smir Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Zgłoś Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Witam. To jeden z moich pierwszych postów na forum. W skrócie: - pacjent Mercedes C klasa w202 rok 1997r., przywieziony z Włoch 3 lata temu, kolor ciemny granat - zaraz na początku został oddany do firmy zajmującej się Autodetailingiem i został spolerowany lakier, ale co dokładnie było tam robione to nie mam pojęcia - w zeszłym roku nieudolnie chciałem wyglinkować lakier, skutek był taki że w niektórych miejscach pojawiły się rysy a było to spowodowane prawdopodbnie zbyt małą ilością preparatu do poślizgu glinki ( moja amatorszczyzna) - w takim stanie samochód trafił miesiąc później do lakiernika który lakierował mi parę elementów ( pierwsze ogniska korozji, lakierowanie zderzaków po obcierkach z Włoch) i został przepolerowany/nawoskowany preparatem T-cut Color Fast - na dzień dzisiejszy samochód jak na rocznik 1997r. prezentuje się dobrze choć nie idealnie, nadal posiada parę miejsc do których można się przyczepić, ale bez ponownego lakierowania nic już z tym zrobić nie można - po tych wszystkich przygodach chciałbym w końcu o niego zadbać, a konkretnie chodzi mi o nałożenie wosku Tutaj pytanie, czy trzeba koniecznie glinkować lakier przed nakładaniem wosku? Jak to wygląda przed samym woskiem? Najpierw konkretne mycie detailngowe->dekomitancja-> zmywacz -> politura -> wosk? Jeśli tak to jakie środki polecacie? Naczytałem się trochę na forum i wosk będę brał chyba Collinite 476 natomiast nie wiem jaką politurę brać. P.S Szybka ocena zestawu kosmetyków, żeby nie tworzyć osobnego tematu: -mycie wstępne: piana aktywna ADBL + APC ADBL -mycie zasadnicze: szampon Tenzi Shampoo Neutro -dekomitancja: ADBL Vampire Liquid -szyby: Tenzi Czysta Szyba + aplikacja niewidzialnej wycieraczki Rain X - Rain -felgi: Tenzi Krwawa Felga -opony: ADBL Black Water -odtłuszczanie: Tenzi IPA Cleaner Wnętrza póki co nie ruszam, zestaw komponowany pod budżet studenta, wszystkie uwagi mile widziane
ElSor Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Zgłoś Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Do dekontaminacji możesz użyć także Krwawej Felgi od Tenziego i za zaoszczędzone pieniądze dokupić Tar&Glue. Zamiast Rain-X możesz kupić niewidzialną wycieraczkę od K2 (tańsza i też działa, ~2-3 miesiące u mnie na froncie) - to w temacie studenckiego budżetu. Przed woskiem (o ile nie będzie polerki) to lepiej nie glinkować a dobrze przeprowadzić chemiczne czyszczenie (iron + T&G) tym bardziej, że auto było lakierowane a takowe lakiery są na tyle miękkie, że rysują się od samego patrzenia.
Luki_m Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Zgłoś Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Jeżeli lakier jest szorstki pod dotykiem to musisz glinkowac. Jest dużo postów nt woskowania, w jaki sposób przygotować lakier itd. Poszukaj na forum Ja zawsze pod wosk używałem Meguiars Ultimate Compound. Wymycie Ipa i na to wosk. Collinite to dobry wybór Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Adaszek96 Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Zgłoś Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Nie musisz glinkować przed nałożeniem wosku tym bardziej że narobisz kolejnych mikrozarysowań, kup cleaner bo to ważny element przed woskiem
Michał126 Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Zgłoś Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Jak zrobi to umiejętnie to nic nie zarysuje. Lubryfikacja i to wszystko. A na wyglądzie lakier zyska znacznie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się