Skocz do zawartości
ptck

Farbowanie/odnowa skor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Wiem, że Colourlock zbiera bardzo dobre opinie w tej kwestii, chciałem natomiast zapytać czy Furniture Clinic mocno odbiega jakościowo? Ciężko znaleźć jakieś materiały na ten temat, a przymierzam się powoli do odmalowania foteli i kanapy w aucie. Szczególnie interesuje mnie płynnej skóry z FC, ponieważ mała tubka z Colourlocka kosztuje 82 PLN, a 15 ml z FC kosztuje 29 PLN.

To samo dotyczy trwałości farby do skór, tutaj również przepaść cenowa. 50ml farby z FC to koszt 15 PLN, a zestaw tonujący Colourlocka kosztuje 39 PLN.

Jesteście w stanie stwierdzić na ile rzeczywiście wystarczy zestaw TURBO z Colourlocka? (https://sklep.colourlock.pl/produkty-42/zastosowanie/renowacja-skory/zestaw-turbo.html)
Chodzi oczywiście o to czy rzeczywiście zrobię dwa fotele czy jednak mniej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu nie ma wytycznych odnośnie wydajności farby, wszystko zależy od zniszczeń skóry i ubytków,  50 ml wystarczy Ci na dwa boczki w fotelu i tyle. Etap pełnej renowacji różni się od typowej samodzielnej naprawy. 

Samo usunięcie starego lakieru zmywaczem GLD w niektórych fotelach pochłania duże ilości produktu, zalezy to od jakości wykonania, jeden ma tego lakieru dużo i bardzo odporny na ścieranie, drugi znika pod wpływem środków czyszczących i albo gld pójdzie sporo, albo mało. 

Dwa pełne fotele to 200/150 ml bazy + 100 ml  lakieru, jakis utrwalacz do lakieru, plus np. Coś na wzmocnienie włókna jeżeli jest już spore uszkodzenie, to trzeba to miejsce wzmocnić np leather binderod FC, do tego papierki na piance p800 p1000, zmywacz gld do usunięcia lakieru 250 ml, gąbki do na niesienia bazy tz. Tamponowanie w uszkodzonym miejscu, najlepiej pistolet do wyrównania bazy która była tamponowana (wklepywana w mizdre). Dodatkowo po pełnym utwardzenie pasowało by nanieść zabezpieczenie syntetyka z colorlocka, uprzednio przeleciał papierkiem p4000 i nanieść Versiegelungb. Bardzo fajne zabezpieczenie w pozniejszym czasie  do pielegnacji. 

Ogolnie FC i CL są to dobre produkty i mają pełną gamę środków pielegnacji jak i zabezpieczeń oraz renowacji. Osobiście pracuje na jednym i drugim producencie.  Odnośnie CL w moim odczuciu ma lepsze krycie powierzchni i ta baza (kolor) jakby lepiej wchlaniala sie w uszkodzenie. 

W każdym bądź razie i na jednym i na drugim przeprowadzsz naprawę 😉

Odnośnie plynnej skóry, ona trzyma się tylko w miejscach gdzie jest ubytek, rysa, pęknięcie i to nie za duże, większe uszkodzenie wymaga szpachli do skory. 

IMG_20190504_120539.jpg

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam za sobą renowację skórzanej tapicerki u siebie w aucie i o ile na początku efekt był piorunujący, tak w raz z użytkowaniem auta, farba się po prostu od nowa poprzecierała. Ja zamówiłem zestaw TURBO lekko powiększony, tzn 2x farba i bodajże syntetyczna skóra do wypełnienia pęknięć. Fajne było to, że gdy dodałem ten produkt do koszyka i zamówiłem w sklepie Colour Lock od razu ktoś do mnie zadzwonił dopytać, do czego będę tego używać i czy wiem do czego to się używa, wielki + za podejście do człowieka. Myślę, że gdyby malować fotele pistoletem a na koniec prac położyć lakier bezbarwny było by chyba idealnie i po przez bezbarwny może tak szybko by się to nie wytarło. W jaki inny sposób osiągnąć trwałość farbowania? Nie stosowałem po malowaniu mocnej chemii na fotelach, było zabezpieczenie po malowaniu, 1 warstwa 24h przerwy i na aucie druga warstwa. Do czyszczenia skóry poźniej używałem coś od FX protect (mega delikatny) i chyba raz musiałem użyć znowu Softa od CL. Tutaj zdjęcia z renowacji :

20170826_141437.jpg

20170826_145051-1.jpg

20170826_145136.jpg

20170826_145150.jpg

20170826_141456.jpg

20170827_122056.jpg

20170827_182057-1.jpg

20170827_182809.jpg

20170827_182954.jpg

20170828_125856.jpg

  • Lubię to 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@boT @Sebalbn dzięki za odpowiedzi 🙂

Muszę zrobić renowację kanapy tylnej - ona jest akurat w niezłym stanie i ma mało przebarwień, ale poprzedni właściciel zostawił mi na pamiątkę dwie wypalone dziury po papierosach na siedzisku - rozumiem, że do tego szpachla i podkleić kawałkiem skóry?

