danielddd Opublikowano 15 Maja 2014 Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2014 Witam wszystkich, Stawiam pierwsze kroki w detalingu i chyba nie są udane Pewnego pięknego dnia postanowiłem wyczyścić za pomocą APC Nielsen Cyclone wnętrze swojego auta. Pacjentem był Opel Signum z 2008 roku. APC rozcieńczone 1:10. Podczas dosyć intensywnego szorowania plastików ukazał mi się widok jak na zdjęciu: W pierwszej chwili pomyślałem - super - ale miałem brudny samochód... Jednak po chwili przyszło otrzeźwienie.Okazało się, że to nie chyba nie brud, ale że wszystkie plastiki mam pokryte taką gumowatą, brudnawą substancją.Podejrzewam,że jest to jakaś warstwa ochronna...i w ten sposób narobiłem sobie problemu... Starłem tak cały jeden element, widać teraz delikatną różnicę w kolorze co do innych elementów.Chyba nie pozostaje mi nic innego a zacząć ją zrywać z innych elementów. Idzie to jednak bardzo opornie i ciężko nawet nasączając teraz APC. Czy macie jakiś pomysł jak się pozbyć tej niechcianej warstwy w sposób łatwy i bezproblemowy ? Nie chciałbym próbować benzyną ekstrakcyjną , rozpuszczalnikami etc...boję się o jasny plastik który jest pod spodem.... Czy ktoś może już coś takiego przerabiał ?
jbiz Opublikowano 15 Maja 2014 Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2014 Kup jeden uszkodzony element a nie zdzieraj pozostałych.
danielddd Opublikowano 15 Maja 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2014 ten jeden uszkodzony element to niestety kawał samochodu:) plastik ciągnący się od drążka zmiany biegów do konsoli środkowej.Wymian wiec niestety nie wchodzi w grę. Oczyściłem go do konsoli, chciałby własnie jeszcze oczyści jej okolice żeby chociaż na tym jednym elemencie nie było różnicy. Nie chcę już szorować APC bo to robota bardzo żmudna i ciężka.Może jest właśnie jakiś środek żeby to łatwo zeszło...? Dziwi mnie, że w sumie w niezbyt starym samochodzie taki nastąpił efekt bo tym niby bezpiecznym APC...
Strefa-AK Opublikowano 15 Maja 2014 Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2014 Dziwi mnie, że w sumie w niezbyt starym samochodzie taki nastąpił efekt bo tym niby bezpiecznym APC... to nie jest wina APC (...) podczas dosyć intensywnego szorowania plastików(...) tu masz przyczynę
Bonthyc Opublikowano 15 Maja 2014 Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2014 Uwaga troluję: "Zaleca się aby przed użyciem wykonać próbę na niewidocznym miejscu" PS. Czym Ty szorowałeś te plastiki? Myjąc plastiki wewnętrzne powinno się spienić APC pędzelkiem a następnie zebrać APC z luźnym brudem wilgotną fibrą i potem poprawić suchą. Wiele osób używało tego APC i nie natrafiłem nigdy na takie spustoszenie. Odpowiadając więc na pytanie z tematu stawiałbym raczej na winę operatora
danielddd Opublikowano 15 Maja 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2014 przyznaję się bez bicia,że to pewnie moja wina... czyściłem wcześniej inne elementy samochodu ( np.boczki drzwi ) i takiego efektu nie było... spryskiwałem APC z rozpylacza, następnie szorowałem szczoteczką -niezbyt twardą - a potem mikrofibrą. Jak w jednym miejscu zaczęło mi odchodzić to najpierw pomyślałem, że to brud i potem jechałem siłowo - to prawda... [ Dodano: 15 Maj 2014, 14:09 ] Macie więc może jakiś pomysł jak to usunąć do końca w łatwiejszy sposób nie używając APC ?
paluch Opublikowano 15 Maja 2014 Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2014 Macie więc może jakiś pomysł jak to usunąć do końca w łatwiejszy sposób nie używając APC ? Zmywacz anty silikonowy ze sklepu z lakierami samochodowymi itp.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się