martinii Opublikowano 17 Czerwca 2019 Zgłoś Opublikowano 17 Czerwca 2019 Witam wszystkich, Zbliża się długi weekend czyli czas, w którym chcę "zaatakować" pierwszy raz :) Założenie było od początku takie: umyć samochód z przedłużonym efektem, środkami dostępnymi lokalnie. Pacjent to Honda IX Tourer w kolorze srebrnym. Oto jakie środki i akcesoria posiadam: Prewash: SG Pre-Wash Citrus OilTG: ADBL Tar&Glue RemoverIron: ADBL Vampire i TENZI Krwawa FelgaSzampon: ADBL ShampooAPC: ADBL APCCleaner: Soft99 Micro Liquid Compound Set LightWosk: Soft99 Fusso Coat 12 Months Wax Light Koła: ADBL Wheel Warior, ADBL Tire & Rubber Cleaner, TENZI Ultra Deep Black - Opona Plastik Szyby: PROELITE Glass Cleaner GT, IPA, Soft99 Glass Compound Z, Soft99 Ultra Glaco (na przednią szybę), RainX (na pozostałe szyby), Soft99 Glaco Mirror Coat Zero (lusterka + tylna kamera) Plastiki: APC, magiczna gąbka, IPA, Gyeon Q2 Trim Wnętrze: APC, ADBL Interior WOW Komora silnika: APC, TENZI Motorplast Akcesoria: 2 wiadra + grit guardy, rękawica WS Storm Wash Mitt, rękawica ADBL Clay Mitt, WS King, mikrofibry od Monster Shine FAT Orange przez WS Gentleman+ po marketowe, pendzle, aplikatory, taśma maskująca itd. O ile odnośnie powyższego nie ma co dyskutować, bo wszystko to gromadziłem systematycznie i już mam, o tyle po długotrwałej obserwacji forum mam bajzel w głowie dotyczący KNOW-HOW! 1. Jeżeli zaczynam mycie od kół to kolejność powinna być taka: IRON->TG->Wheel Warior->Tire&Rubber Cleaner->mycie szamponem? 2. Jeżeli dekontaminację nadwozia chciałbym powtórzyć w razie konieczności to po każdej mam auto spłukać i osuszyć? W sensie IRON->TG->płukanie->suszenie i ponownie ten cykl? 3. Czy pędzelkowanie zakamarków nadwozia wykonuję szamponem (np po myciu rękawicą) czy APC po myciu i spłukaniu? 4. Cleaner rozporwadzić aplikatorem lekko dociskając, ale na jak długo pozostawić przed wytarciem fibrą? 5. Robienie szyb na końcu (po woskowaniu) to dobra droga? Będę nanosił płyny na fibrę, a cleaner i Glaco chyba nie chlapią. 6. Czy Gyeon Q2 Trim mogę nanosić na plastiki aplikatorem bawełnianym? 7. Czy APC na wewnętrzne plastiki nanosić pianowniczką? Tak doradzono mi w sklepie i nawet taką pianowniczkę dostałem gratis. 8. Czy do pracy z APC dobrze jest mieć półmaskę? Jestem astmatykiem... 9. Roztwór APC planuję tak: karoseria i wewnętrzne plastiki 1:10, silnik 1:5. W porządku? Proszę o pomoc w poukładaniu tych klocków :)
paperson Opublikowano 17 Czerwca 2019 Zgłoś Opublikowano 17 Czerwca 2019 @martinii Ad.1 Koła będziesz zdejmował czy mył założone? Ad.2 Na such lakier TG, na to po kilku minutach Iron (czas zależny od warunków, ważne żebyś nie dopuścił do zaschnięcia). Osobiście obserwuję działanie w/w preparatów i dopryskuję gdy jest taka potrzeba. Stosując taką technikę nigdy nie musiałem powtarzać tego cyklu jeszcze raz. Ad.3 Pędzelkowanie z użyciem APC. Jednak wpierw wymywam co się da rezerwową rękawicą i szamponem (podczas mycia zasadniczego). Zawsze po tym etapie dokładnie wypłukuję jeszcze raz zakamarki. Ad.4 Cleaner najlepiej wypracowywać do momentu, aż praktycznie "wetrzesz" go w lakier i wycierasz resztki mf. Ad.5 Jeśli będziesz kładł NW, to zostawił bym ten etap na koniec. Ad.6 Precyzyjniej nakłada się kostką do powłok lub od biedy ADBL-em one shot. Aplikator bawełniany jest nieekonomiczny (za dużo chłonie w siebie). Ad.7 Tak + szczoteczka, pędzelek i "Detailing Sticks" do trudno dostępnych miejsc. Ad.8 Warto, większość APC ma lekko duszące opary. Ad.9 Wnętrze spróbowałbym od 1:20, ewentualnie zmienisz stężenie na silniejsze (różni producenci zalecają różne stężenia, najlepiej wychodzić od instrukcji).
martinii Opublikowano 17 Czerwca 2019 Autor Zgłoś Opublikowano 17 Czerwca 2019 @paperson Koła będę mył założone. Bardzo Ci dziękuję za podzielenie się doświadczeniem! I jeszcze jedno pytanie: czy po dekoncentracji chemicznej, splukaniu samochodu powinienem go osuszyć przed prewashem? Czy na mokre auto nanosić SG Citrus Oil? 1
martinii Opublikowano 18 Czerwca 2019 Autor Zgłoś Opublikowano 18 Czerwca 2019 Roztwory już zrobiłem: Wszystkie fibry, rękawice i ręczniki (king i fluffy) wyprane wstępnie w białym jeleniu (tym do puchu) i wyplukane z odrobiną octu. Odnośnie mojego pytania nr 1 o koła to chyba powinienem zamienić miejscami IRON z TG? Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się