Reasumując: na taką renowację potrzebuję:
Zmywacz alkoholowy https://klinikaskory.pl/produkt/alcohol-cleaner-500ml/
GLD - 500ml powinno wystarczyć? Lepiej kupić Leather Prep od FC czy GLD od CL? https://klinikaskory.pl/produkt/zmywacz-do-skory-500-ml/ lub 2x 150ml https://sklep.colourlock.pl/rozpuszczalnik-gld-colourlock.html
Ok. 300-400 ml farby, https://klinikaskory.pl/produkt/farba-do-skory-500ml/
200 ml lakieru bezbarwnego (Leather Finish od FC? Ewentualnie tak jak piszą na stronie z dodatkiem 10% Cross Linker X?), https://klinikaskory.pl/produkt/lakier-bezbarwny-wykonczeniowy-500ml/ + https://klinikaskory.pl/produkt/utrwalacz-do-farby-lakieru-50-ml/

Albo od CL jak poniżej: 

https://sklep.colourlock.pl/produkty-43/zastosowanie/renowacja-skory/zestaw-turbo.html + https://sklep.colourlock.pl/produkty-43/zastosowanie/renowacja-skory/zestaw-tonujacy-150ml.html + https://sklep.colourlock.pl/produkty-43/zastosowanie/renowacja-skory/zestaw-tonujacy-50ml.html,

Czyli w sumie 350 ml farby, 250 ml GLD, 150 ml benzyny, 250 ml Versiegelung + do tego bezbarwny lakier od FC, szpachla 50 ml. 

Później jeszcze wrzucę zdjęcia foteli i kanapy, żebyście wiedzieli jak to wygląda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najłatwiej by było, gdybyś po prostu pokazał hak mocne są uszkodzenia foteli, bo u mnie tylna kanapa wyglądała całkiem dobrze, dużo lepiej niż przednie fotele, zamawiając zestaw Turbo po prostu domówiłem drugą butelke farby i było ok. Na pewno musisz zadbać o dobre utwardzenie/zabezpieczenie skóry po renowacji, ja przesmarowałem tym Leder Versiegelung i powiem szczerze, że powinienem chyba dać coś jeszcze np ten bezbarwny od FC tak jak piszesz. Następnym razem na pewno tak zrobie. Ja proponuje dokupić sobie drugi padzik do szlifowania bo ja sie męczyłem z jednym i wiem, że powinny być dwa, było by po prostu wygodniej. Jeden można spokojnie wysuszyć po przemyciu a drugim pracować. Wydaje mi się, że przypalenie powinieneś wypełnić syntetyczną skórą i w razie potrzeby odwzorować jeżeli np. skóra jest wentylowana, można wbić wykałaczke i odwzorować ten wzór "kropeczek" na materiale. Powodzenia przy pracy i daj fotki jak Ci wyszło 🙂 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Sebalbn napisał:

Najłatwiej by było, gdybyś po prostu pokazał hak mocne są uszkodzenia foteli, bo u mnie tylna kanapa wyglądała całkiem dobrze, dużo lepiej niż przednie fotele, zamawiając zestaw Turbo po prostu domówiłem drugą butelke farby i było ok. Na pewno musisz zadbać o dobre utwardzenie/zabezpieczenie skóry po renowacji, ja przesmarowałem tym Leder Versiegelung i powiem szczerze, że powinienem chyba dać coś jeszcze np ten bezbarwny od FC tak jak piszesz. Następnym razem na pewno tak zrobie. Ja proponuje dokupić sobie drugi padzik do szlifowania bo ja sie męczyłem z jednym i wiem, że powinny być dwa, było by po prostu wygodniej. Jeden można spokojnie wysuszyć po przemyciu a drugim pracować. Wydaje mi się, że przypalenie powinieneś wypełnić syntetyczną skórą i w razie potrzeby odwzorować jeżeli np. skóra jest wentylowana, można wbić wykałaczke i odwzorować ten wzór "kropeczek" na materiale. Powodzenia przy pracy i daj fotki jak Ci wyszło 🙂 

Przygotowanie powierzchni :

1.Porządne usunięcie brudu jak i resztek tluszczy i zabezpieczeń bardzo ważna sprawa. 

