Skocz do zawartości

zalane przyciski radia i sterowania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

jak w temacie. Mam problem z zalanymi przyciskami konsoli i radia w Porsche Cayman. Zostaly zalane Fanta + Wodka. Czesc sie tylko klei ale inne nawet nie drgna. Macie pomysl jak sie do tego zabrac.

Opublikowano

Dzieki za podpowiedzi, dodam ze chodzi o prawie wszystkie przyciski zakreslone koleczkiem. I nie mam problemu z wyjeciem poszczegolnych elementow jako calosci. Tylko obawiam sie rozbiorki wszystkiego do samych przyciskow poniewaz zwykle wychodza jako ostatnie.

59442aeda01f2_konsolacayman222.jpg.71c7a0712cd5d91f1f0acca051744551.jpg

Opublikowano

Mam parownice (astra/idriomatic) i dostep do kompresora. Tylko obawiam sie przemoczenia. Jakby nie bylo to trzeba dokladnie rozpuscic sok pod klawiszami. Robiles to juz w ten sposob w autach wyzszej klasy?

Opublikowano

Nie miałem tak skrajnego przypadku,ani aut klasy wyższej z takim problemem ,więc nie powiem ;)

No ogólnie trzeba uważać bardziej,żeby nie przesadzić z parą,bo może zejść farba z przycisków jak zbyt blisko pójdzie strumień pary,no powiedzmy sobie ostateczność ew.najpierw popróbuj w sposób,że na pędzelek ipe i wydmuchiwać i wycierać

Opublikowano

Gdyby ktos mial ochote dopisac jakies swoje doswiadczenie to mile widziane. Poki co planuje rozebrac konsole aby wyciagnac calkowicie elementy jak radio czy sterowanie temp. i wydmuchac to delikatnie parowka. Jesli nie uda mie sie tego zrobic parowka to rozloze wszystko na czesci pierwsze i wyczyszcze klawisze po zdemontowaniu. Za caymana planuje sie zabrac w przyszlym tygodniu wiec mam jeszcze troche czasu na ewentualne przemyslenia. Postaram sie dodac relacje z wykonanej pracy.

 

dzieki za porady i pozdrawiam

Opublikowano

Trochę pracowałem przy serwisie laptopów, tabletów itd. i generalnie zasada jest taka: Każda elektronika która została mniej lub bardziej zalana musi zostać rozebrana i przeczyszczona (IPA sprawdza się idealnie), ponieważ w przeciwnym wypadku nawet jak układ będzie działać to zajdzie przyśpieszona elektroliza (prostym językiem - przestanie działać). Pytanie nie brzmi czy tak się stanie tylko kiedy, tak więc ja bym się wolał pomęczyć z rozbieraniem.

Opublikowano

Dzieki, i tak jak pisalem wczesniej, podejme sie rozebrania "do zera" i postaram sie o jakas relacje fot. ktora tu podepne. Ale stanie sie to na przestrzeni 2 tyg. poniewaz jestem zawalony robota.

Pozdrawiam

Opublikowano
Dzieki, i tak jak pisalem wczesniej, podejme sie rozebrania "do zera" i postaram sie o jakas relacje fot. ktora tu podepne. Ale stanie sie to na przestrzeni 2 tyg. poniewaz jestem zawalony robota.

Pozdrawiam

Jeżeli nie używasz auta to na ten czas odpiąłbym aku. "Degradacja" elektroniki wtedy tak nie postępuje i nie ryzykujesz tym, że po rozebraniu wszystko będzie zaśniedziałe (to oczywiście wariant pesymistyczny, ale możliwy przy podłączeniu do źródła prądu).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.