końcowym efekcie. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.