emillo83 Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Zgłoś Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Witam wszystkich serdecznie i z góry dziękuję za każdą pomoc. Od roku posiadam Audi A6 z 2006 roku (ciemny granat, pod słońcem wpadający lekko w burgund) ale generalnie jest to ciemny kolor. Auto ogólnie ma sporo rys, większych, mniejszych, jest też przytarty na zderzaku. Praktycznie na każdym elemencie jest jakaś ryska. Większość rys jest delikatna, nie widoczna kiedy auto jest przybrudzone czy też przejechane pastą maskującą typu K2. Postanowiłem (na razie czytam) zrobić korektę lakieru. Wiem z teorii od czego zacząć i na czym skończyć, i myślę że sobię z tym poradzę (mycie, glinkowanie, oklejanie, ścinanie i wykańczanie) Nie jestem tylko pewny, co do wyboru chemii, padów i maszyny. Z racji tego, że będzie to jednorazowy zabieg na moim aucie, nie chciałbym wydawać zbyt wiele, i kupować różnej gradacji past, żeby testować która sobie najlepiej poradzi. Z tego co wiem, Audi ma twardy lakier, więc jest potrzebny bardziej agresywny zestaw, tym bardziej że na aucie jest sporo mniejszych i większych rys. Mój wyjściowy zestaw : Zestaw do cięcia - Menzerna S34A Heavy Cut Compound 250ml + Meguiars W7006 Cutting Pad. Zestaw do wykończenia - Menzerna PO85RD Final Finish 250ml + Meguiars W9006 finishing pad Co do maszyny to się pogubiłem. Szukam orbitalnej, takiej która wytrzyma kilka zabiegów, żadnej budżetówki. Mieszkam w UK, więc tylko eBay. Z tego co wyczytałem na szanownym forum, to najlepiej gdyby startowała od 600 obrotów na minutę. Niestety ale widzę tylko takie maszyny, które minimalne obroty mają około 1500. Proszę doradźcie koledzy, czy ten zestaw do "ścinania" lakieru nie jest za agresywny dla amatora, i proszę pomóżcie mi znaleźć nisko budżetową maszynę która ogarnie moje auto. Dziękuję i miłego dnia życzę Pozdrawiam Emil
hubert213 Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Zgłoś Opublikowano 24 Sierpnia 2017 http://www.ebay.co.uk/itm/Electric-Polisher-Buffing-Machine-1400W-Rotary-Sander-Shine-Car-180mm-230v-/112537533344?hash=item1a33c27ba0:g:HyEAAOSwm7RZnX39 ja kiedyś kupiłem najtańsze gówno z firmy euro tec , i już dosyć długo katuje i jedyne co musiałem zrobić to poprawić szczotki bo wolny start świrował a tak to działa , jeśli nie masz zamiaru polerować non stop to na pewno wystarczy to co wymieniłeś na górze i ta maszyna którą ci wstawiłem wyżej.
emillo83 Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Autor Zgłoś Opublikowano 24 Sierpnia 2017 4 minuty temu, hubert213 napisał: http://www.ebay.co.uk/itm/Electric-Polisher-Buffing-Machine-1400W-Rotary-Sander-Shine-Car-180mm-230v-/112537533344?hash=item1a33c27ba0:g:HyEAAOSwm7RZnX39 ja kiedyś kupiłem najtańsze gówno z firmy euro tec , i już dosyć długo katuje i jedyne co musiałem zrobić to poprawić szczotki bo wolny start świrował a tak to działa , jeśli nie masz zamiaru polerować non stop to na pewno wystarczy to co wymieniłeś na górze i ta maszyna którą ci wstawiłem wyżej. £36 jak najbardziej mi odpowiada moc dobra i obroty w polecanym zakresie. Jest tylko jedno ale... jest to maszyna rotacyjna, mniej bezpieczna dla amatora. Nie wiem jak w praktyce to wygląda, ale sporo się naczytałem, że lepiej dla początkującego wybrać orbitalną. Czyli ten zestaw mogę zostawić?... Zestaw do cięcia - Menzerna S34A Heavy Cut Compound 250ml + Meguiars W7006 Cutting Pad. Zestaw do wykończenia - Menzerna PO85RD Final Finish 250ml + Meguiars W9006 finishing pad Dzięki za odpowiedź.
