krzysiek555 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 29 Kwietnia 2012 witam Panowie i Panie niedawno dalem auto do lakierowania zosatly zrobione zaprawki i polozona szpachla,tak jezdzilem ok 2 tyg zeby sie w miare mozliwosci jak najwiecej siadla! po tym okresie pojchelem prysnac lakier i teraz po 3 tyg widac jak byla kladziona szpachla ,nic nie czuc pod palcem i nie wyglada mi to zeby siadlo,ale nie jestem pewien na 100% moje pytanie brzmi czy korekta pomoze?czy jechac do lakiernika zeby poprawil? z gory dzieki za info ps jesli zly dzial prosze o przeniesienie w odpowiedni
miki Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 29 Kwietnia 2012 polozona szpachla,tak jezdzilem ok 2 tyg zeby sie w miare mozliwosci jak najwiecej siadla! Czy to lakiernik wpadł na taki pomysł żeby ze samą szpachlą jeździć 2 tyg czy Ty? Szpachla ma strukturę gąbki i chłonie wilgoć jak i gąbka. Za 6 mies pod kitrm będzie kupę rdzy. Co do pytania, to moim zdanie nie jest to siadnięta szpachla tylko źle odizolowana i wyszła aureola. Nie da się tego zlikwidować w 100% bez ponownego lakierowania.
maya Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 29 Kwietnia 2012 na szpachlę musi pójść podkład, żeby szpachla go wchłonęła, kolega miki dobrze napisał
miki Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 29 Kwietnia 2012 na szpachlę musi pójść podkład, żeby szpachla go wchłonęła, kolega miki dobrze napisał Nie wchłonęła tylko odizolował.
krzysiek555 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Opublikowano 29 Kwietnia 2012 moze zle napisalem ale oczywiscie ze na szpachle byl podklad i z tym jezdzilem 2tyg on tak doradzil !! w tym momencie nie mam dobrego aparatu zeby to wrzucic mysle ze jutro mi sie uda
miki Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 29 Kwietnia 2012 W takim razie bez problemu do spolerowania.
krzysiek555 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Opublikowano 29 Kwietnia 2012 jutro zamierzam robic korekte zobaczymy jak pojdzie dam znac i zdjecia beda dzieki miki za slowa pocieszenia
Marco Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 29 Kwietnia 2012 W takim razie bez problemu do spolerowania. Zależy jeszcze czy będzie z czego wyciąć bo jak poskąpił klaru...
miki Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Marco, Żeby klar się ładnie rozlał potrzeba min 1,5 warstwy, a to już jest około 50um(w HS-ie w VHS-ie będzie 80um).
krzysiek555 Opublikowano 2 Maja 2012 Autor Zgłoś Opublikowano 2 Maja 2012 niestety nie dalo rady to jest zle spolerowana szpachla tak mi sie wydaje
miki Opublikowano 2 Maja 2012 Zgłoś Opublikowano 2 Maja 2012 niestety nie dalo rady to jest zle spolerowana szpachla tak mi sie wydaje Szpachli się nie poleruje tylko szlifuje i pytanie to Ciebie czy potrafisz to zrobić ze piszesz że nie dało rady?
Camel- Opublikowano 4 Maja 2012 Zgłoś Opublikowano 4 Maja 2012 miki, a są przecież szpachle które można szlifować na mokro (np. Novol Uni). Jak w tym przypadku ma się "chłonięcie" przez szpachlę?
miki Opublikowano 4 Maja 2012 Zgłoś Opublikowano 4 Maja 2012 Camel- pokaż w którym miejscu jest napisane że można http://professional.novol.pl/karty/tech/LT-01-01_SU.pdf Każda szpachla jest higroskopijna
Camel- Opublikowano 4 Maja 2012 Zgłoś Opublikowano 4 Maja 2012 miki, a no widzisz, tutaj w tej karcie nie ma, a jeszcze przed chwila na stronie Novola w opisie znalazłem, że można, a nawet trzeba, najpierw gruby na sucho a potem na mokro. Też mnie to zdziwiło, ale może to jakiś sepszyl związek i można. Wolałem zapytać. Czyli generlanie szpachel na aucie pozostawiony bez pokrycia podkładem na dłuższy czas nasiąka wodą choćby z powietrza? Już nie wspomnę o deszczu?
miki Opublikowano 4 Maja 2012 Zgłoś Opublikowano 4 Maja 2012 Dokładnie tak jak piszesz. Co do novola to są to materiały raczej z średniej półki więc nie sądzę żeby dawali lepsze komponenty jak światowa czołówka u której też nie wolno stosować wody do obróbki szpachli. I uwierz mi że żaden technik w novolu nie powiedział też że można jakąkolwiek szpachlę traktować wodą, mało tego to nawet podkładu akrylowego nie powinno się zostawiać narażonego na wilgoć. Jedyny podkład odporny na wodę to podkład epoksydowy dlatego nazywa się podkładem antykorozyjnym.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się