2.Szlifowanie, wyrównanie większych chropowowatosci p600 p800 

2. Porządne usunięcie starego Top Coat, najważniejsza rzecz zaraz po czyszczeniu bo i bez punktu 1 i 2, lakier nie bedzie miał przyczepności. 

3.Wzmocnienie wlokien czyli spoiwo do wzmocnienia wlokien przed aplikacja płynnej skóry. 

4.Aplikacja płynnej skóry , aplikacja kilku warstw zależnie od uszkodzeń, nastepnie szlif na ładną równą powierzchnię. 

5. Aplikacja koloru bazowego, po przez tz. Taponownie wstukanie bazy gąbką w przygotowane miejsce (w plynna skórę) reszty nie musisz wstukiwac, bo wyrównać można powierzchnię z pistoletu 0.8 dysza koszt 40 zl zwykly chinczyk da radę). 

6. Aplikacja Top Coatu najlepiej z dodatkiem utrwalacza np. W przypadku FC cross linkier x. 

7. Ostatni etap na następny dzień można zaplikowac Versiegelung jako dodatkowe zabezpieczenie, tz. Przepolerowanie powierzchni p4000 tak aby byla gladziutka jak lusterko, i aplikacja Leder Versiegelung, ale nie traktować go jako top Coat bo to nie zda egzaminu na dłuższą metę 

Czy tak zrobiłeś @Sebalbn 😁😁

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, boT napisał:

Przygotowanie powierzchni :

1.Porządne usunięcie brudu jak i resztek tluszczy i zabezpieczeń bardzo ważna sprawa. 

2.Szlifowanie, wyrównanie większych chropowowatosci p600 p800 

2. Porządne usunięcie starego Top Coat, najważniejsza rzecz zaraz po czyszczeniu bo i bez punktu 1 i 2, lakier nie bedzie miał przyczepności. 

3.Wzmocnienie wlokien czyli spoiwo do wzmocnienia wlokien przed aplikacja płynnej skóry. 

4.Aplikacja płynnej skóry , aplikacja kilku warstw zależnie od uszkodzeń, nastepnie szlif na ładną równą powierzchnię. 

5. Aplikacja koloru bazowego, po przez tz. Taponownie wstukanie bazy gąbką w przygotowane miejsce (w plynna skórę) reszty nie musisz wstukiwac, bo wyrównać można powierzchnię z pistoletu 0.8 dysza koszt 40 zl zwykly chinczyk da radę). 

6. Aplikacja Top Coatu najlepiej z dodatkiem utrwalacza np. W przypadku FC cross linkier x. 

7. Ostatni etap na następny dzień można zaplikowac Versiegelung jako dodatkowe zabezpieczenie, tz. Przepolerowanie powierzchni p4000 tak aby byla gladziutka jak lusterko, i aplikacja Leder Versiegelung, ale nie traktować go jako top Coat bo to nie zda egzaminu na dłuższą metę 

Czy tak zrobiłeś @Sebalbn 😁😁

 

Punkt numer jeden skrupulatnie czyszczone były fotele, widać z resztą na zdjęciu na którym jest jeden czyszczony "jasny" drugi jest "ciemny od brudu. Usuwanie Top Coat czyli GLD na fibre i dokładne "wymycie" foteli, był transfer farby fotela na mikrofibre, szlifowanie odbywało się padem z zestawu plys kilku krotne mycie i suszenie gdy sie "zapchał" farbą. Punktu 3 u mnie nie było, nie miałem żadnych "dziur" do gąbki więc tylko nałożyłem w miejsca pęknięć skóry ten preparat delikatnie zeszlifowałem i dałem kolejną warstwe z "górka", żeby było z czego wyrównać, aplikacja farby po przez wklepywanie, podsuszanie i kolejne warstwy. Potem dałem już tylko ten leder Versiegelung, tak jak na filmach szkoleniowych ColourLock które można znaleźć na ich kanale na YT. Patrzyłem na szmate... Nie wiem co zrobiłem nie tak, bo efekt był piorunujący, jak by takie zostały to była by rewelacja. Postępowałem zgodnie z tym filmem. 

https://youtu.be/s87wBKXXo4I

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Sebalbn 

Zamiast versiegelung, musowo położyć top Coat bez dyskusyjne jeżeli efekt ma być trwały, nie wiem dlaczego w tych zestawach jest środek zabezpieczający ale nie w formie lakieru (poliuretanu) 😁

FC ma zestawy ale z lakierem: połysk plus mat, i dopasowujesz sobie stopień połysku, styny, polmatu zgodnie ze swoim starym lakierem 😉 następnym razem bierz lakier, dobra szkola na przyszłość, doświadczenia bezcenne, teraz wiesz ze efekt jest aczkolwiek krótko trwały według takiego schematu. 

