Jump to content

Korekta lakieru na Audi......... ja amator.


emillo83

Recommended Posts

Witam wszystkich serdecznie i z góry dziękuję za każdą pomoc. 

Od roku posiadam Audi A6 z 2006 roku  (ciemny granat, pod słońcem wpadający lekko w burgund) ale generalnie jest to ciemny kolor. Auto ogólnie ma sporo rys, większych, mniejszych, jest też przytarty na zderzaku. Praktycznie na każdym elemencie jest jakaś ryska. Większość rys jest delikatna, nie widoczna kiedy auto jest przybrudzone ;) czy też przejechane pastą maskującą typu K2. 

Postanowiłem (na razie czytam) zrobić korektę lakieru. Wiem z teorii od czego zacząć i na czym skończyć, i myślę że sobię z tym poradzę (mycie, glinkowanie, oklejanie, ścinanie i wykańczanie) Nie jestem tylko pewny, co do wyboru chemii, padów i maszyny. Z racji tego, że będzie to jednorazowy zabieg na moim aucie, nie chciałbym  wydawać zbyt wiele, i kupować różnej gradacji past, żeby testować która sobie najlepiej poradzi.                                  Z tego co wiem, Audi ma twardy lakier, więc jest potrzebny bardziej agresywny zestaw, tym bardziej że na aucie jest sporo mniejszych i większych rys. 

Mój wyjściowy zestaw :

Zestaw do cięcia - Menzerna S34A Heavy Cut Compound 250ml + Meguiars W7006 Cutting Pad.

Zestaw do wykończenia - Menzerna PO85RD Final Finish 250ml + Meguiars W9006 finishing pad

Co do maszyny to się pogubiłem. Szukam orbitalnej,  takiej która wytrzyma kilka zabiegów, żadnej budżetówki. Mieszkam w UK, więc tylko eBay. Z tego co wyczytałem na szanownym forum, to najlepiej gdyby startowała od 600 obrotów na minutę. Niestety ale widzę tylko takie maszyny, które minimalne obroty mają około 1500. 

Proszę doradźcie koledzy, czy ten zestaw do "ścinania" lakieru nie jest za agresywny dla amatora, i proszę pomóżcie mi znaleźć nisko budżetową maszynę która ogarnie moje auto. 

Dziękuję i miłego dnia życzę :)

Pozdrawiam                                                       Emil

 

 

Link to comment
Share on other sites

http://www.ebay.co.uk/itm/Electric-Polisher-Buffing-Machine-1400W-Rotary-Sander-Shine-Car-180mm-230v-/112537533344?hash=item1a33c27ba0:g:HyEAAOSwm7RZnX39 

ja kiedyś kupiłem najtańsze gówno z firmy euro tec , i już dosyć długo katuje i jedyne co musiałem zrobić to poprawić szczotki bo wolny start świrował a tak to działa , jeśli nie masz zamiaru polerować non stop to na pewno wystarczy to co wymieniłeś na górze i ta maszyna którą ci wstawiłem wyżej.

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, hubert213 napisał:

http://www.ebay.co.uk/itm/Electric-Polisher-Buffing-Machine-1400W-Rotary-Sander-Shine-Car-180mm-230v-/112537533344?hash=item1a33c27ba0:g:HyEAAOSwm7RZnX39 

ja kiedyś kupiłem najtańsze gówno z firmy euro tec , i już dosyć długo katuje i jedyne co musiałem zrobić to poprawić szczotki bo wolny start świrował a tak to działa , jeśli nie masz zamiaru polerować non stop to na pewno wystarczy to co wymieniłeś na górze i ta maszyna którą ci wstawiłem wyżej.

£36 jak najbardziej mi odpowiada ;) moc dobra i obroty w polecanym zakresie. Jest tylko jedno ale... jest to maszyna rotacyjna, mniej bezpieczna dla amatora. Nie wiem jak w praktyce to wygląda, ale sporo się naczytałem, że lepiej dla początkującego wybrać orbitalną. 