Pilny Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Zgłoś Opublikowano 24 Sierpnia 2017 nie znam sie to się wypowiem "Z racji tego, że będzie to jednorazowy zabieg na moim aucie, nie chciałbym wydawać zbyt wiele, i kupować różnej gradacji past, żeby testować która sobie najlepiej poradzi." Kup Pan paste one step, pada do niej, jakąs maszyne DA / szkód nie narobisz, troche rys zejdzie, swirli jeszcze więcej, lakier się odświezy bedziesz Pan zadowolony ja tak zrobiłem i spoko, tylko człowiek czyta forum, ogląda prace co ludzie robią i chce więcej
hubert213 Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Zgłoś Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Oczywiście że jest mniej bezpieczna ta maszyna od DA ale przy zachowaniu ostrożności przy nefralgicznych punktach nic się nie stanie tym bardziej audi ma twardy lakier, to nie jest też tak że dociśniesz i już przetarty lakier chyba że go niema , zobacz czy jest jest strukturka lekka na bezbarwnym , jeśli jest to spokojnie możesz polerować. Musisz sam sobie zobaczyć jak to idzie i ogarnąć
emillo83 Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Autor Zgłoś Opublikowano 24 Sierpnia 2017 5 minut temu, Pilny napisał: Kup Pan paste one step, pada do niej, jakąs maszyne DA / szkód nie narobisz, troche rys zejdzie, swirli jeszcze więcej, lakier się odświezy bedziesz Pan zadowolony ja tak zrobiłem i spoko, tylko człowiek czyta forum, ogląda prace co ludzie robią i chce więcej U mnie to wygląda tak, że ja lubię takie zabawy przy aucie. Co prawda nigdy się nie zagłębiałem w temacie korekty lakieru, ale często myje swoje auto, nakładam jakiś wosk, ręcznie czy też maszynowo (nie mylić z normalną maszyną) Teraz chciałbym wejść trochę na wyższy poziom, tym bardziej że mam sporo wolnego czasu przez najbliższe 2 tygodnie. Także chyba będę działał 12 minut temu, hubert213 napisał: Oczywiście że jest mniej bezpieczna ta maszyna od DA ale przy zachowaniu ostrożności przy nefralgicznych punktach nic się nie stanie tym bardziej audi ma twardy lakier, to nie jest też tak że dociśniesz i już przetarty lakier chyba że go niema , zobacz czy jest jest strukturka lekka na bezbarwnym , jeśli jest to spokojnie możesz polerować. Musisz sam sobie zobaczyć jak to idzie i ogarnąć Więc tak zrobię, spróbuję ogarnąć temat...... Dzięki
Gość Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Zgłoś Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Tak tylko że rotacja rotacji nierówna, chwycisz za tą najtańszą jak powyższa bez stabilizacji obrotów to w momencie ci się odechce.... Jak chcesz pracować z taką maszyną to polecam najpierw nabrać wprawy na jakimś elemencie że szrotu
daniel87 Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Zgłoś Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Ostatnio odświeżałem czarne A4 z 2013. Menzerna 3w1 plus pad polish chyba z Royala. Jak na odświeżenie bylem naprawdę w szoku ile pasta usunęła, oczywiście wymyta IPĄ. Z grubasami walczyłem FG400 na twardych padach Na koniec całość liznąłem kochem antihologram, chociaż nie do końca była potrzeba.
emillo83 Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Autor Zgłoś Opublikowano 24 Sierpnia 2017 24 minuty temu, lk1407 napisał: Tak tylko że rotacja rotacji nierówna, chwycisz za tą najtańszą jak powyższa bez stabilizacji obrotów to w momencie ci się odechce.... Jak chcesz pracować z taką maszyną to polecam najpierw nabrać wprawy na jakimś elemencie że szrotu Chyba będę musiał nabrać wprawy bezpośrednio na swoim aucie. Nie mam w pobliżu żadnego szrotu, a nie za bardzo uśmiecha mi się szukać kawałka blachy, a potem go spowrotem odwozić (recycling). Może odświeżę swoją lodówkę? Jak coś spierdziele to przyjdę z opuszczoną głową do Ciebie i przyznam że miałeś dobry pomysł 12 minut temu, daniel87 napisał: Ostatnio odświeżałem czarne A4 z 2013. Menzerna 3w1 plus pad polish chyba z Royala. Jak na odświeżenie bylem naprawdę w szoku ile pasta usunęła, oczywiście wymyta IPĄ. Z grubasami walczyłem FG400 na twardych padach Na koniec całość liznąłem kochem antihologram, chociaż nie do końca była potrzeba. Z tym że u mnie jest sporo różnych rys, na większości elementach, więc samo odświeżanie chyba nie pomoże.