  • Dziękuję 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, boT napisał:

@Sebalbn 

Zamiast versiegelung, musowo położyć top Coat bez dyskusyjne jeżeli efekt ma być trwały, nie wiem dlaczego w tych zestawach jest środek zabezpieczający ale nie w formie lakieru (poliuretanu) 😁

FC ma zestawy ale z lakierem: połysk plus mat, i dopasowujesz sobie stopień połysku, styny, polmatu zgodnie ze swoim starym lakierem 😉 następnym razem bierz lakier, dobra szkola na przyszłość, doświadczenia bezcenne, teraz wiesz ze efekt jest aczkolwiek krótko trwały według takiego schematu. 

Właśnie ja też nie wiem dlaczego producent o tym nie wspomina. Teraz po czasie wiem, że na pewno coś takiego dokupie, bo po prostu szkoda czasu i pracy (cały weekend od rana do wieczora) na coś tak krótko trwałego. A szpachla do skóry FC daje rade ? Chodzi mi o wyrównanie "pęknięć" inna metodą niż stntetyczna skóra. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daje tylko wszystko wymaga cierpliwości i czasu w obróbce, tak aby uzyskać naprawdę świetne efekty musisz być cierpliwy przy wielokrotnej aplikacji jak i późniejszej obróbce i tak kilkukrotnie. Na spokojnie i do przodu 👍

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
53 minuty temu, boT napisał:

Daje tylko wszystko wymaga cierpliwości i czasu w obróbce, tak aby uzyskać naprawdę świetne efekty musisz być cierpliwy przy wielokrotnej aplikacji jak i późniejszej obróbce i tak kilkukrotnie. Na spokojnie i do przodu 👍

Dzięki za dobre rady, przy następnej renowacji będe na pewno pamiętał o dokładnym oczyszczeniu oraz żeby starannie wszystko wypełnić i wyszlifować oraz na koniec jakoś lepiej to zabezpieczyć lakierem bezbarwnym.

  • Lubię to 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ptck podeślij zdjęcia, na pewno coś dla Ciebie dobierzemy. Możesz też podjechać do nas do Długołęki na oględziny, w sumie po sąsiedzku 😉

  • Lubię to 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@boT, @Sebalbn oraz @Colourlock, zgodnie z zapowiedzią wrzucam zdjęcia. Mam nadzieję, że coś się uda zobaczyć 🙂

P.S. nie patrzcie na brud, od niedawna nim jeżdżę i kompletnie nie mam czasu tego ogarnąć 🤐

 

IMG_2905.JPG

IMG_2906.JPG

IMG_2907.JPG

IMG_2873.JPG

IMG_2874.JPG

IMG_2902.JPG

IMG_2903.JPG

IMG_2904.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma tragedii, jest chyba lepiej niż było u mnie, tylko to przypalenie zajmie Ci trochę czasu, ale myśle, że jak ładnie wypełnisz i wyrównasz nie będzie śladu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dookoła trzeba wyciąć twarde brzegi. podkleić od spodu i płynną skórą. Zapraszamy do zapoznania się z naszymi filmami instruktażowymi 

. W razie jeszcze jakichkolwiek pytań jesteśmy do dyspozycji. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Colourlock mam kilka pytań 🙂 

Czy zestaw TURBO + powiększony tonujący (150ml) wystarczy?

Jaka ilość farby na dwa fotele i kanapę do E39 przy nakładaniu aerografem i czy stosować też gąbkę przy tej metodzie?
Ile, mniej więcej oczywiście, będę potrzebował GLD, benzyny?
Czy lepiej kupić do takich dziur płynną skórę czy szpachlę?

Jestem laikiem ale mam spore umiejętności manualne i chcę to zrobić samemu 🙂 stąd tyle pytań

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Sponsor serwisu

Pogotowie Zamkowe Gdynia

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.