Czyli ten zestaw mogę zostawić?...

Zestaw do cięcia - Menzerna S34A Heavy Cut Compound 250ml + Meguiars W7006 Cutting Pad.

Zestaw do wykończenia - Menzerna PO85RD Final Finish 250ml + Meguiars W9006 finishing pad

Dzięki za odpowiedź. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

nie znam sie to się wypowiem :)

"Z racji tego, że będzie to jednorazowy zabieg na moim aucie, nie chciałbym  wydawać zbyt wiele, i kupować różnej gradacji past, żeby testować która sobie najlepiej poradzi."

Kup Pan paste one step, pada do niej, jakąs maszyne DA / szkód nie narobisz, troche rys zejdzie, swirli jeszcze więcej, lakier się odświezy bedziesz Pan zadowolony :)

ja tak zrobiłem i spoko, tylko człowiek czyta forum, ogląda prace co ludzie robią i chce więcej ;)

Link to comment
Share on other sites

Oczywiście że jest mniej bezpieczna ta maszyna od DA ale przy zachowaniu ostrożności przy nefralgicznych punktach nic się nie stanie tym bardziej audi ma twardy lakier, to nie jest też tak że dociśniesz i już przetarty lakier chyba że go niema , zobacz czy jest jest strukturka lekka na bezbarwnym , jeśli jest to spokojnie możesz polerować. Musisz sam sobie zobaczyć jak to idzie i ogarnąć :) 

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, Pilny napisał:

 

Kup Pan paste one step, pada do niej, jakąs maszyne DA / szkód nie narobisz, troche rys zejdzie, swirli jeszcze więcej, lakier się odświezy bedziesz Pan zadowolony :)

ja tak zrobiłem i spoko, tylko człowiek czyta forum, ogląda prace co ludzie robią i chce więcej ;)

U mnie to wygląda tak, że ja lubię takie zabawy przy aucie. Co prawda nigdy się nie zagłębiałem w temacie korekty lakieru, ale często myje swoje auto, nakładam jakiś wosk, ręcznie czy też maszynowo (nie mylić z normalną maszyną) ;) Teraz chciałbym wejść trochę na wyższy poziom, tym bardziej że mam sporo wolnego czasu przez najbliższe 2 tygodnie. Także chyba będę działał :)

12 minut temu, hubert213 napisał:

Oczywiście że jest mniej bezpieczna ta maszyna od DA ale przy zachowaniu ostrożności przy nefralgicznych punktach nic się nie stanie tym bardziej audi ma twardy lakier, to nie jest też tak że dociśniesz i już przetarty lakier chyba że go niema , zobacz czy jest jest strukturka lekka na bezbarwnym , jeśli jest to spokojnie możesz polerować. Musisz sam sobie zobaczyć jak to idzie i ogarnąć :) 

Więc tak zrobię, spróbuję ogarnąć temat...... Dzięki 

Link to comment
Share on other sites

Tak tylko że rotacja rotacji nierówna, chwycisz za tą najtańszą jak powyższa bez stabilizacji obrotów to w momencie ci się odechce.... Jak chcesz pracować z taką maszyną to polecam najpierw nabrać wprawy na jakimś elemencie że szrotu

Link to comment
Share on other sites

Ostatnio odświeżałem czarne A4 z 2013. Menzerna 3w1 plus pad polish chyba z Royala. Jak na odświeżenie bylem naprawdę w szoku ile pasta usunęła, oczywiście wymyta IPĄ. Z grubasami walczyłem FG400 na twardych padach Na koniec całość liznąłem kochem antihologram, chociaż nie do końca była potrzeba.

