matherr
Użytkownik-
Postów
172 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O matherr
Informacje
-
Imię
Marcel
-
Lokalizacja
Tarnów
Osiągnięcia matherr
Uczeń (3/14)
0
Reputacja
-
mam chyba coś podobnego, na plastiku w bagażniku, często opony wożę w kombi i upaskudziłem sobie boczki z dwóch stron, Apc czy inne rzeczy które miałem pod ręką nie skutkują, macie pomysł na to? średnio da się niewidoczne miejsce znaleźć na słupku by testować inne specyfiki
-
Kupiłem nowe koła typu poler w lakierze a konkretnie coś takiego jak to czyścić żebym nie zrobił im krzywdy bo już przy montażu podczas wycierania czystymi ręcznikami papierowymi smaru z montażu opony powstawały ryski widoczne z bliska, strach aż dotykać... Powiedziałem koledze, który montował koła, żeby nie wycierał wogóle felg gdy się zorientowałem. Aktywna piana nie zaszkodzi na pierwszy oprysk na taką powierzchnię, jakieś mocniejsze stęźenia na takie felgi można stosować? na zwykłe srebrne alu 1:5 pianą aktywną z opryskiwacza stosowałem by lepiej brud spływał ale tutaj się obawiam. czyli podsumowując: jaki prewash i czy po nim spłukanie myjką wysokociśnienową a potem zwyczajnie szampon plus rękawica? czy jakieś lepsze sposoby istnieją? Posiadam pianownicę PA + karcher oczywiście i piana aktywna jakaś chyba niezbyt mocna, (nie pamiętam nazwy konkretnie ale w połączeniu z lancą trzeba zastować stężenie ok 1:4 żeby brud "sam spływał") jakieś doświadczenia z tego typu alu macie?
-
koledzy, tak szukam i szukam odpowiedz nt czyszczenia futerka i jedynie znalazłem info, że powinno się przepłukać je w ciepłej wodzie. Wystarczy taki sposób? Bo właśnie do gąbek flexipads dokupiłem futro z tej samej firmy. A tak w ogóle czytając opinie, że futra są bardziej żywotne w pracy od gąbek mam lekkie wątpliwości gdy zobaczyłem to futro na żywo, tak jakby te włosie się pada nie trzyma ale pewnie tak ma być.
-
Niestety na chromy w takim stanie raczej nic za bardzo już nie pomoże, nadają się do kosza. Moje chromy wymieniłem na nowe bo ktoś kiedyś za bardzo je chemią potraktował. Autosol, maszyna rotacyjna, aluchromy itd itp - żadnego efektu
-
A te taśmy w castoramach itp sklepach różnią się czymś od tych w sklepach detailingowych w sieci czy to jedno i to samo? castoramy, nomi itp są pod ręką a kupować taśmę na www trochę bez sensu
-
czy to norma, że przy oklejeniu do zabezpieczenia plastików, rantow itd zwykłą taśmą papierową - żółta za kilka zł i po polerowaniu i kontakcie z taką taśmą gąbki klej jest wyciągany spod taśmy i brudzi cały polerowany fragment klejem? Powinienem podszkolić technikę okejenia czy te tanie taśmy tak mają? Kupując coś lepszego typu 3M jest szansa że tego nie będzie czy to kwestia oklejenia?
-
które to futro flexi konkretnie, z tego co wiem jest ich kilka, które najlepiej się sprawdzi tzn mocniej będzie ciął lakier
-
mam do zrobienia dość zmęczony lakier na autku z roku 2000. Posiadam do tego celu menzernę fg500, ff3000, gabki flexipads białe i żółte w różnych średnicach. Jednak w moi odczuciu praca nawet na białej gąbce jest dość żmudna i długa przy mocno zniszczonych lakierach. Czy kupno samego futra przyśpieszy efekt moich przy tej samej paście? Jeśli odpowiedź brzmi tak, to w jakie futerko się zaopatrzyć (raczej w kategorii cena/jakość)
-
nie do końca się zgodzę z twierdzeniem że jest bardzo plastyczna moim zdaniem można ją porównać do twardej gumy ciężko się ją ugniata i formuje w porównaniu np do megsa nie porównując do innej wg mnie jest plastyczna używana w temp. kilkunastu stopni nie sprawia żadnych problemów więc nie widzę sensu kupna miększej, która będzie się bardziej rozjeżdzać przy pracy na lakierze
-
Ja śmiało polecam żółtą VP, można ją łatwo ogarnąć woda z płynem wystarcza na poślizg, glinka bardzo plastyczna nie wymaga specjalnego grzania, od razu po wyjęciu i uformowaniu można walczyć - dzisiaj sprawdzona po raz kolejny.
-
ktomek, mało kiedy piana aktywna doczyści tak, żeby nie było przymusu poprawiać ręcznie, albo musisz dać większe stężenie takie żeby brud zaczął spływać albo kupić jakiegoś kilera typu tenzi truck albo zgodnie ze sztuką zostawić jak jest i po pianie myć ręcznie
-
Podsumuję pianę tenzi car max, po raz kolejny dzisiaj miałem okazję jej używać z pianownicą PA i po raz kolejny okazało się, że jeśli ktoś chce umyć auto w miarę na ładnie zimą bez moczenia rąk w wiaderku 1:2 to minimum przy max. poborze piany, przy 1:5 brudu nie ruszało.
-
skoro już o futrach mowa, to które lepsze: z wyższym futerkiem (z owieczek merino;) ) czy 20mm trochę tańsze również wełniane
-
Ja również polecam futerko flexi. Mam białą gąbkę, ale jakoś futerkiem lepiej mi się robi. Jak dla mnie biała gąbka działa fajnie jak panel ma optymalną temperature wtedy fg500 super się wypracowuje i robi się oleista jak np ff3000. Zauważyłem to szczególnie na twardym lakierze bmw e39. Jak mówiłem wcześniej wole futro nawet choćby ze względu na łatwiejsze prowadzenie po panelu i lepszą siłę cięcia. ja mam problem, żeby wogóle dostrzec na srebrnym lakierze jak długo ciąć jeszcze lakier bo w zasadzie pasty na nim nie widać, gdy z kolei dołożę na gąbkę więcej momentalnie puchnie i tak oto mam problem [ Dodano: 13 Grudzień 2012, 19:43 ] Wg mnie bardzo fajny Lubię pady 135mm , twardość jak na cutting przystało i nie sypie się tak szybko. a czy dla początkującego do fg500 i dość zniszczonego lakieru poleciłbyć go? (czyli dla mnie ) mam go już oczywiście ale być może nie dobrałem go odpowiednio
-
a czy ktoś podziela wogóle moje zdanie, że bialy flexi jest ciężki do współpracy i ogólnie dobry ale nie najlepszy czy tylko mi się wydaje bo nie znam się...
Sponsor serwisu
O nas
Kosmetyka Aut to największa w Polsce społeczność pasjonatów auto detailingu. Od 2009 roku naszą misją jest uświadamianie użytkowników samochodów i motocykli, jak prawidłowo dbać o swoje ukochane pojazdy. Znajdziesz u nas profesjonalne porady, a także testy produktów i akcesoriów do pielęgnacji aut. Nasi użytkownicy prezentują również swoje rozbudowane relacje przy różnego rodzaju pojazdach w działach Pokaż Swój Blask i Wash & Wax.
Dołącz do najstarszego polskiego forum o auto detailingu!