Gość Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Zgłoś Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Haha nie jestem pewien czy lodówka się nada możliwe że poprostu dasz sobie radę od początku i to ty będziesz prowadził maszynę a nie ona ciebie, ale mimo to uważam że jeśli nie używałeś taniej rotacji to lepsza będzie najtańsza da którą przy odpowiednich kombinacjach padów i past też da się sporo usunąć
emillo83 Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Autor Zgłoś Opublikowano 24 Sierpnia 2017 7 minut temu, lk1407 napisał: lepsza będzie najtańsza da którą przy odpowiednich kombinacjach padów i past też da się sporo usunąć DA czyli orbitalna tak? Otóż chciałem na początek wystartować właśnie z taką maszyną, z tym że nie mogę znaleźć na ebay'u nisko budżetówki, która ma regulowane obroty zaczynające się od 600rpm.
Gość Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Zgłoś Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Zgadza się, orbitalna. W DA pracuje się na innych, wyższych obrotach zatem start np przy 1800opm jest ok, dlatego nie możesz znaleźć niczego od 600 gdyż takie obroty są charakterystyczne dla maszyny rotacyjnej. Sprawdź jeszcze na Amazonie bo tam widzę np tanią DA za £52.
emillo83 Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Autor Zgłoś Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Jest na aukcji do wyrwania Meguiar’s G220. Aukcja kończy się za 4 godziny, myślę że by poszła w dobrej cenie około £70. Co myślicie? http://www.ebay.co.uk/itm/232457458838 Jest to pierwsza wersja.
emillo83 Opublikowano 8 Września 2017 Autor Zgłoś Opublikowano 8 Września 2017 Witam ponownie. Korekta lakieru zrobiona, jak na pierwszy raz wydaję mi się że poszło bardzo dobrze, mnóstwo rys zniknęło. Jest tylko jeden problem.......otóż, użyłem wosku soft99 fusso i niestety nie jestem zadowolony z efektu. Spodziewałem się super połysku, niestety nie uzyskałem zadowalającego efektu. Po kilku dniach auto umyłem, przemyłem IPA i położyłem ponownie wosk. Nic się nie zmieniło, połysk po tym wosku nie odbiega od połysku po zwykłym myciu szamponem diamondbride. Czy ten wosk już tak ma, czy być może ja coś sknociłem? Zdjęcia jakby ktoś chciał luknąć https://m.imgur.com/a/fbxwk
vertix Opublikowano 8 Września 2017 Zgłoś Opublikowano 8 Września 2017 Przyklej sobie taśmę np na klapie bagaznika, nawoskuj po lewej, po prawej wymyj ipa - wtedy zobaczysz różnicę.
KapselK Opublikowano 8 Września 2017 Zgłoś Opublikowano 8 Września 2017 Nie wierzę że efekt po fusso jest taki sam jak po szamponie. Zrób jak kolega wyżej to zmienisz zdanie.
vaio Opublikowano 11 Września 2017 Zgłoś Opublikowano 11 Września 2017 Witam przegladam forum jako świeżak w tej dziedzinie proszę o wyrozumiałość czy deironizacje lakieru robi się na całym aucie czy tylko dolne partie drzwi.Czy jest sens używania środka do usuwania smoły czy można zamiast niego użyć deironizatora wiem że obydwa środki sa do różnych zabrudzeń ale działanie podobne.Pozdrawiam
Gość Opublikowano 11 Września 2017 Zgłoś Opublikowano 11 Września 2017 Deironizacje robi się na całym lakierze. A co do używania środka do odsmalania to poniekąd sam sobie odpowiedziałeś bo tar&glue i deironizer to dwa różne środki na różne rodzaje zabrudzeń
vaio Opublikowano 11 Września 2017 Zgłoś Opublikowano 11 Września 2017 1 godzinę temu, lk1407 napisał: Deironizacje robi się na całym lakierze. A co do używania środka do odsmalania to poniekąd sam sobie odpowiedziałeś bo tar&glue i deironizer to dwa różne środki na różne rodzaje zabrudzeń Dzieki za pomocne wskazowki
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się