Nevvcome Posted September 2, 2017 Report Posted September 2, 2017 Witam, zaczynam przygodę z Car Detailingiem, mój pierwszy zestaw do oceny: 1. MEGUIARS - Gold Class Car Wash Shampoo - szampon 2. TENZI TAN CAR - piana 3. ADBL Tire and Rubber Cleaner -mycie opon 4. Endurance Tire Gel - zabezpieczenie opony 5. ADBL APC - apc 6. ADBL Vampire Liquid - do felg + nadwozia 7. Prickbort 124 - do felg + nadwozia 8. ADBL - Clay Towel - glinka 9. MEGUIAR'S Ultimate Compound w zestawie z aplikatorem Oczywiscie rekawica / wiadra / szczotki/ pędzelki są. 1. Czy ręcznik z glinką jest lepszym wyborem niż glinka ? 2. Mogę jechać glinką na szamponie? 3. Chcę użyć UC ręcznie czy wybrać aplikator z zestawu czy lepiej Tri Color ? 4. Nakładam aplikatorem, wypracowuje np. a polowie maski i pozniej MF przecieram? 5. Co dalej po UC czy trzeba użyć Meguiar's Ultime Polish i dopiero wosk ? 6. Jak wosk to jaki na ciemny samochod moze cos z soft 99 ? Pozdrawiam
Leci Posted September 3, 2017 Report Posted September 3, 2017 Ad.1 Ręcznik z glinką przyspiesza pracę, mimo to polecam tradycyjną glinkę (ValetPro, Bilt Hamber), ponieważ można to zrobić dokładniej oraz uniknąć ewentualnej "biedy" na lakierze. Ad.2 Najlepiej najpierw spłukać auto po myciu szamponem, a następnie glinkować przy użyciu samej wody, bądź wody z dosłownie kroplą szamponu - jeżeli nie spłukamy auta po myciu, na lakierze wciąż mogą pozostać jakieś luźne zanieczyszczenia, natomiast glinkowanie na szamponie może być szkodliwe dla glinki: będzie się kruszyć itp. Ad.3 Do UC ręcznie TriColor będzie duuuuużo lepszy . Ad.4 Po wypracowaniu UC zbierasz nadmiar fibrą, potem najlepiej jest wymyć resztki pasty jakimś dedykowanym środkiem (np. ADBL Wipe Out) lub chociażby IPĄ. Pozwoli ci to usunąć wypełniacze zawarte w paście i zweryfikować realną różnicę na lakierze. Ad.5 Ręcznie wiele nie zdziałasz, więc jeśli potraktujesz UC jako cleaner to możesz od razu aplikować wosk; skróci to trwałość LSP, lecz efekt powinien cię zadowolić . Ad.6 Wybór wosku to już bardzo indywidualna sprawa - wszystko zależy od twoich oczekiwań. Jeśli stawiasz na trwałość to klasycznie - Soft99 Fusso Coat lub Collinite 476's. Największą robotę w wyglądzie i tak robi przygotowanie powierzchni, więc na tym postaraj się skupić . Pozdrawiam !
Nevvcome Posted September 4, 2017 Author Report Posted September 4, 2017 Dzięki za szybką i wyczerpującą odpowiedź Oczywiscie płuczemy auto po myciu szamponem i nastepnie chcialem glinka + woda z szamponem jako lub lubrykant pod glinkę ale jak mówisz żeby dać małą ilość szamponu to ok soft99 fusso coat 12 months dark colour wax nad tym woskiem myślę. Czy jest jakaś różnica wosków zima/lato ? Jak używać Tricolor do UC ? Żółtą twardsz stroną polerujemy ? Czarnej nie używamy ? I zrobić tylko każdy element po jednym razie czy powtarzać czynność do uzyskania aż do uzyskania porządanego efektu ? Konieczne jest poźniej po UC potraktowanie auta zmywaczem(clenerem) ? Jakieś propozycje oprócz Wipe Out?
piotr@sta Posted September 4, 2017 Report Posted September 4, 2017 Cytuj Czy jest jakaś różnica wosków zima/lato ? zima lato to upodobania jak masz garaż i możesz w nim działać to w zimę możesz kłaść dodo które utrzyma się 1-2 tygodnie. Podział jest głównie na wygląd/trwałość w lato wiadomo to ma wyglądać i może trzymać miesiąc (jak masz czas) a w zimę to ma być trwałe a wygląd jest na 2 planie. Ja osobiście wosk zimowy mam cały rok na aucie
Leci Posted September 5, 2017 Report Posted September 5, 2017 Jeśli chodzi o UC + Tricolor to polerujemy twardszą stroną, a ilość przejazdów zależy od oczekiwanego efektu. Mniej przejazdów to mniejszy poziom "korekty", więc jeżeli chcesz działać ręcznie to musisz uzbroić się w cierpliwość . Wszystko zależy od twoich oczekiwań - traktując auto UC bez wymywania go, na lakierze pozostanie dużo wypełniaczy zawartych w paście: nakładając na to proponowane przez ciebie Fusso uzyskasz fajny, lecz nietrwały efekt wizualny, a wosk poleży te 3-4 miesiące spokojnie. Jeśli chcesz faktycznie wypolerować, a nie przykryć rysy to czeka cię wiele pracy. Musisz po wypracowaniu pasty wymywać ją, aby zweryfikować realny stan lakieru bez wypełniaczy. Jak osiągniesz oczekiwany efekt polerki to warto wtedy właśnie wyjałowić lakier (chociażby IPĄ) i nałożyć taki wosk jak fusso - będziesz mógł długo cieszyć się dobrze zabezpieczonym lakierem. Osobiście w tym roku postawiłem właśnie na Fusso coat dla ciemnych lakierów, aby sprawdzić go jako wosk całosezonowy - według mnie daje radę, na dobrze przygotowanym lakierze wygląd wcale nie jest taki zły i zdecydowanie mogę go polecić
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now