Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ponieważ wiosna nadciągaaa...i pora zmienić koła wziąłem się za czyszczenie śrub do alufelg. Lepiej późno niż wcale;-) Miałem na to całą zimę :-]

Nigdy nie polerowałem metalu i długo zastanawiałem się jaki preparat kupić...w końcu mój wybór padł na K2 Aluchrom. Cena 5,50 zł. Pojemność 120 g.

 

Opis ze strony producenta:

Aluchrom jest rewelacyjną pastą do czyszczenia i nabłyszczania wszelkiego rodzaju elementów chromowanych, aluminiowych, posrebrzanych, pozłacanych, wykonanych z brązu lub ze stali nierdzewnej, a także wielu innych metali. Szczególnie polecamy do konserwacji felg aluminiowych.

SPOSÓB UŻYCIA:

1. Nanieść produkt na mały fragment czyszczonej powierzchni i lekko wcierać.

2. Po chwili nadmiar zetrzeć.

3. Następnie polerować przy pomocy miękkiej szmatki.

UWAGA: W przypadku mocno zabrudzonych lub zniszczonych powierzchni czynności powtórzyć.

WAGA: 120 g

 

Link do strony producenta:

http://www.k2.com.pl/index.php?option=c ... &Itemid=66

 

 

PRZEBIEG TESTU:

 

Rzeczywiste zdjęcia produktu

obraz003kq.jpg

Bardzo fajne, kolorowe opakowanie w amerykańskim stylu ;)

K2 zmieniło logo i produkt ten jest jeszcze dostępny w starym i nowym opakowniu (patrz link do strony producenta).

obraz063z.jpg

 

Brudne śruby

obraz024l.jpg

obraz039j.jpg

obraz019u.jpg

obraz037y.jpg

 

Podczas pracy

obraz076x.jpg

obraz072p.jpg

obraz013zy.jpg

 

Efekty

obraz058b.jpg

obraz053h.jpg

obraz055b.jpg

obraz056m.jpg

obraz057g.jpg

obraz049p.jpg

obraz048.jpg

 

Wnioski:

Produkt jest dobry, tylko wymaga dużego nakładu pracy. Ja pracowałem ręcznie. Doprowadzenie jednej śruby do stanu idealnego to czas około 1 godziny i 2 szmatki formatu A4, które będą całe brudne po obu stronach i do wyrzucenia (patrz zdjęcie). Mnie się nie udało tego uzyskać, bo czas mnie naglił;-) Ja uzyskałem efekt średni. Szczególnie ciężko jest doczyścić zakamarki (co widać na zdjęciach).

Ponadto preparat powodował u mnie podrażnienia dróg oddechowych. Może to wina tego, że pracowałem w domu (ale okno było otwarte). Aluchrom to pasta w białym kolorze o ,,zwykłym chemicznym" zapachu. Może to reakcja preparatu z aluminium spowodowała u mnie pieczenie gardła i nosa?

Ponadto preparat się skończył i zabrakło szmatek :mrgreen: Ale 2 opakowania na pewno by wystarczyły.

Reasumując jest do produkt, który jest bardzo atrakcyjny cenowo ale wymaga sporego wypracowania. Na pewno Aluchromem można osiągnąć efekt idealny przy dużym nakładzie pracy. Ale nie jest powiedziane, że produktem np. za 40 zł będzie się pracowało lepiej? :o Na pewno też będzie trzeba włożyć trochę siły;-)

 

Teraz szukam produktu którym pracuje się łatwiej i szybciej. Oraz takiego, który jest bezpieczny. Zastanawiam się nad Autosolem, Megsem i Duraglossem... :o

Zapraszam do dyskusji i dzielenia się swoimi doświadczeniami, opiniami z pracy tego typu środkami, ogólnie z czyszczenia/polerowania wszystkich rodzajów metalu.

Posted

MetalMagnes, pracowałem tą pastą, nie wiem jak ją dawkowałeś mi taka tubka wystarczyła na 4 krotne polerowanie aluminiowych felg i śrub, no i z 1/4 została jeszcze :)

teraz posiadam megsowego meg coś tam coś, bardzo fajnie pachnie, mniej się trzeba napracować (ale nie o wiele) , wydajniejsza , ogromne opakowanie, mi do końca życia wystarczy,

Posted
MetalMagnes, pracowałem tą pastą, nie wiem jak ją dawkowałeś mi taka tubka wystarczyła na 4 krotne polerowanie aluminiowych felg i śrub, no i z 1/4 została jeszcze

teraz posiadam megsowego meg coś tam coś, bardzo fajnie pachnie, mniej się trzeba napracować (ale nie o wiele) , wydajniejsza , ogromne opakowanie, mi do końca życia wystarczy,

Śruby mają 4,5 roku i nigdy nie były czyszczone. Może dlatego tyle pasty zużyłem...

Patrzę na ofertę Megsa i na polskiej stronie znalazłem 3 produkty

http://www.meguiars.pl/shop/index.php?c ... a7cab2e41b

i na głównej też 3, tylko zupełnie inne

http://www.meguiarsdirect.com/product_l ... ARCH=metal

Ta niebieska pucha drogawa.

Którego masz? Ale z tego co piszesz pracuje się tym minimalnie lepiej, tylko ładniej pachnie;-)

Ja poszukuję teraz czegoś bardzo łatwego do pracy.