Link to comment
Share on other sites

24 minuty temu, lk1407 napisał:

Tak tylko że rotacja rotacji nierówna, chwycisz za tą najtańszą jak powyższa bez stabilizacji obrotów to w momencie ci się odechce.... Jak chcesz pracować z taką maszyną to polecam najpierw nabrać wprawy na jakimś elemencie że szrotu

Chyba będę musiał nabrać wprawy bezpośrednio na swoim aucie. Nie mam w pobliżu żadnego szrotu, a nie za bardzo uśmiecha mi się szukać kawałka blachy, a potem go spowrotem odwozić (recycling). Może odświeżę swoją lodówkę? ;)

Jak coś spierdziele to przyjdę z opuszczoną głową do Ciebie i przyznam że miałeś dobry pomysł ;)

12 minut temu, daniel87 napisał:

Ostatnio odświeżałem czarne A4 z 2013. Menzerna 3w1 plus pad polish chyba z Royala. Jak na odświeżenie bylem naprawdę w szoku ile pasta usunęła, oczywiście wymyta IPĄ. Z grubasami walczyłem FG400 na twardych padach Na koniec całość liznąłem kochem antihologram, chociaż nie do końca była potrzeba.

Z tym że u mnie jest sporo różnych rys, na większości elementach, więc samo odświeżanie chyba nie pomoże. 

Link to comment
Share on other sites

Haha nie jestem pewien czy lodówka się nada możliwe że poprostu dasz sobie radę od początku i to ty będziesz prowadził maszynę a nie ona ciebie, ale mimo to uważam że jeśli nie używałeś taniej rotacji to lepsza będzie najtańsza da którą przy odpowiednich kombinacjach padów i past też da się sporo usunąć

Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, lk1407 napisał:

lepsza będzie najtańsza da którą przy odpowiednich kombinacjach padów i past też da się sporo usunąć emoji106.png

DA czyli orbitalna tak? 

Otóż chciałem na początek wystartować właśnie z taką maszyną, z tym że nie mogę znaleźć na ebay'u nisko budżetówki, która ma regulowane obroty zaczynające się od 600rpm. 

Link to comment
Share on other sites

Zgadza się, orbitalna. W DA pracuje się na innych, wyższych obrotach zatem start np przy 1800opm jest ok, dlatego nie możesz znaleźć niczego od 600 gdyż takie obroty są charakterystyczne dla maszyny rotacyjnej. Sprawdź jeszcze na Amazonie bo tam widzę np tanią DA za £52.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam ponownie. 

Korekta lakieru zrobiona, jak na pierwszy raz wydaję mi się że poszło bardzo dobrze, mnóstwo rys zniknęło. Jest tylko jeden problem.......otóż, użyłem wosku soft99 fusso i niestety nie jestem zadowolony z efektu. Spodziewałem się super połysku, niestety nie uzyskałem zadowalającego efektu. Po kilku dniach auto umyłem, przemyłem IPA i położyłem ponownie wosk. Nic się nie zmieniło, połysk po tym wosku nie odbiega od połysku po zwykłym myciu szamponem diamondbride. 

Czy ten wosk już tak ma, czy być może ja coś sknociłem? 

Zdjęcia jakby ktoś chciał luknąć

https://m.imgur.com/a/fbxwk

 

Link to comment
Share on other sites

Witam przegladam forum jako świeżak w tej dziedzinie proszę o wyrozumiałość czy deironizacje lakieru robi się na całym aucie czy tylko dolne partie drzwi.Czy jest sens używania środka do usuwania smoły czy można zamiast niego użyć deironizatora wiem że obydwa środki sa do różnych zabrudzeń ale działanie podobne.Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Deironizacje robi się na całym lakierze. A co do używania środka do odsmalania to poniekąd sam sobie odpowiedziałeś bo tar&glue i deironizer to dwa różne środki na różne rodzaje zabrudzeń

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, lk1407 napisał:

Deironizacje robi się na całym lakierze. A co do używania środka do odsmalania to poniekąd sam sobie odpowiedziałeś bo tar&glue i deironizer to dwa różne środki na różne rodzaje zabrudzeń

Dzieki za pomocne wskazowki

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.