Od kiedy pracując z środkiem ściernym trze się elementem o "ścierniwo"?
Bo tak było najefektywniej i najwygodniej!
Jak jest mały element to tak jest wygodniej.
:good:
Posted

Metal przy tak małych elementach szukaj produktu agresywnego, to nie rant felgi, że będzie widać każdą niedoskonałość, ważne aby złapać wysoki połysk.

Posted
Metal przy tak małych elementach szukaj produktu agresywnego, to nie rant felgi, że będzie widać każdą niedoskonałość, ważne aby złapać wysoki połysk.
Możesz coś polecić?
Posted

Krzysiek, sprawa wygląda tak aby w wolnej chwili usiąść w domu, wziąć pastę i szmatkę i bawić się w czyszczenie i polerowanie ślub. Bez wielkiego zachodu;-) Po prostu aby w jesienne i zimowe wieczory;-) wykonać tę pracę w domu. Dlatego chciałbym produktu, którym się łatwo pracuje, o przyjemnym zapachu, bezpiecznego dla zdrowia - nie drażniącego dróg oddechowych.

Posted
Malkolm

Mag and Aluminum Polish ma przyjemny cynamonowy zapach :)

Ale jak pisałeś trzeba się napracować :/

ale mniej niż z k2 , i efekt lepszy o te 5%

  • 5 weeks later...
Posted
może faktycznie autosol będzie najlepszy do tego, nie używałem ale wiele dobrego słyszałem.
Na takiej powierzchni jak boki nakrętek nie będzie widać większego efektu pomiędzy K2 a Autosolem (czy czymś innym).. Różnica może być w skuteczności działania (usuwania nalotu i wymatowień)

K2 nigdy nie używałem, ale z Autosolem mam b. często do czynienia. Pasta sprawdza się w nawet najcięższych warunkach, pracuje się nią łatwo, wyciąga dobre lustro z aluminium a nawet stali nierdzewnej.

Jedynym minusem jest jej zapach (amoniak)

 

Robota autosolu:

 

p3095177mn.jpg

Posted

slavwek.ie, efekt na chromie/aluminium (nie jestem pewien co to jest?) faktycznie przepiękny:-) Ale dlaczego nie jest doczyszony ten element u dołu? Albo może tylko tak wygląda :o

 

Mam już Autosol. Bedę nim czyścił stalowe/metalowe śruby od kół zimowych. Są bardziej ubrudzone/zardzewiałe niż te od alufelg. Na razie wypróbowałem na jednej śrubie i powiem, że pracuje się bardzo ciężko. Chyba najpierw wyczyszczę śruby papierem ściernym. A potem dopiero Autosol.

Posted

Metalmagnes to aluminium, które przed polerka mialo karbowana/porowata sktrukture, na pewbno było ostre darcie papierami, tym bardziej słowa uznania dla kolegi, ze wyprowadzxiał takie lustro. Sławek naprawde zajebista robota.

 

Dolny element jest nie zrobiony bo jest ukrtyty wiec nie ma takiej potrzeby. To zapewne element silnika ABF, tu w oryginale: http://img396.imageshack.us/img396/6784 ... 979js5.jpg .

Posted
dlaczego nie jest doczyszony ten element u dołu?
Ten element finalnie został pokryty srebrną żaroodporną farbą, poza tym jak Krzysiek pisze, jest on osłonięty na silniku i nie widać go.
na pewbno było ostre darcie papierami
było, co niemiara.. ogólnie ok 2 miesięcy walki żeby tak wyglądał.

 

Ostatecznie po lakierowaniu prezentuje się tak:

P3245322mn.jpg

  • 2 months later...
Posted

czy ktoś stosował K2 do alufelg? na większości środków tego typu jest napisane żeby nie stosować do alufelg natomiast tutaj, że jest szczególnie do nich polecany. zrobiłem na próbę mały fragment felgi i nabrał fajnej szklistości i gładkości. tylko czy jest on bezpieczny dla felg?

Posted

kolargol, on jest do alufelg ale polerowanych lub chromowanych :) do lakierowanych będą lepsze zwykłe pasty ścierne

Posted

a zechciałby ktoś napisać procedurę walki takim np Autosolem z powierzchnią aluminiową, jaki papierami przygotować powierzchnię, a potem wypolerować, na koniec Autosol na jakimś miękkim padzie :idea: ? Zacząłbym zabawę na w miarę płaskiej powierzchni i BP przytwierdzonym do wiertary :kox:

Posted

Kiedyś zabrałem się za polerowanie obręcz w moim starym romecie i kupiłem do tego celu dwie pasty, rzeczoną K2 i sonaxa. Z tych dwóch lepiej wypadł SONAX. :good:

Posted

Szachi, zabawę z papierami zaczynasz w zależności od zniszczenia powierzchni, którą chcesz polerować, oraz jej twardości (wybadasz w praktyce)

Na mniej "zapuszczonej" powierzchni możesz zacząć papierem 600, następnie 800-1200-1500-2000-2500 i pasta

Jeśli powierzchnia ma wżery, jest poobijana, są rysy, ubytki, to wówczas zacząć trzeba nawet 280, następnie 360-400-600 itd. Oczywiście wszystko na mokro!

Pamiętaj, że każdy "grubszy" papier robi ostre rysy, więc każdym kolejnym trzeba mocno się namachać, żeby je zniwelować.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.